Stránka 1 z 1

Alarm RAdix evo a ziga 2101

Napsal: sob dub 12, 2008 18:54
od Seal
Ahojte setci,mam problem,dneska som bol montovat alarm RADIX EVO ktory som kupil,a nejde,nemate s tym nejaku skusenost alebo nieco?neviem ci je vsetko dobre ponapajane (hlavne spinacia skrinka a patica rele) do alarmu prud ide,kostru ma,ale vobec neblika led a nijak nereaguje.AK niekto by vedel nejak poradit alebo nejaka schema alebo nieco vopred dakujem
K tomu alarmu je navod a je tam schema len kablov z alarmu ktory kam ma ist,lenze je to taky vseliaky navod a nerozumiem mu uplne.

Napsal: sob dub 12, 2008 20:22
od Trevor
Radix evo mam uz dlhksiu dobu kupeny ale do auta som ho este nemontoval lebo nie je nato cas. Alarm som ale skusal doma na stole a fungoval v pohode. Mensi problem je ale stym diakovym ovladacom ktory ma tu chromovu mriesku ze ma niektore tlacidla dost na p**u a je ich problem stlacit tak aby alarm nato zareagoval. Staci pripojit +12V a kostru a alarm musi na DO reagovat. Na DO je ledka ktora musi zasvietit pokial sa stlaci niektore tlacidlo takze ak ledka nesvieti tak to moze byt spominany problem s mikrospinacmi ktore su nejake divne alebo robno povedane vadne a nie vzdy urobia vodivy spoj.

Napsal: sob dub 12, 2008 20:45
od Seal
Trevor píše:Radix evo mam uz dlhksiu dobu kupeny ale do auta som ho este nemontoval lebo nie je nato cas. Alarm som ale skusal doma na stole a fungoval v pohode. Mensi problem je ale stym diakovym ovladacom ktory ma tu chromovu mriesku ze ma niektore tlacidla dost na p**u a je ich problem stlacit tak aby alarm nato zareagoval. Staci pripojit +12V a kostru a alarm musi na DO reagovat. Na DO je ledka ktora musi zasvietit pokial sa stlaci niektore tlacidlo takze ak ledka nesvieti tak to moze byt spominany problem s mikrospinacmi ktore su nejake divne alebo robno povedane vadne a nie vzdy urobia vodivy spoj.
Dakujem za radu,ale ledka mi svieti,ono najprv treba na alarm naprogramovat tie ovladace(aspon podla shi..neho)navodu ktory ku tomu dali.Ono mne vobec alarm nereaguje ani na stlacenie tlacidla na DO ani servisneho tlacidla,ani dioda neblika nic,napajanie je dobre,jedine ze by bol problem v spinacej skrinke a preto nechce fungovat alarm. Pred rokom som montoval do formanu mistral T63 a ide v pohode aj teraz. tak neviem:(ale nechce sa mi verit ze by bol zly alarm,asi niekde som spravil chybu v zapajani.dost ma to hneva lebo ten alarm som chcel dat co najskor do auta lebo auto som kupil pred necelym mesiacom a v KE mame jedno krasne sidlisko Lunik 9 kde byvaju tmavsi obcania,a ja byvam nedaleko toho sidliska na luniku 8 a uz mi chodia cigani okolo auta a obzeraju vypituju sa ci nechcem predat a podobne,a uz len cakam kedy jedno rano vyjdem vo a v lepsom pripade bude vykradnute a v horosom auto tam vobec nebude:(pomizly uz totiz unas na ulici 3 starsie auta :(len ja jadno nepochopim ako moze dat vyrobca k jednemu alarmu krasnu schemu,navod,povodny anglicky navod aj schemu a k tomuto je prirucka ako pouzivat DOnia a funkcie,a v montaznom navode nieje ani chema len popis kablov ktore vydu z riadiacej jednotky a aj to ten popis je dost neschopny. :evil:

Napsal: sob dub 12, 2008 22:34
od Krwel
To je zvláštní, tenhle typ sice neznám, ale co by tam mohlo být jiného oproti ostatním. Je třeba tam mít stálý +12V, pak +12V od spínačky, kde je proud až po otočení klíčku, kostru, signál z z vnitřního osvětlení, kvůli otevření dveří, nějaký výstup na otřesové, či jiné čidlo a výstup na sirénu. Ale teoreticky by to mělo chodit i po připojení jen na stálý proud a kostru. Taky tam ještě může být imobilizační relé, ale to není podmínkou. To už teď přesně nevím, jak má být zapojené.

Napsal: ned dub 13, 2008 10:10
od Trevor
No tak to ale moze byt kludne to ze alarm je proste KO. Ja som zapojil iba + a - a alarm bezproblemu fungoval. Pokial to nijako nereaguje na DO tak by som to najskor videl v alarme. Pokial clovek nie je uplne lavy tak sa tam proste nema co pokazit. Max treba davat pozor ako sa zapaja petica na rele lebo v nej je dioda a ta musi byt zapojena antiparalelne.

