Stránka 1 z 1
kompresne pomery, tlaky vacky znizenia a ZRAZANIA!
Napsal: úte kvě 13, 2008 17:10
od čmelák
kto vysvetli ako to teda je
ked chcem pouzit lepsiu vacku musim znizit hlavu blok... ventily sa budu stretat s piestami
kolko tam treba miesta?
ako to presne funguje
ako sa este upravuje kompresny tlak alebo pomer?
podme to predebatovat
ten kdo nevi o tom ani hovno nech ani nepise
,,ironie je, že bez sniženi je ta vačka na prd a se sniženim se to potka... "
diky chalani
Napsal: stř kvě 14, 2008 07:36
od Marek
Snížením se nic nepotká. Je potřeba si uvědomit, že v okamžiku, kdy píst je v horní úvrati a ventily střihají, jsou oba otevřené o několik desetin milimetru (protože jeden je těsně před zavřením a druhý těsně po otevření). Nechápu tedy, co a proč by se mělo potkat, když mezi pístem a ventilem (sacím) je vzdálenost víc než půl centimetru (výfukový je menší, takže ještě víc).
Uvědom si, že naftové motory s nepřímým plněním běžně pracují s kompresním poměrem vyšším než 22:1 a potkají se ???
Jezdil jsem s hlavou sníženou o 2,2 mm (kompresní poměr 10,5:1) a s vačkou 1,7i (která má větší zdvih a časování sacích ventilů) a nikdy se nic nepotkalo, ani při otáčkách přes 7000. A dokonce jsem při tomto snížení měl přesazené kolo vačkového hřídele o zub dopředu (ono to bylo po snížení spíš půl zubu, ale to je jedno) a ani tak se to nepotkalo.
Neboj se toho, že by se to mělo potkat. Pokud zachováš správné časování, nepotká se to.
A jedna maličkost: Snižuj blok a ne hlavu, pokud se opravdu tolik bojíš. Snížením bloku se dosahuje vyššího nárůstu kompresního poměru, tudíž není třeba snižovat tolik (a navíc nezničíš antidetonační štěrbinu ve spalovacím prostoru hlavy).
Napsal: stř kvě 14, 2008 07:39
od Maysner
motor 1700. hlava snizena o 2mm a vacka 272°. pri kazdym pokusu nasadit vacku se nam to potkalo. se 17kovou vackou to jelo

Napsal: stř kvě 14, 2008 07:41
od Marek
Maysner píše:motor 1700. hlava snizena o 2mm a vacka 272°. pri kazdym pokusu nasadit vacku se nam to potkalo.
Zřejmě ta vačka měla vyšší zdvih ventilů. Pak je třeba upravit dna pístů, podobně jako to mají písty 2105 - jiná možnost není.
Nehledě k tomu, že při takovém snížení u motoru 1,7 jsi na stupni komprese kolem 11:1, což je dost i na Rusáka (a hlavně je to zbytečné, protože budeš mít problém odladit regulaci předstihu).
Napsal: stř kvě 14, 2008 17:52
od čmelák
takze spravit do piestov vybranie nebude problem? vacka ma okrem ineho casovania aj vyssi zdvih
Napsal: stř kvě 14, 2008 18:10
od Atex
vacka podle mne urcite nema vyssi zdvih, jen delsi dobu otevreni..
muj nazor je ze ta vacka ma byt spravne na seriove hlave, kdyz ji snizis a ventily se drive otviraji a zaviraji, tak se to potka, tady bych volil jak psal marek struhnout blok o par desetin..
Napsal: stř kvě 14, 2008 20:09
od Maysner
jenze ta ostra vacka bez snizeni bloku nebo hlavy je k nicemu. nepomuze to a jen to vic zere. to je ten duvod proc se ta hlava snizovala

Napsal: stř kvě 14, 2008 22:24
od čmelák
vacka musi mat vyssi zdvih inak su ti stupne k hovno,,,,, lepsia je vacka so povodnym casovanim a vyssim zdvihom ako povodny zdvih a nevim ake stupne
Napsal: čtv kvě 15, 2008 07:46
od Marek
Pokud je vačka udělaná opravdu profesionálně, má nejen delší časování a střih, ale i vyšší zdvih - to má čmelák pravdu. Navíc někdy (pokud si to motor žádá) může mít každá vačka zvlášť vyrobenou geometrii (má tedy jinak broušenou náběžnou a jinak úběžnou hranu, navíc se liší broušení a úhly u sacích a u výfukových vaček).
Nejlepší je toto: Pro zvýšení kompresního poměru motoru snižovat blok - především proto, že netřeba snižovat tolik jako hlavu a taky proto, že blok má více materiálu k úběru než hlava (tam hrozí prasknutí chladicích kanálků do spalovacích prostor). Odměřit si rozteč ventilů a vzdálenost jejich os od středové osy pístu, zjistit úhel, který svírá osa válce s osami stopek ventilů a na základě toho zapíchnout frézou do dna pístu zápichy.
S hloubkou zápichů bych to nepřeháněl, protože se tím dost zeslabí dno a může dojít k prasknutí pístu při chodu motoru. Jen tolik, kolik je nezbytně nutné (tedy osadit vačku na hlavu, maximálně otevřít sací ventil (má větší talíř, takže proto sací) a změřit, o kolik vykukuje od roviny hlavy. Od toho odečíst sílu těsnění a nedoběh pístu a máte míru hloubky zápichu do dna pístu). A pak se to prostě potkat nemůže.................
Napsal: čtv kvě 15, 2008 11:22
od čmelák
tak to je rozumne..diky marek
uz zhanam 05 piesty podla nich spravime vybrania
Napsal: čtv kvě 15, 2008 19:23
od Pisty
Pod si zobrat. Mam este nevybrate z motora.
