Stránka 1 z 6
Bakalarska praca 2008/09
Napsal: pát dub 18, 2008 23:36
od OndrejGTi
..
Napsal: sob dub 19, 2008 08:22
od Maysner
origo mechanikcky cerpadlo ma pro vstrikovani malej tlak. je nutnost pouzit cerpadlo pro vstrikovani. pokud bys to stavel do auta nejlepsi sehnat celou nadrz z 21073
vim ze je tezko k sehnani ale nebblo by lepsi i na ten motor 1.6(respektive 1.5) zastavet orginalni mpi? treba z naky boreny nivy. ta strikacka si to pobere a pojede. majo jezdi s 1.6 s jednobodem bez upravy rj
Napsal: sob dub 19, 2008 15:31
od Trevor
Nie som zo Ziliny ale cislo na Slotu mam
Neviem ci ti nejako pomozem ale ved skusme to.
1. zohnat akykolvek zigulacky motor nie je az tak tazke dokonca by som povedal ze sa to povaluje hadam vsade
2. o mpi felici toho neviem len tolko ze prve mpi bolo od siemensu a potom tam dali nieco ine.
3. Prisposobit da sa da uplne vsetko a to je uplne jedno ci chces vstrekovanie namontovat na zigulaka alebo staru embecku
4. mechanicke cerpadlo nie je vhodne na vstrekovanie lebo neda taky tlak a aj keby dalo tak by sa to menilo s otackami motora inak povedane je to nanom zavisle a ty uz pri startovani potrebujes mat v rampe dostatocny tlak aby sa dalo nadavkovat palivo.
5. tlak v rampe zabezpecuje ventil ktory drzi konstatntny tlak benzinu a zaroven prebytocny benzin pusta naspet do nadrze. U mpi je to este prepojene so sacim a to ked sa zavre skrtiacia klapka tak sa tusim tlak znizi lebo nie je treba (tak nejak som to niekde cital )
6. osobne by som to riesil tak ze by som pouzil sacie z mpi nivy cim by som vlastne poriesil dost vazny problem. Nie je problem to aj pozvarat a len pouzit skrtiaciu klapku ale je viac ako iste ze zohnat rampu kde vstrekovace budu mat rovnaku roztec ako je treba na zigulka je asi nemozne.
7. Dost vazny problem je aj akym sposobom sa snima poloha klukovky. Felia 1,6 pouziva snimanie na zotrvacniku stym ze hall je pripevneni na prevodovke a to je u zigulaka dost obtiazne. Zigulaky pouzivaju snimanie z remenice
Napsal: sob dub 19, 2008 15:41
od Petr HC
To Ondřej GTI – nevím jestli děláš dobře ,že se zabýváš úpravami staré řady 2001 – 2007 . Tyto vozy půjdou v budoucnu „do ceny“ jako veterány jedině zachované v originálním stavu . Nejnovější model 2007 je bohužel již jen jakýmsi kompromisem mezi karburátorovými motory a „stříkačkami“ . Žádná automobilka ,která se bude chtít uchytit na evropském trhu již nevyrukuje s jednobodem . Myslím ,že pokud hodláš nadále fandit vozům Lada ,měl bys své snažení zaměřit na vozy splňující nejméně EURO 3 ,raději 4 . Pokud si tyto vozy jednou polepší reputaci zkaženou díky nemožné prodejní a servisní politice pak jedině mladí lidé jako Ty by tomu mohli pomoci . Jedině tak bys udělal pro tuto značku kus záslužné práce . Ty „vytuněné“ krabice velice brzo skončí na vrakovištích, kam je pošle policie ,STK a mnohdy sami „tuneři“ (hlavně ať to není o strom nebo hůře o protijedoucí vůz a ať to přežijí ve zdraví) . Asi jsi čekal jiný příspěvek ,ale ber to jako možná mylný ,ale věkem ověřený názor starého Ladisty .
Napsal: sob dub 19, 2008 15:48
od Trevor
On ale pozera po rieseni ktore je financne trochu dostupnejsie a potom aj dostupnost 1,6motorov z 10kovej rady je dost problematicka lebo tie auta by oratal na jednej ruke aj stolar po pracovnom uraze. Nechcem proste rypat ale ja by som uvazaval podobne.
Re: Bakalarska praca 2008/09
Napsal: sob dub 19, 2008 16:58
od Petr HC
OndrejGTi píše:Poziadavky-
Potrebujem pracu kde nieco zmeriam, vyhodnotim a pribuznu mojmu odboru. Predstava je motor Lada (30 rokov koncepcne stary) kompletne zmerat v originalnom stave (neupraveny, povodny karburator- myslim, ze tie zeru dost, tak vysedky upravy budu...) a nasledne s viacbodovym vstrekovanim. Vysledky- znizenie spotreby, emisii (resp. vyssi vykon) budu podstatou toho co chcem dosiahnut, na com postavim cely zmysel mojej prace.
