Stránka 1 z 2

Alternátor a řemen

Napsal: úte kvě 13, 2008 15:13
od tavri
Během rozvodové anabáze jsem si povšimnul zpuchřelého řemene k alternátoru. Původní 8 let starý БРТ-742 měl jaksi dost a tak jsem na ruském webu vyhledal jeho alternativu a zakoupil DAYCO 6PK-736 Je o malinko menší, jen o pár mm se dostane blíže k motoru, ale žádný strach, sedne tam jak víno a v pohodě se dopne.
ilustrační foto: Obrázek
Vyměnil jsem si ho sám, přístup normálně z vrchu a zabere 3 minuty. Gola sada klíč 13 a a desítka normální klíč.
Krásná jednoduchá operace, když vzpomenu, jak jsem u Trabanta musel vzpříčit prkno mezi motor a dynamo nějak se o něj opřít a poutahovat 3 šrouby a sápat se tam z pod nárazníku...

Napsal: úte kvě 13, 2008 19:02
od Petr HC
Na toto téma si přihodím úryvek z 3 stránkového dopisu zaslaného vedení AutoLada před ukončením záruky na moji L2112.
Cituji :
Nejvíce mne však vystrašily nezdravé zvuky na pravé straně motoru . Při návštěvě servisu v PC – ještě před první garanční prohlídkou jsem byl ujištěn pracovníky servisu , že se závada ztratí během záběhu motoru . Za stavu cca 2200 km při prvé garanční prohlídce , kdy závada nadále trvala, jsem byl opět ujišťován , že je způsobena řídkým záběhovým olejem a že se po výměně za běžně doporučovaný olej ztratí . Po „projetí“ vozu techniky servisu ( 28 km) byly přední disky černější od rozprášených brzdových destiček a kotoučů než když najedu s vozem 1000 km – nalezeno nebylo nic a technik tvrdil , že nic neslyší (nejintenzivnější „zvuk“byl vždy cca 10 min po nastartování – dokud se motor neprohřál) . Nejvíce mne za této situace překvapil přístup majitele opravny , který nejprve nechtěl trvající závadu napsat do servisní knížky vůbec a teprve po několika mých urgencích neochotně oddělil téměř nic neříkající zápis „Při studeném motoru zvuky“ a doplnil text „ 4. 8. 05 Trvá“ . Přitom přes moji opakovanou žádost striktně odmítl sepsat na tuto - tehdy podle mne závažnou závadu Reklamační list , jak předepisuje čl .4 Záručních podmínek s tím, že jej plně nahrazuje servisní knížka. Bohužel závada trvala nadále – dalších cca 600 km.
Proto jsem navštívil známého automechanika , který mne přesvědčil (porovnáním „zvuků“ s frekvencí zážehů) , že zvuky nepochází z rozvodového mechanizmu , jak jsem se domníval (proto jsem závadu považoval za závažnou) . Doma jsem poslechem „přes šroubovák“ – tedy bez nákladných diagnostických přístrojů , přípravků , školení a denní praxe v autoopravárenství zjistil, že zvuk vychází od alternátoru . Po demontáži řemenu alternátoru závada rázem zmizela. Poté jsem z vnitřní strany řemenu vydloubl několik zaseknutých pevných částic (asi kamínků) a bylo po závadě . Nevím, kolikrát bych ještě musel jet do PC a zpět (105km), aby tato banální (i když přiznávám dost záludná) závada byla odstraněna a kolikrát by ze mne výše jmenovaný servis dělal „blbce“ – včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání .

Napsal: úte kvě 13, 2008 19:12
od Jelen
A byla nějaká odpověď??? Je zvláštní, jak kamínky měli vliv na ohřátí motoru...

Napsal: úte kvě 13, 2008 20:54
od zelvotron
Skromně si troufám odhadnout, že odpověď nebyla žádná. 8)

Tavri, můžu se zeptat, kde jsi objednával ten řemen a ty věci na rozvody?

Napsal: úte kvě 13, 2008 21:20
od tavri
zelvotron píše:Tavri, můžu se zeptat, kde jsi objednával ten řemen a ty věci na rozvody?
Normálně u nás v Trutnově. Kladku v BOS autodíly http://www.bosauto.cz/ a řemen http://www.atsservis.cz/
Řemen na alternátor opět v BOS autodíly, stál 293 Kč.
U BOSu dodání do druhého dne, u ATS jsem tam v 9 dopoledne telefonoval a v 15 hod téhož dne byl řemen k vyzvednutí. Ještě tu máme nově třetího prodejce autodílů na objednání, ale nemám zkušenost, je z ruky na jednom předměstí...
Jsou to všechno regionální prodejci ve smyslu jakési Auto Kelly nebo k čemu to přirovnat...

