Stránka 1 z 3
Diesel zvuk motoru 2105
Napsal: pon kvě 05, 2008 20:56
od Vašátor
Jak si již někteří stihli všimnout, sháněl jsem vačku na motor 2105. Bylo to z důvodu dieselového zvuku motoru, který jde z vrchní části motoru.
Vačka s domečkem koupena nová (stará byla lehce přidřená), ventili seřízeny na těsnou 0,15mm, pružiny ventilů i vahadel v pořádku, vahadla nevydřená, rozvody nastaveny správně, předstih nastaven rovněž správně, mazání motoru v pořádku.
Zvuk typu "diesel" však nezmizel. Zvuk je to tvrdý, klepavý, pravidelný - závislý na otáčkách motoru. I při nízkém volnoběhu je zvuk pravidelný, čili klepání např. jednoho ventilu bych vyloučil. Pokud by se jednalo o uložení píst-čep, typl bych si (ze svých zkušeností), že motor při určitých otáčkách zaklepe více. Ovšem toto se neděje.
Můžou tento klepot vydávat volnější ventily ve vodítkách?
Motor: 1.3 , 2105 řemen, najeto 45 000Km, bývalý majitel se o něj moc nestaral, auto občas delší dobu stálo.
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:01
od Křečík Barbuška
Asi blbost, nemůže vahadélko brnkat o obal? U Tommela jsem viděl něco podobného (skoro se to dotýkalo), ale tam byla jiná vačka. Nebo se ti mohl povolit štelovací šroub pod vahadlem, nebo také něco jiného.
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:02
od Maysner
u tommela byla vada jinde. spatnej napinak. respektive nedokazal napnout retez pri snizeni hlavy 2mm. po navareni napinaku ok
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:05
od Křečík Barbuška
Špatně jsem se vyjádřil, tím "něco podobného" jsem měl na mysli, že se k tomu schylovalo, nikoliv, že k tomu došlo.
Napsal: pon kvě 05, 2008 21:10
od Vašátor
Koko Loko píše: nemůže vahadélko brnkat o obal? Nebo se ti mohl povolit štelovací šroub pod vahadlem, nebo také něco jiného.
Na to jsem si pozor nedával. Ovšem při seřizování ventilů bych si toho doufám všimnul. Štelovací šroub se 100% nepovolil, ventily byly dělané 2x - prvně ze starou vačkou, potom s novu - beze změny.

Napsal: pon kvě 05, 2008 21:32
od Trevor
No tak mne sa stalo aj to ze ako som zakladal vahadlo tak zle dosadlo na ventil a v domneni ze som nastavil volu na 0,15mm tak som tam mal zrazu 3mm a to bol riadny rachot.
Inak traktoroidny zvuk mam stale ale to skor typujem na vymlateny piestny cap