Ondrej
Ondřeji a Trevore nechci v žádném případě zatracovat elán mladých lidí ,ale chci Vás ušetřit zklamání z výsledku – chcete porovnávat neporovnatelné – jen instalace všech čidel a jejich dokonalá spolupráce s odpovídající řídící jednotkou zajistí měřitelné výsledky . Prohlédněte si přiloženou tabulku a spočítejte si kolik elektronických prvků spolupracuje několiksetkrát za sekundu navíc v součinnosti s el. čerpadlem , podtlakovým redukčním ventilem a chemickým katalyzátorem. Na řešení pracovali vývojáři fy Bosch jistě velice dlouho a intenzivně a výsledek – snížení spotřeby o cca 15 - 25 % není nijak oslnivý a podílí se na něm i aerodynamika.
Řešením a jedině schůdnou cestou by podle mne byla spolupráce a sponzoring dodavatele nebo dokonce výrobce, který by si zadal problematiku a podle mne měl uvítat spoluprácí s vysokou školou v oboru automobilová technika .
Napsal: ned dub 20, 2008 16:39
od Cory
Ondrej, som prijaty na tu istu skolu, kde ty chodis. Viem, je to trochu OT, odporucil by si mi ju? Chcem nejake info o tejto skole, mohli by sme cez SZ alebo icq?
Napsal: pon dub 21, 2008 02:20
od OndrejGTi
Trevor-
ano, videl som snimac na zuboch, ale rovnako som v prirucke videl hallov snimac napojeny na kluku (vacku? niesom si isty) ta rotacna cast mala v sebe 4 vyrezy, 1 vacsi a na to bol pravdepodobne pripojeny snimac... tak neviem, ci to bolo k niecomu inemu (zistenie polohy hriadela a potom sa uz islo cez zuby.. .aby sa vedel motor chytit, kde ma 1. valec...) alebo to maju 1.3 MPi a 1.6 MPi riesene rozdielne? Ak nevies co myslim, pozriem to a dam tu, len sa mi teraz nechcelo vytahovat obrazky.
Maysner-
dobry napad s tou nivou MPi... to by bolo tiez celkom porovnatelne napr. motor 1.7 karburator, SPI a MPI. Len ci by to nebolo drahe... Blok je stale ten isty? Nejake blizsie linky/informacie k tomu nemas? Aky system je tam pouzity... Urcite by bolo jednoduchsie vziat original ako prisposobovat zo skodovky... a ak by to bolo aj cenovo dostupne...
Peter HC-
po tvojom prispevku som sa zamyslel "co da moja praca svetu?"... pocul som "ved nejdes robit pracu na nobelovu cenu"... ale aj tak som nad tym dost rozmyslam... No dufam, ze tou bakalarkou spracujem informacie o tom, ako sa menil system vstrekovania a dokazem, ze prave autoelektrotechnikou vieme aj na 30 rocnom motore dosiahnut vyznamne zlepsienie parametrov oproti mechanickemu systemu. Prevediem citatelov kompletnym meranim vlastnosti motora, ako aj technologiou elektronickeho vstrekovania a jej moznostou nasadenia v starsich pouzivanych automobilovych motoroch. Ja proste nechcem robit to co ini, pomerat nejaku sondu, popisat ako sa zvysuje vykon v atmosferach, alebo nieco take... chcem pri mojej praci vysledok, nieco co dufam este niekto bude chciet na auto
viem, ze to je natocene zase trochu na ladu a ludi tu... ale je to v skole schvalene, o znacku im nejde, ide o teoriu prace, znacku som si vybral podla vedomosti, skusenosti a... preto Lada. Ale tato tema vznikla, aby ste vyjadrili svoj nazor a napisali mi zlepsenia, napady, "co by ste chceli", kedze je to este otvorene. Ja len chcem robit nieco co ma bavi.
Corry-
SZ
otazky-
1.pri prepisovani auta je aka maximalna doba od ohlasenia, kym ho prihlasim?
2.najvyhodnejsia poistka pre ladu 1.5/55, student bez predchadzajuchich a inych poisteni...? alebo poistit radsej na rodica?
3.ako je to s ukladanim znacek do depozitu? cena, max. doba ulozenia, system vratenia poistneho?