Napsal: úte kvě 13, 2008 22:03
od Petr HC
For Jelen a Zelvotron - vedení AutoLada mi dodnes na můj dopis neodpovědělo , ale k jejich cti musím říci ,že zařídili to , že mi přišla výzva ze servisu z Mělníka , kde jsem se opravdu cítil jako PAN ZÁKAZNÍK a vše co jsem reklamoval mi bylo k plné spokojenosti uvedeno do pořádku . (Ťukám na dřevo ,abych to nezakřikl) . K té závislosti na ohřátí - nešlo zřejmě o ohřátí motoru ,ale o ohřátí a tím změknutí řemenu a kamínky se po cca 10 min. chodu motoru do něho "zamačkly" a opakovalo se to po každém startu ,pokud byl mezi tím motor nějakou dobu v klidu .

Napsal: stř kvě 14, 2008 11:37
od plavec
To je zvláštní, že se tam ty kamínky dostaly, vždyť je zespoda kryt. :shock:

Napsal: stř kvě 14, 2008 12:02
od Jiri
kamínky se do řemenu mohly dostat ve výrobě... zní to divně ale je to tak:-)
měl jsem jednu ruskou pneumatiku která měla z boku malou trhliniu a když se do ní člověk kouknul byl uvntř pogumovaný písek... holt saze co se přiávají do gumy byly z vymetenýho komína kde se sypala omítka...kdo neviděl na vlastní oči , nepochopí .....

Napsal: pon kvě 19, 2008 13:15
od paves
Petr HC píše:...včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání...
na to maji asi vsichni servisaci nejaky skoleni :(

Napsal: pon kvě 19, 2008 14:06
od Petr HC
paves píše:
Petr HC píše:...včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání...
na to maji asi vsichni servisaci nejaky skoleni :(
To snad není ani školením ,ale děděním z generace na generaci ,poněvadž stejnou "hlášku" jsem slyšel v roce 1988 ,když jsem reklamoval v záruce Ladu 2104 v České Skalici - hučel třetí převodový stupeň - neudělali s tím nic . Naštěstí hučel úplně stejně po 120 000 km, když šla "skoro domů" - na Ukrajinu .

Napsal: pon kvě 19, 2008 16:35
od Jiri
oni jsou zvuky a zvuky... a pak dilema koho poslechnout a koho ne..
převodovka se mi na ladě nelíbila už od začátku .. vadila mě nesynchronizace dvojky při podřazení a a nejdrříve jsem si říkal že je ot syrové a že se to ochdí. Nestalo se a tak i zvuk který byl slyšet při neutrálu mě znepokojoval.... odpověd všech autorizovaných servisů lada.. to je normální .. to dělaj všechny, kvuli te dvojce prece nebudeme vyndavat převodovku ..
jeden garážník co lady nedělá, mi na tom měnil tlumiče. Byl to odpůrce značky ale znalec.
jeho verdikt byl neuprosny..zbav se toho .. ta převodovka divně hučí , dávám jí 10 000.
moc jsem mu nevěřil a on "neměl" tak úplně pravdu - převodovka vydržela dalších 13000 a dost :-).......
komu věřit? no v případě lady tady moc autorizovaných servisů, kterým se dá věřit není.

Napsal: pon kvě 19, 2008 20:43
od plavec
Kolika servisům se dá věřit nevím, ale panu Nedbalovi věřím.Ikdyž ano může se splest, to asi každý, ale on nemá zájem ladovkáře oškubat. :wink: Toť můj názor.

Napsal: pon kvě 19, 2008 20:47
od plavec
Pánové v neděli jsme dělali alternátor a překvapilo nás, jak je to dokonale vymyšlený.Aby sme se dostali na sběrače, tak stačí povolit M6 matka a ten černý plastový kryt pak ještě drží nahoře za takovou packu- ta se ohne šroubovákem a jste tam, žádný rozebírání, žádný sundavání alternátoru z řemenu.To se nám líbilo.Jinak neví tu někdo, jestli se nechá sehnat jen ta hřídelka (mám ji očesanou) celej novej altík je blbost kupovat. :wink:

Napsal: pon kvě 19, 2008 21:00
od tavri
Celý auto je dobře dělaný, na domácí opravy. Teď jsem kuchal Felicii a málem mě švihlo. Blbej výfuk a já ho musel oloupat sikovkama jak konzervu, ten spoj střední/zadní díl. A ten hrozně schovaný palivový filtr...
Desítka je na tohle docela fajn 8)

Napsal: pon kvě 19, 2008 21:23
od plavec
Prosimtě o výfuku mi ani neříkej, přístup je tam u 111ky nádhernej ale jak ten muj vypadá? :axe: Pořád laboruju aby tam nějak rozumě sednul a pořád mi poslední díl mlátí ten tlumič o podvozek.A teď ještě proreznul prostřední díl. :?