Stránka 1 z 6

Poloosy, homokinetické klouby, manžety

Napsal: čtv kvě 15, 2008 16:32
od Jarda
Potřebuji vyměnit vnější prachovku na hnací hřídeli přední nápravy. Jak na to? U některých aut prý stačí uvolnit a odklonit přední kolo (někdy při tom praskne pružná pojistka držící hřídel) a díky tomu není třeba vypouštět olej a vytahovat hřídel z převodovky. Jde to tak udělat i u Lady 2110? (Nebo Samary, tam to zřejmě bude stejné.)

Napsal: čtv kvě 15, 2008 20:05
od Vašátor
Nevím jak u Lady, ale na většině aut, na kterých jsem to dělal (Ford Fiesta, Felicie, Favorit...) je to dělané tak jak píšeš. Uvolní se spodní čep, odpojí se tak rameno od náboje, kolo se vykloní, pod sundanou prachovkou se v homokinetickém kloubu najde pojistka (takový pružný O-kroužek) a poloosa se vysune. Je ovšem pravdou, že O-kroužek většinou zařve. Chce to úzké kleštičky a zjistit systém uchycení. Třeba Felicie a Fiesta mají systém přesně obráceně. U jednoho vozu je potřeba O-kroužek roztáhnout, u druhého zmáčknout.

Napsal: pát kvě 16, 2008 22:27
od Jarda
Vašátor píše:Nevím jak u Lady, ... U jednoho vozu je potřeba O-kroužek roztáhnout, u druhého zmáčknout.
Díky.

Napsal: ned črc 05, 2009 09:26
od rudo.
Napadlo, že to tu napíšem.
Takto prachovku ako ja si ešte nikdy nikto nemenil, ale môžem sa mýliť.
Pretože vonkajšia prachovka na náprave je mäkká, tak to dovolila: starú som odstránil (odtrhol), novú som prestrihol po dlžke , tak aby sa dal natiahnuť na poloos, pred tým som som ju pripravil na opetovné zlepenie asi 2 cm širokým pásikom duše z bicykla. Príprava manžety spočíva dôkladnom zabrúsení lepenej časti brúsnym papierom asi 80 zrnitosť, to isté sa týka aj duše z bicykla a spájané spoje odmastíme napr. benzínom, liehom a pod. Pužijeme sekundové lepidlo Loktide a šikovne prúžkom z duše bicykla zlepíme manžetu naspäť do kopy.Pretože som tomu neveril, že to bude držať, tak som namiesto sk pások dal len drôt, a ono to drží asi 15000 km a nič.
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič. :wink:

Napsal: ned črc 05, 2009 11:32
od Petr HC
rudo. píše:
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič. :wink:
Nic nového pod sluncem a nic primitivního. Dělěné pryžové manžety na sešroubování šroubky M3 se prodávaly jako ND ke Škodovkám od Spartaka až po 1203. (na zadní kyvná ramena).

Napsal: ned črc 05, 2009 13:28
od rudo.
Dělěné pryžové manžety na sešroubování šroubky M3 se prodávaly jako ND ke Škodovkám od Spartaka až po 1203. (na zadní kyvná ramena).[/quote]

A predávajú sa do dnes, lebo som jednu do 1203 držal v ruke, možno ma to aj inšpirovalo, no neuvedomil som si to. Hlavne, že si to neskritizoval.

Napsal: pát črc 10, 2009 11:13
od zelvotron
U těch škodovek to bylo dokonce z výroby, akorát tam byly nejtky, při výměně se dávaly ty šroubky... Jenže je tam jeden dost podstatnej rozdíl a sice ten, že tam se ta manžeta netočí, takže je daleko míň namáhaná, vlasně jen kýváním polonápravy o pár stupňů, kdežto u desítky se otáčí s hřídelem, ohybá zdvihem a ještě zatáčením kol, no jsem zvědav jak dlouho to vydrží těsnit.

Napsal: pát črc 10, 2009 13:36
od rudo.
, no jsem zvědav jak dlouho to vydrží těsnit.[/quote]
To som zvedavý aj ja, neveril som tomu že to bude dlho držať a predsa.

Poloosa, manžety

Napsal: ned lis 08, 2009 19:00
od tavri
Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?

Napsal: ned lis 08, 2009 20:11
od Křečík Barbuška
Kdysi jsem se k této aktivitě přimotal u Oky, což by mohlo být podobné, ale bohužel si nevzpomínám na nic konkrétního, až na to, že to šlo blbě. Nicméně hlavní aktéři byli Luděk Musil a Luděk Ondrůch. Pokud se ti zde neozve nikdo fundovanější, zkus je kontaktovat, zejména toho druhého jmenovaného, tomu to šlo líp :D .

Re: Poloosa, manžety

Napsal: pon lis 09, 2009 21:14
od Petr HC
tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 08:11
od tavri
Petr HC píše:
tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.
Petr HC: Díky za odkaz, mám rovněž návod v papírové podobě, spíš mně šlo o to, jestli je opravdu nutné sundat ten plech, vypustit olej z převodovky a celou poloosu vyndat ven nebo to jde nějak spáchat při namontované poloose... V návodu popisují postup na vyjmutí a rozborku celé poloosy...

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 11:21
od Petr HC
tavri píše: Co všechno musí ven... U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to.
Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 11:35
od Wolf
Petr HC píše:Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?
to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater :) ) byly ty manžety "statické".

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 11:53
od Petr HC
Wolf píše: ...to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater :) ) byly ty manžety "statické".
Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.