Napsal: pon dub 21, 2008 13:25
od Maysner
ondrejGTi: zvenku je motor zas ten samej. zasadni zmenou tam je ze ventily maji hydrostely a retez je jednoradej. ale to nema na funkci strikacky vliv. rusove normalne davaji cely to MPi na starsi motory. 1500, 1600, 1700 apod. slabsi u nich moc neletej
ja ti k tomu moc podrobnosti nereknu. to mpi jsem videl jen u maja v nive kdyz sem se okolo na sraze mihl. ale casem sam o zastavbe MPi misto SPi uvazuju. cenovku ti taky neporadim. fungl novy to vyjde draho
Napsal: pon dub 21, 2008 20:54
od mtx
Aj ja fachcim 2. roc. na ZU ale Strojnickej Vozidla a Motory. Mozme dakedy pokecat!
Re: Bakalarska praca 2008/09
Napsal: pon dub 21, 2008 23:31
od popest
Petr HC píše:OndrejGTi píše:Poziadavky-
Potrebujem pracu kde nieco zmeriam, vyhodnotim a pribuznu mojmu odboru. Predstava je motor Lada (30 rokov koncepcne stary) kompletne zmerat v originalnom stave (neupraveny, povodny karburator- myslim, ze tie zeru dost, tak vysedky upravy budu...) a nasledne s viacbodovym vstrekovanim. Vysledky- znizenie spotreby, emisii (resp. vyssi vykon) budu podstatou toho co chcem dosiahnut, na com postavim cely zmysel mojej prace.
Ondrej
Ondřeji a Trevore nechci v žádném případě zatracovat elán mladých lidí ,ale chci Vás ušetřit zklamání z výsledku – chcete porovnávat neporovnatelné – jen instalace všech čidel a jejich dokonalá spolupráce s odpovídající řídící jednotkou zajistí měřitelné výsledky . Prohlédněte si přiloženou tabulku a spočítejte si kolik elektronických prvků spolupracuje několiksetkrát za sekundu navíc v součinnosti s el. čerpadlem , podtlakovým redukčním ventilem a chemickým katalyzátorem. Na řešení pracovali vývojáři fy Bosch jistě velice dlouho a intenzivně a výsledek – snížení spotřeby o cca 15 - 25 % není nijak oslnivý a podílí se na něm i aerodynamika.
Řešením a jedině schůdnou cestou by podle mne byla spolupráce a sponzoring dodavatele nebo dokonce výrobce, který by si zadal problematiku a podle mne měl uvítat spoluprácí s vysokou školou v oboru automobilová technika .
Výrobci RJ (automobilky) nemají o studium této problematiky na VŠ příliš zájem (konkrétně poskytnout jakékoliv informace nebo jakou koliv spolupráci). Snad jen když si zadají nějaký návrh na diplomku či jiný typ práce. Ona totiž skutečná hodnota takové RJ do felicie je prý kolem 500,- No za kolik myslite, že jí koupíte novou. Přišli by o hodně peněz.
Napsal: úte dub 22, 2008 00:44
od OndrejGTi
Maysner- aj 1.5? upravuju mapu, alebo sa jednotka dokaze tolko prisposobit?
Mayo-ked mas to vstrekovanie mozes mi napisat presny typ, aby som sa dostal k dalsim informaciam? Alebo niekto kto vie.
mtx píše:Aj ja fachcim 2. roc. na ZU ale Strojnickej Vozidla a Motory. Mozme dakedy pokecat!
jj, skocime niekedy na pivo. Pozeram, ze mas porobene auto... nechodis s nim do skoly, alebo chodim ja malo, ked som ho nevidel?
EDIT: a inak zajtra (teda dnes) bude mozno moj velky den... Prekvapenie
Napsal: úte dub 22, 2008 17:14
od Maysner
co s tim dal delaj ti nepovim. ale osobne si myslim ze by to s tim melo fungovat dobre
muzes zkusit pohledat na
http://lada.cc/board/ . bud v sekci klasika u nekeryho z aut, nebo pohledat v sekci elektrika jestli tam neco nepisou
Napsal: úte dub 22, 2008 19:28
od mtx
OndrejGTi píše:Maysner- aj 1.5? upravuju mapu, alebo sa jednotka dokaze tolko prisposobit?
Mayo-ked mas to vstrekovanie mozes mi napisat presny typ, aby som sa dostal k dalsim informaciam? Alebo niekto kto vie.
mtx píše:Aj ja fachcim 2. roc. na ZU ale Strojnickej Vozidla a Motory. Mozme dakedy pokecat!
jj, skocime niekedy na pivo. Pozeram, ze mas porobene auto... nechodis s nim do skoly, alebo chodim ja malo, ked som ho nevidel?
EDIT: a inak zajtra (teda dnes) bude mozno moj velky den... Prekvapenie
OK! No v skole som na nom nebol ale chystam sa ete robim dake upravy tak potom
Napsal: stř dub 23, 2008 01:08
od OndrejGTi
Tak prekvapenie je tu-
moje prve auto