Stránka 1 z 1

zadni naprava 2102 kombi

Napsal: pon kvě 05, 2008 20:50
od krysox
Ahoj, mam v planu vymenu zadni napravy vcetne diferaku na 02ce kombi, tak bych se chtel zeptat jestli je shodna se sedanem a s ostatnimy typy (01-07), popripade na co si dat pozor pri koupi (z druhe ruky). Jeste dodam ze je to rocnik 74 a v bubnech jsou excentry. Vymenu planuju kvuli velmi divokym zvukum ktere z ni vychazeji..

Napsal: pon kvě 05, 2008 20:53
od Malda
Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.

Napsal: pon kvě 05, 2008 20:57
od Křečík Barbuška
Tak tak, výměna difu či poloosy (či jen ložiska) bude jednodušší, něž se drbat s celou mostovou troubou, pokud tedy není poškozená.

Napsal: pon kvě 05, 2008 21:07
od Vašátor
Převody diferenciálů:
2101x - 4,3:1
2102x - 4,44:1
2103,06 - 4,1:1
2107x - 3,9:1

Samozřejmě to neplatí doslova - známe rusáky.

Krom převodu se zadní náprava ještě liší typem nastavování vůle na paknách. Starší mají excentry, pár typů mělo kolík pro samostav na paknách, ostatní pak samostavné prasátko. V případě že použiješ samostavná brzdová prasátka, nemusí tě toto zajímat.

Jinak jsou zadní nápravy naprosto stejné.

Napsal: stř kvě 07, 2008 09:14
od Majo
kazdopadne ten diferak nevyhod, beriem ho aj ak je mrtvy :koko:

Napsal: pon kvě 12, 2008 12:33
od ger007
mam tiez 02 a ked sa pusta spojku a auto sa zacne rozbiehat tak to v diferau trocha zachrumka a potom uz je ticho to tiez moze byt len malo oleja alebo KO lozisko ... ked bude KO lozisko ja ten diferak rozoberem s tym som sa este nestretol...

Napsal: úte kvě 13, 2008 22:15
od krysox
Majo píše:kazdopadne ten diferak nevyhod, beriem ho aj ak je mrtvy :koko:
Tak zatim mam jednu mrtvou vodni pumpu jestli chces..

Napsal: úte kvě 13, 2008 22:55
od krysox
Malda píše:Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.
Tak olej jsem omrkl a nechybi.. Zvuky jsou takove valive krouhave, projevuji se v zatackach, pravych i levych, tak loziska na poloosach nebo v diferaku? Na rovine klid. Pri nizkych rychlostech do zatacek se zacalo ozyvat takove hlasite vrzani, jako kdyz pruzina dre o karoserii, ale nic takoveho ani odreneho vespod nejde videt..

Tady na Ladaklubu by se sikla nejaka wikipedie, na ktere by vznikal Manual, postupy oprav, katalog soucastek, rady, atd.. at clovek vi treba kde ma hledat loziska v naprave a jake, pekne vsechno tady na ladaklubu.. , a forum k podrobnejsi debate..

Jinak diky moc za pomoc..

Napsal: úte kvě 13, 2008 23:16
od Vašátor
No ono všechno vesměs najdeš v knihovně ladaklubu.

každopádně co se děje, když zvedneš zadní kola a zatočíš s nimi? Jdou víceméně zlehka? Jemné pošustění bubnu o pakny (zadní brzdové čelisti) značí akorátní stav. Pokud ovšem jsou pakny natěsno u bubnu, dělá to problémy.
Rovněž když zahejbeš kolem, nesmí mít žádnou vůli - vůle vzniká na ložisku.

Teď když čtu o zvuku vrzání pružiny .... nedřou ti šrouby co drží kolo? Pokud máš již prolisované disky od prasáckého dotahování kol, či chloupek delší šrouby kol, může se stát (stává se dost často), že ti šroub při jízdě, jak se točí, drnká o pružinu brzdového systému přímo v bubnu. Nejjednodušší je asi hodit pod kola na zkoušku kovovou podložku, co je pod předníma kolama - mezi kolem a kotoučem.

Napsal: pát kvě 30, 2008 06:59
od krysox
Tak zatim chci vymenit loziska poloos, jejich oznaceni je 430-389601 (2101-2403080), existuji i jinak znacene alternativy?

Napsal: pát kvě 30, 2008 07:25
od čmelák
vymen cele polosy za dobre a vyhnes sa kope problemov