Stránka 1 z 2
Skodi odpajanie baterie?
Napsal: čtv kvě 15, 2008 18:35
od Wolfhunt
Zdravim, mam 21043, r.v. 1995, celkom zachovale zihadlo... Mam v tom riadiacu jednotku a zabezpecenie vo forme imobilizera a manualneho odpajania baterie (takou packou vpravo dole pri nohach spolujazdca).
Moja otazka: skodi riadiacej jednotke odpajanie baterie?
Vdaka za odpoved.
Napsal: čtv kvě 15, 2008 19:00
od Saša
Odpojení baterie sice nevadí ale dojde ke smazání chybových hlášení . Ale POZOR NIKDY ! nesmí dojít k odpojení baterie za běhu motoru . Hrozí zničení elektronických komponentů (ŘJ , některá čidla ,alternátor , rádio atd...).
Napsal: pát kvě 16, 2008 07:26
od Marek
Svatá pravda............
Napsal: pát kvě 16, 2008 08:01
od utia
Chmm, to jsem nevedel... Kdyz me zlobil alternator tak jsem prave jeho cinnost (funkcnost) zkousel tak ze jsem nastartoval a odpojil baterku, tj jestli dobiji do site... Nastesti se mi nic nepos..lo
Napsal: pát kvě 16, 2008 08:47
od Majo
ano tiez to tak skusam, ale! treba to robit veeelmi rychlo, za par milisekund sa nic nestane(i ked za to ze sa skutocne nic nestane sa nikto nezaruci). Ja to robim tak ze zapnem vela spotrbicov co vela zeru a tie vacsinou vykryju spicku v napati. Ovsem raz mi zoxidovali kontakty na baterke a to vam poviem ze mi zhorelo vsetko. Dokonca aj vsetky vlakna v ziarovkach.....
Napsal: pát kvě 16, 2008 10:07
od Petr HC
K Sašou uvedeným a Markem potvrzeným závažným faktům dva malé postřehy z mé praxe :
--Když potřebuji vyjmout akumulátor z vozu ,nejprve připojím k palubní síti přes diodu dvě ploché baterie (9 V). .Pak vyndám akumulátor . Těch 9 V spolehlivě udrží data v paměti ŘJ i několik desítek hodin . A co mi vadilo více – nedojde ke ztrátě dat předladěných stanic v paměti autoradia . Po ošetření akumulátoru jej vložím zpět a odpojím 9 V. ---Pokud někdo chce vypínat akumulátor odpojovačem a neztratit data ŘJ ,stačí přemostit odpojovač odporem cca 330 ohmů 1/2 W . Podmínkou ovšem je - předem vypnout všechny ostatní spotřebiče ve vozidle.
P.S. a ještě pro Wolfhunta :
Z výše Sašou uvedených důvodů je umístění odpojovače u noh spolujezdce to nejhorší místo, kam ho lze namontovat . „Vykopne-li ho“ při noční jízdě …. řítíš se do neznáma se spálenými žárovkami a ještě Tě někdo může „napálit“ zezadu .
Napsal: pát kvě 16, 2008 11:59
od Marek
Petr HC píše: Z výše Sašou uvedených důvodů je umístění odpojovače u noh spolujezdce to nejhorší místo, kam ho lze namontovat . „Vykopne-li ho“ při noční jízdě …. řítíš se do neznáma se spálenými žárovkami a ještě Tě někdo může „napálit“ zezadu .
A to je potom mela.......................... !!!
Napsal: pát kvě 16, 2008 12:09
od čmelák
mne ked sa odpoji baterka tak motor zhasne
Napsal: pát kvě 16, 2008 12:11
od Ivo
čmelák píše:mne ked sa odpoji baterka tak motor zhasne
A světla svítí dál?
O tom že odpojovač baterky není vhodný u noh spolujezdce, se kdysi přesvědčil můj brácha. Asi 500m od baráku, pod kopcem mu do toho manželka nechtíc kopla a už mi volal, že stojí kousek od baráku a najednou mu chcíplo auto, zhasly světla a všechno a že vůbec neví, čím by to mohlo být. Dotáhl jsem ho domů a zjišťovali jsme co s tím je. Na to že má v autě odpojovač jsme za chvilku přišli, ikdyž jsme o jeho přítomnosti předtím nevěděli.
Napsal: pát kvě 16, 2008 14:00
od Marek89
Petr HC, díky za typ. Keď budem nabíjať baterku, tak napojím tu baterku. Ináč aby sme vyvrátili nejaké chyby, tak tu baterku pripájaš + na + cez diódu v priepustnom smere alebo v závernom ? Najprv pripojiť 9V na palubnú sieť, a potom odpojiť akumulátor ?
Napsal: pát kvě 16, 2008 14:38
od Saša
Já mám udělaný kabel "zapalonač - zapalovač" a když někdo neví jestli ná kódované rádio (častá situace) propojí se dvě auta a může se vyměnit baterie .
Napsal: pát kvě 16, 2008 18:36
od Petr HC
Marek 89 - dioda je v propustném směru - dále jak píšeš . Více napoví obrázek .
Napsal: pát kvě 16, 2008 20:48
od Majo2103
Ja som o tejto skutočnosti nevedel a tak som v nevedomosti,keď som mal baterku po smrti,vybral baterku z nášho auta,naštartoval,baterku odpojil,spokojne vybral,položil tam druhú a pripojil.Troška nechal pobežať a keď sa dobila,tak potom sa už dalo štartovať aj ňou.A alternátoru sa nič nestalo a nemal som ani nič zapnuté a nerobil som to len raz,ale asi 10 krát.
Napsal: pát kvě 16, 2008 21:20
od popest
Můžu vědět k čemu je tam dobrá ta dioda?
Napsal: pát kvě 16, 2008 21:31
od Maysner
a ja baterku dycky odpojim natvrdo. stanice na radiu si naladim. rj se zas nauci tak co