ale kedze uz je druhy motor tak sa stym nezaoberam
Napsal: úte kvě 06, 2008 07:32
od Marek
Máš na vahadlech pružiny???
Jednou jsem se setkal s jedním "takymechanikem", co neměl ani na jednom vahadlu pružinu. Usoudil, že jsou tam stejně k ničemu, jen potom auto moc váží.
Ten zvuk bych nikomu nepřál slyšet...........
Napsal: úte kvě 06, 2008 10:33
od Vašátor
Marek píše: Máš na vahadlech pružiny???
Tento dotaz myslíš vážně? Budu dělat, že jsi to nenapsal, jinak bych to musel brát jako urážku na cti ...
- psal jsem to již v popisu závady
- mohou být tedy hlučné volné ventily ve vodítkách či nikoly?
Napsal: úte kvě 06, 2008 11:01
od Marek
Volné ventily ve vodítkách být mohou, nicméně je otázkou, zda by to mohlo dělat takový zvuk. To by nejspíš musela být vůle velká, zjistitelná pouhým pokýváním ventilu ve vedení, navíc by to tudy bralo moře oleje i přes "zdravé" simeringy.
Napsal: úte kvě 06, 2008 11:07
od Vašátor
Hmm...tak já už vážně teda nevím. Motor olej nebere, gufera byla dávaná nová cca před 5000Km. Zkusím to ještě rozhodit a zakývat ventilama.
Je možný, že by to bylo na uložení píst-čep? Jak jsem psal, motor má najeto 45 000Km a zvuk je to tvrdý pravidelný, mění se pouze frekvence klepání s otáčkami, ne však zvuk. Ten zůstává stále stejně tvrdý.
Co jsem tak slyšel, o motor se majitelé moc nestarali, tudíž tam mohl být velice dlouho starý olej. A jelikož auto pravidelně nejezdilo, kdo ví co tam zrezlo a následně se uvolnilo ...
Napsal: úte kvě 06, 2008 11:50
od Teepee
I když jsi psal, že mazání je v pořádku, jde nahoru dost oleje?
Jaký vliv na ten zvuk má teplota motoru?
Napsal: úte kvě 06, 2008 12:05
od Vašátor
Po nastratování kontrolka oleje zhasne, po odšroubování víčka pro dolévání oleje z něj olej prská skoro až na přední sklo. Tlakoměr jsem bohužel nezapojoval, takže přesný tlak nevím. Asi to udělám. Ovšem kdyby byl přicpaný nějaký mazací kanál vačky, stejně na to touto metodou nepřijdu. Kanály ve vačce jsou však průchozí všechny. Leda že by byl přicpaný kanál pro mazání vačky v bloku motoru. Je to vůbec možný??
Po zahřátí motoru je zvuk hlasitější - ale až po opravdovém zahřátí dlouho jízdou. Samotné ohřátí na 90°C vody (tudíž olej ještě dostatečně prohřátý není) se na zvuku neprojevuje.
Napsal: úte kvě 06, 2008 12:26
od Marek
Kdybys měl ucpaný mazací kanál od bloku k vačce, nemohl by se olej nahoru dostat, čímž by se nemohl objevit na čelním skle po otevření víčka plnění.
Napsal: úte kvě 06, 2008 12:37
od Vašátor
To jsem si myslel

. Ale už mě jaksi nic nenapadá
Dá se nějak odhalit vůle na uložení ojnice-čep-píst? Aniž by se musel motor celý rozebírat?
Napsal: úte kvě 06, 2008 14:08
od Saša
Vašátor píše: Dá se nějak odhalit vůle na uložení ojnice-čep-píst? Aniž by se musel motor celý rozebírat?
Metod je více , první jednoduchá je za chodu odpojovat postupně jednotlivé válce(VN kabel svíčky). nezatížený čep dělá menší hluk.
Druhá - spolehlivější metoda je vyndat svíčky a daný píst přetočit kousek za HŮ stačí jeden cm. (aby kousek sjel dolů a dírou po svíčce (šroubovákem)"zapáčit"píst směrem dolů. Když klika přes ojnici stahuje píst dolů všechny vůle se uspořádají "nahoře" a zatlačením na píst se přesunou "dolů" .Pro opakování skoušky se nemusí točit "dokola" ale stačí píst klikou posunout kousek výš a (trochu vrátit - DŮLEŽITÉ pro přesun vůlí)
Při vůli je cítět ve šroubováku znatelné "poskočení" . Většinou doprovázené cvaknutím. Nedá se ale zjistit zda je vůle v pístním nebo ojničním čepu . To chce trénované ucho .Klika "tluče" tlumeně (dutý zvuk) pístní čep je ostčejsí zvuk a vačka "klepe pomalu" Točí polovic otáček motoru a jde zřetelně poznat při otevření víčka oleje a přiložení šroubováku na těleso vačky a druhý konec na ucho (obdoba stetoskopu).
Uf .to je splácanina , doufám že to někdo pochopí a napíše to jednoduše .