Napsal: ned dub 13, 2008 20:53
od tonda
Autoalarm RADIX EVO - schéma zapojení je tady:http://www.levnealarmy.cz/eshop/autoala ... l?id_block
=4 sekce dokumenty - montážní návod.
Měl bys to zapijit následovně :
K2-1 plus bílo-červený /vstup/ - stálé napájení +12 V
K2-2 plus bílý /výstup/ - pomocí dvou diod nebo relé rozdělíme na dvě větve a připojíme na
pravou a levou stranu směrovek
K2-3 mínus černý /vstup/ - kostra
K2-4 plus žlutý /vstup/ - připojíme na spínací skříňku na zapalování
K2-5 plus červený /vstup/ - stálé napájení + 12 V
K2-6 plus hnědý /výstup/ - siréna
K2-7 mínus oranžovo-černý /výstup/ - nezapojujeme
K2-8 mínus oranžový /výstup/ - blokování startéru po zapnutí alarmu - zapojíme podle
NO v návodu
- - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
K3-0 mínus zelený /vstup/ - připojíme na dveřní kontakt
K3-1 plus fialový /vstup/ - nezapojujeme
K3-2 plus černo-červený /vstup/ - připojíme na nožní brzdu
K3-3 mínus šedivý /výstup/ - pomocí relé můžeme otvírat kufr
K3-4 mínus šedivo-černý /výstup/ - pomocí relé a obvodu pro dotažení oken můžeme postupně zavírat okna
K3-5 mínus modro-bílý /výstup/ - nezapojujeme
K3-6 mínus zeleno-bílý /výstup/ - pomocí relé připojíme na dveřní kontakt /tento drát
radši diodou oddělíme od drátu K3-0, aby se navzájem
neovlivňovali/
K3-7 mínus červeno-černý - nevyužívá se
K3-8 mínus modrý /vstup/ - kufrový a kapotový spínač
K3-9 mínus růžový - nevyužívá se
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
K4 - LED
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - -
K5 - servisní tlačítko
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
K6-1 až 4 - místo pro připojení přídavného snímače /ultrazvuk, snímač prostorové
ochrany kolem vozu a pod./
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
K7-1 až 4 - místo pro připojení otřesového snímače
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
K8-1 až 6 - výstup na ovládání centrálu. Pokud je vozidlo již vybaveno centrálním
zamykáním, zpravidla zapojíme podle návodu č.1 /mimo vzduchových
centrálů VW, AUDI a pod./
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Je to komplikovaný alarm tenhle RADIX EVO, všude aby se dávali relé - má slabé výstupy.

Napsal: ned dub 13, 2008 23:03
od Seal
Dakujem vam za napady a ten popis mam aj ja original co bol v baleni ale co je na tom najlepsie niektore kable su inak popisane ale nevadi,predpokladam ze tvoj bude spravny, zajtra asi vyskusam cely alarm poodpajat a skusim ho pripojit len na stavu a kostru ci bude nejak aspon reagovat,ak nie ide na reklamaciu,ak ano tak prejdem este raz celu kabelaz:)ale dakujem,este taka otazka ten vystup na smerovky ma ist na +?viem to napojit aj na parkovacie svetla v poistkovej skrinke?:)a na dverovy kontak co ma ist kabel to prepokladam ze ma ist na minus vsak?:)tak este raz diki:)

Napsal: pon dub 14, 2008 13:43
od tonda
Bílý drát K2-2 je reléový výstup na směrovky. To znamená že tento výstup může přímo ovládat blikání směrovek při zapínání nebo vypínaní alarmu. Můžeš tento výstup samozřejmě připojit na parkovací světla místo směrovek, ale zde v Evropě jde o méně obvyklý způsob zapojení, používá se v Americe.
Polarita na výstupu K2-2 je volitelná pomocí bílého vstupu K2-1. To znamená že když drát K2-1 připojíš na +12V, bude na drátu K2-2 také +12V a naopak.
Vstup do alarmu K3-0 /zelený drát/ musí být mínusový, protože při otevření dveří dveřní spínač ukostřuje a jen na něm mínusový signál.
Hlavně to zapojení alarmu nepopleť, zapojení není jednoduché pokud se mají využívat všechny jeho funkce.
VSTUP - znamená že signál /plus nebo mínus/ vstupuje a jde do alarmu.
VÝSTUP - znamená že signál /plus nebo mínus/ vystupuje ven z alarmu a něco řídí /zamykání, otvírání kufru, blikání směrovek a pod./
Tak hodně zdaru !

Napsal: pon dub 14, 2008 22:34
od Seal
tonda píše:Bílý drát K2-2 je reléový výstup na směrovky. To znamená že tento výstup může přímo ovládat blikání směrovek při zapínání nebo vypínaní alarmu. Můžeš tento výstup samozřejmě připojit na parkovací světla místo směrovek, ale zde v Evropě jde o méně obvyklý způsob zapojení, používá se v Americe.
Polarita na výstupu K2-2 je volitelná pomocí bílého vstupu K2-1. To znamená že když drát K2-1 připojíš na +12V, bude na drátu K2-2 také +12V a naopak.
Vstup do alarmu K3-0 /zelený drát/ musí být mínusový, protože při otevření dveří dveřní spínač ukostřuje a jen na něm mínusový signál.
Hlavně to zapojení alarmu nepopleť, zapojení není jednoduché pokud se mají využívat všechny jeho funkce.
VSTUP - znamená že signál /plus nebo mínus/ vstupuje a jde do alarmu.
VÝSTUP - znamená že signál /plus nebo mínus/ vystupuje ven z alarmu a něco řídí /zamykání, otvírání kufru, blikání směrovek a pod./
Tak hodně zdaru !
Dakujem ti moc krat,dneska som skusal ten alarm dat len na 12voltov a na kostru ci pojde ale nesiel,nic ine som nemal pripojene na nom,tak som ho odniesol do prace na reklamaciu,tak uvidim co povedia z velkoskladu:)inak musim mat slusny prehlad v elektronike alebo v alarmoch lebo si to pekne popisal,hned som tomu teraz pochopil,a inak ja nebudem vsetky funkcie vyuzivat,len podstate klasicky alarm,plus na dverovy kontakt pojde,blikacky na svetla,a to je setko,ani serva do dveri momentalne nebudem davat lebo niesu penizaky takze tych par kablikov uz pozapajam ako si mi vysvetlil:)cize este raz dakujem za pomoc:)