Stránka 1 z 2

drat 50

Napsal: stř dub 30, 2008 17:33
od kubahosi
zdravim, nevite někdo jestli může mi odpalit spinaci orech, kabel 50 ktery vede od starteru a kable jsou v pohode, nemohl by to byt alternator? ze by prebijel? jinak nevim, oprava v sezvisu stoji za prd, asai tomu taky moc nerozumi diky

Napsal: stř dub 30, 2008 18:30
od čmelák
ved odmeraj aka stava ti tam chodi ked to mas cez 14,4 tusim to je tak je to zle a prebija ti to, odisel ti regler

ale skus pokukat po fore je to tu vysvetle vsetko a dost podrobne :wink:

Napsal: stř dub 30, 2008 19:56
od Hurikán
kubahosi, Udělej to tak, jak Ti již bylo několikrát razeno. Namontuj si (nech si někým namontovat) relé na startér a budeš mít po problémech. :wink: Spínačka se odlehčí a o to jde.

I když, jestliže už Ti odešla v poslední době několikátá za sebou, tak bych viděl problém i jinde. Buď v nekvalitním materiálu, nekvalitní práci, nebo v elektroinstalaci. Nebyl do ní někdy učiněn nějaký samo-domo zásah? Napiš taky o jaký typ lady jde, ať nemusíme vařit z vody.

Napsal: čtv kvě 01, 2008 17:59
od kubahosi
jde o typ 2101, ale 30 let nic - bylo v pohode od ty doby co jsem nevedel co s tim je a byly to uhliky v starteru, mi to v servisu vymenily a za pak mesicu to odeslo neco tam pokurvili a ted uz je to po treti za sebou a pritom mi pred tydnem rekli ze je to vsechno v poradku a asi tomu tak neni po reklamaci to svadfeli na starter a kabelaz pritom kabelaz a starter v pohode, starter toci pres jiny draty nejde zase spinacka od dratu 50

Napsal: čtv kvě 01, 2008 20:19
od Křečík Barbuška
Sežeň si někoho s multimetrem a uvidíš na vlastní oka jestli dobíjí či přebíjí. Co světla nesvítí moc silně? Mění za jízdy výrazně intenzitu? Co baterka, nevře při delší jízdě? Pokud je odpověď ne, tak to pravděpodobně nepřebíjí. Ten ořech, či spíše pertinaxo nesmysl co jsi dával nový byl kvalitně řemeslně zpracovaný? Každopádně odlehči spínačce relátkem na spínaní startéru.

Napsal: čtv kvě 01, 2008 21:10
od kubahosi
jasne ja mam tri relatka ale nevim jakej tam patri nebo tak nebylo by foto toho jak to vypada?

Napsal: čtv kvě 01, 2008 21:18
od Hurikán
kubahosi píše:jasne ja mam tri relatka ale nevim jakej tam patri nebo tak nebylo by foto toho jak to vypada?
Výborně. To je krok č. 1. :D

Nejlepší bude, když použiješ typ relé co je na světla. Označení ted z hlavy nevím.

Zapojení:
Drát vedoucí od spínačky odpojíš od startéru (resp. přerušíš) a zapojíš na kontakt relé č. 86 (cívka). Druhý konec cívky na kontaktu 85 ukostři.

Nyní vytvoř nové vedení pro startér vodičem z + svorky baterie na kontakt relé č. 30/51. Pokračuj dalším vodičem z kontaktu 87 na vstup startéru.

Pokud je relé a zapojení v pořádku, musí to fungovat. Asi bych ještě doporučil vsadit pouzdro s pojistkou mezi baterii a relé. Budeš mít větší klid, kdyby "něco".

Napsal: čtv kvě 01, 2008 21:22
od Křečík Barbuška
Fotka ti nepomůže, většinou si to lidé dodělávají, tak je to individuální a u těch co to maj z fabriky zas není co fotit neb to mají již ve svazku a s konektorem. V jiném tvém topicu ti to Luděk nakreslil, udělej to s někým podle toho nákresu. Nevím jak je to u jedničky, ale u hranatce je ten drát pro ovládací cívku startéru rozpojitelný v prostoru kolem baterky. Většinou se relé dáva na podběh u otvoru pro montáž tlumiče, takže ten faston co je na drátu od spínačky zapojíš na špičku cívky relé, druhou špičku cívky ukostříš a ten drát co jde od startéru nadstavíš a zapojíš na jednu špičku spínacího kontaktu relé a na jeho druhou špičku přivedeš +12V, hlavně to udělej precizně, ať nesvařuješ. V připadě užití relé s přepínacím kontaktem dej ten plus na špičku kde je pasivní kontakt, ať ti do prostoru nekouká špička s "pevným" plusem.

Napsal: pon kvě 05, 2008 13:24
od kubahosi
tak jsem neco sehnal ze staryho auta a nevim jestli by to mohlo byt rele na starter reknete mi, a kdyz jo napiste co a jak pripojit na co diky

Napsal: pon kvě 05, 2008 13:38
od Laďuša
Jako relé na startér by to použít šlo, musíš zapojit cívku 86 a 83 (?, nepřečtu to úplně) přes spínačku (ovládací obvod, jeden konec na kostru, druhej přes spínačku na baterku) a pak 30 a 67 jako silovej obvod (přímo od zdroje na startér). 87 necháš nezapojený ;)

Napsal: pon kvě 05, 2008 20:45
od kubahosi
jj diky ale moc tomu nerozumim chtelo by to pro me uplne jak pro blbce, a chci se zeptat dnesk jsem sel po dvou dnech do garaze a baterka jak vytriskana, parkrat otocila motorem a konec nemuze to byt vsechno od alternatoru nebo neco ?

Napsal: úte kvě 13, 2008 20:37
od kubahosi
caute prominte ze zase otravuju nemohlo by byt rele toto?

Napsal: úte kvě 13, 2008 20:40
od Hurikán
Bohužel NEMOHLO. To je relé kontrolky nabíjení. To se na nic jiného použít nedá.

Napsal: stř kvě 28, 2008 10:43
od Miuvek
Má smysl dávat relé pro elektromagnet startéru u 2107 (rv1986), nebo u těchto kusů už byla spínací skříňka odolnější? Poblíž akumulátoru je na vodiči spojka, takže by to šlo elegantně a snadno. Budu dávat ještě relé na přední mlhovky, takže bych to sfoukl zaráz.

Napsal: stř kvě 28, 2008 16:41
od Hurikán
Smysl to určitě má. U hranáčů je spínací skříňka v principu úplně stejná jako na kulaťáčích. U mé 02 mě kvůli tomu kdysi taky odešla spínačka. Sice až po 160 tkm a častém startování při pojíždkách po městě, ale stejně je to potom nepříjemná zrada, když točíš klíčkem a nic se neděje.