Stránka 1 z 2

kontrolka dobíjení na lada 2105

Napsal: úte dub 29, 2008 13:52
od tomikal
žárovka v palubce je ale neni připojena poradte jak ji mam zapojit

Napsal: úte dub 29, 2008 16:06
od Luděk Musil
Ehm - než Ti začnu radit a malovat schémátko (Jelene - jako obvykle fixou na papír a posléze do scanneru :D ) podívej se ještě jednou na alternátor a řekni mi:
1. Je na něm (zadní víko) taková hliníková kvádroidní věc/krabička?
2. Vede od ní (té krabičky ) nějaký káblík (někam .....) - kam ?
3. Na šroubku M6 je připevněno několik (odhadoval bych 4) kabelů na dvou kabelových očkách?
4. Žádné jiné káblíky z alternátoru?
5. Voltmetr se chová jako voltmetr (ukazuje napětí v palubní síti) ?
No - uvidíme .... . L.

Napsal: čtv kvě 01, 2008 16:54
od tomikal
alternátor má regulátor a jde od něj jeden kabel oranžový a vede do pojistkové skříně do konektoru který je označený žlutou barvou a pak asi do voltmetru.
Na šroubku M6 jsou dvě očka a jsou tam hnědý kabel na baterku, bílý kabel na pojistkovou skřín s černým konektorem a růžový na pojistkovou skřín na bílý konektor. jiné kabely od něj nejdou a voltmetr ukazuje normálně napětí na síti

Napsal: čtv kvě 01, 2008 19:44
od tomikal
a ještě je na zadním víku alternátoru jeden prázdnej konektor

Napsal: čtv kvě 01, 2008 19:51
od Křečík Barbuška
Ten prázdný konektor je jakoby nad šroubkem pro připojení baterie, že? Tak to je výstup pro relé kontrolky dobíjení, píp.

Napsal: pát kvě 02, 2008 06:46
od tomikal
je přímo na zadním víku alternátoru a druhej je na regulátoru a ten je zapojenej

Napsal: pát kvě 02, 2008 14:43
od Hurikán
tomikal píše:je přímo na zadním víku alternátoru a druhej je na regulátoru a ten je zapojenej
Ano, tak je to správně. Do regulátoru je zapojené + od spínačky na buzení alternátoru. Samostatný výstup na faston na tělese alternátoru je právě na připojení relátka kontrolky dobíjení.

Už se to tu probíralo několikrát - Některé série 2105 měly kontrolku nezapojenou, resp. neměly osazené relé této kontrolky. Pro kontrolu dobíjení se počítalo s palubním voltmetrem.

Napsal: pát kvě 02, 2008 15:41
od tomikal
děkuju ale potřebuju nějaké schéma zapojení

Napsal: pát kvě 02, 2008 19:27
od Křečík Barbuška
Tutaj, mmj. kdesi jsem slyšel, že prý má jít o relé 6V, ale co je na tom pravdy? Ve svém to nemám a do krabice po žlutém se mi nechce. Na točivé stroje jsem zrovna ve škole chyběl, píp.

Napsal: sob kvě 03, 2008 16:54
od Laďuša
No bo si to bere fázový napětí, a normálně se usměrňuje sdružený. Jde-li o stejný relé jako v 03, tedy RS 702, pak jeho jmenovitý napětí je 12V, ovšem kontakty rozepínají již při 5,5V...
Něco málo o tom jsem napsal do tý mý ročníkovky ;)

Napsal: sob kvě 03, 2008 18:26
od Roman
Pokial si dobre pamatam origo rele co ovlada kontrolku je 6 voltove rozpinacie. Na 05, kde povodne nebolo nainstalovane som pouzil 12 voltove a kontroka fungovala asi 3 mesiace, potom ani bohovi. Myslim, ze ked sa najde 12 voltove rozpinacie rele, ktore spolahlivo spina pri cca 6 voltoch, tak to bude fungovat.

Napsal: sob kvě 03, 2008 18:28
od Laďuša
Myslim, ze ked sa najde 12 voltove rozpinacie rele, ktore spolahlivo spina pri cca 6 voltoch, tak to bude fungovat.
Čiže originál RS 702 (PC 702)....

Napsal: pon kvě 05, 2008 07:21
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Tutaj, mmj. kdesi jsem slyšel, že prý má jít o relé 6V, ale co je na tom pravdy? Ve svém to nemám a do krabice po žlutém se mi nechce. Na točivé stroje jsem zrovna ve škole chyběl, píp.
Teda Yellow Bird: :shock: :shock: :shock: Já teda maluju rukou a pak to dávám do scanneru, ale Tvůj výtvor v Paintbrushi teda stojí za to :!: :lol: To by nepřelouskala ani moje babička :D :D :D . L.

Napsal: pon kvě 05, 2008 12:29
od Laďuša
Že jo, taky jsem si hned všim, že máš zdatnýho konkurenta :mrgreen: Klíček je jasnej, ovšem co asi znamená konektor na 4okou :dontknow: :mrgreen:

Napsal: pon kvě 05, 2008 15:13
od Roman
Tipol by som si " konektor na deklu " ale len preto ze viem, ze ten konektor je na zadnom veku altika :D