Stránka 1 z 1

Generálka motora VAZ 2101, 1197cm3

Napsal: pát kvě 16, 2008 08:29
od suhajko
Zdravim vsetkych priaznivcov vozidiel Ziguli/Lada.

Chcel by som sa opitat, ci ste uz prevadzali generalnu opravu motora, konkretne na 2101ke, 1197cm3.
V literature sa pise, ze by sa mala robit najskor po 100tis. km.
Ja mam 144tis a motor sa tesi dobremu zdraviu.

Ake teda mate skusenosti s generalnou opravou? Je skutocne nutná?
Da sa jej potreba zistit aj inym sposobom ako meranim povolenych voli?

Dakujem

Napsal: pát kvě 16, 2008 09:16
od Cory
Pokial to nepapa olej cez kruzky, motor ma dobre tlaky, tak nevidim dovod.
Pozor,olej moze papat aj cez simeringy ventilov a takisto slabe tlaky mozu byt zapricine tiez netesnostou ventilov, v takom pripade staci GO hlavy - zabrusit ventily (pripadne vymenit), vymenit simeringy a zarovnat dosadaciu plochu. :wink:

Napsal: pát kvě 16, 2008 11:47
od Vašátor
Pokud bylo o motor dobře staráno, 144 000Km nic není. Když se o motor budeš dobře starat, najedeš bez GO klidně i půl milionu (viz. můj známý).

Každopádně pokud si nejseš jistý, jak na tom motor je, změř tlaky ve válcích - to ukáže hodně. Zbytek poznáš víceméně podle sluchu. Jestli motor klepe, je to špatný. Ovšem pozor, klepání může způsobovat i špatně nastavená ventilová vůle, či rozvody. Před děláním jakýchkoliv závěrů se prvně věnuj řádnému seřízení všecho, co se na motoru dá - ventily, kontrola vydřenosti vahadel+vačky, rozvody-správné napnutí, kontrola třecích lišt rozvodového řetězu, vyčištění odlučovače oleje ...

Nejvíce opravdu záleží na tom, jak bylo o motor postaráno. Už jsem viděl zlikvidovaný motor po 70 000Km a rovněž i motor, který si předl jako kotě po půl milionu.

Napsal: pát kvě 16, 2008 11:56
od Marek
Souhlasím s kolegy výše.

Pokud motor má dobré kompresní tlaky ve válcích a spotřeba oleje je nízká (nebo žádná), není důvod do motoru sahat. Známe motory, které mají najeto daleko přes 200.000 km a výborně jezdí, výkonově i spotřebou naprosto v normálu. Motory Lada jsou natolik nadčasové, robustní a kvalitní, že 100.000 km je pro ně zhruba poločas jejich průměrné životnosti.

Nesmíš tolik číst, brácho - a když už čteš, nesmíš všemu věřit !!! :-D :wink:

Napsal: pát kvě 16, 2008 12:11
od čmelák
hmm mne motor tolko nevydrzi :lol:

Napsal: pát kvě 16, 2008 12:47
od suhajko
Díkydíky, žádný strach, moc nečtu, jenom jsem chtěl nějaké info z praxe.
Takže je to v pohodě, tlaky OK, olej to nežere. motor neklepe, spotřeba PHM v normálu.
Taťka se o něj vzorně staral.

Napsal: pát kvě 16, 2008 12:52
od Cory
Ak by si potreboval nejaku technicku pomoc, Kosice nie su daleko od Sniny :wink:

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:29
od Marek89
S čím by som mal zmerať tlaky vo valcoch ?

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:37
od Cory
s normalnym tlakomerom, samozrejme musi mat potrebny rozsah

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:38
od Marek89
Coryšenkov, kedy dôjdeš do Ploského za Majom ? Doniesol by si tlakomer a zmerali by sme tlaky vo valcoch, lebo moj motor ma 148000km bez GO.

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:43
od Cory
Majo vravel, ze mozem v pondelok po maturach, ale vtedy ideme na chatu :twisted: , takze asi o tyzden po maturach. Tlakomer mam taky samo-doma, ale meria :) Vezmem ho a zmerame. Mal by som prist autom. No, nabehane ma dost a myslim, ze este toho vela vydrzi :wink:

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:51
od suhajko
Bol som v garáži u jedného típka čo nastavuje motory a on mal na to taky prípravok čo sa šruboval miesto sviečky.
Je síce pravda, že to bolo pred niekoľkými rokmi, ale s autom sa veľmi nejazdí tak snáď sa to od tej chvíle nezmenilo.

Napsal: pát kvě 16, 2008 13:55
od Marek89
Cory, ok, keď budeš ísť, napíš. Teším sa keď uvidím tvoju 05 naživo.

Napsal: pát kvě 16, 2008 14:17
od Cory
jj, ja som tvoju uz videl :mrgreen: