Stránka 1 z 6
Zazimovanie
Napsal: čtv říj 25, 2007 16:28
od dandy
Myslím, že táto téma sa nás týka viacerých. Takže niekoľko otázok.
Pri odstavení autíčka na zimu je lepšie nechať benzín všade kde má byť alebo ho vysušiť? Napríklad odpojením hadičky od nádrže pred podávacím čerpadlom a naštartovaním spáliť všetko čo tam zostalo.
Čo so spaľovacím priestorom? Nerobiť nič alebo vybrať sviečky niečo tam streknúť (ČO???) a sviečky vrátiť? V priebehu zimy radšej pretočiť motor kľukou čas od času alebo nerobiť nič? Samozrejme bez naštartovania aby tam nevznikalo vplyvom rozdielu teplôt vlhko a neusádzalo sa na valcoch a hlave.
Je lepšie autíčko vyšpalkovať úplne do vzduchu alebo len trochu oľahčiť pružiny na špalíkoch aby sa kolesá dotýkali zeme?
Čo je dobré ešte urobiť pred viacmesačným odstavením autíčka? Teda okrem baterky v teplej kočikárni a nemrznúcej zmesi v chladiči. Čím by bolo vhodné natrieť chromy, tenká vrstva vazelíny? Mám nevykurovanú garáž.
Napsal: čtv říj 25, 2007 16:52
od Nemo
Tak benzín jednoznačně nechat v palivovém systému! Pokud možno během zimy ještě občas ručně dočerpat. Pokud se membrány a těsnění zvyklé na benzín nechají na suchu, zkroutí se, ztvrdnou a rozpraskají.
Do spalovacího prostoru trochu motorového oleje, protočit(1-2ot.), a vrátit svíčky kam patří.
S vyšpalkováním bych se přimlouval spíš jen za trochu. Bližší poloha silentbloků, tlumičů atd, té přirozené.
Napsal: čtv říj 25, 2007 18:34
od mayo456
je dobreee si precitat origo navod na VAZ tam to je pekne popisane.k tym svieckam dodam ze ich treba vytocit von do kazdeho valca dat 20-30g oleja.a ked sa da auto na spalky tak spustit gumy na 0,5 atmosfery.
Napsal: čtv říj 25, 2007 19:05
od dandy
Mayo, práveže v tom návode som sa dočítal o tom benzíne. Práve preto, že sa mi to nezdalo som sa na to pýtal.
Napsal: čtv říj 25, 2007 23:06
od Hurikán
mayo456 píše:do kazdeho valca dat 20-30g oleja.a ked sa da auto na spalky tak spustit gumy na 0,5 atmosfery.
Ano, správně. A poté ještě klikou několikrát protočit motor, aby se olej pěkně rozetřel i na stěny válců. Dobré je taky jednou za 6 týdnů zopakovat protočení motorem aby se olejový film obnovil.
S výškou špalků souhlasím s Nemem. Kola bych nechal dotýkat se trošku země. Prostě tak, aby nápravy a tlumiče nevisely úplně na dorazech.
Co se týče benzínu, tak nevím. Asi bych ho spíš nechal. Sice se trošku odpařuje, ale myslím si, že je to lepší, než vzduch. I když zase někdy zůstane z odpařeného benzínu pěkný sajrajt. V tomto opravdu nevím.
[/quote]
Napsal: pát říj 26, 2007 09:19
od Myso
mna este napada nieco viac - pri tom pretacani motora raz za cas mat hodeny kvalt aby sa pretocil aj diferak, nech nehrdzaveju tie zuby co nie su ponorene v oleji.... aj ked za zimu to asi nezhrdzavie... ale mam taky diferak ktoremu zhrdzaveli zuby a teraz to robi bordel...(aj ked mensi ako "tichy" diferak od cmelaka
)
Napsal: sob říj 27, 2007 12:31
od Vašátor
Benzín každopádně nechat, přesně z důvodu který psal Nemo. Rovněž bych se přimlouval na plnou nádrž aby nevyrezla.
Chladící soustavu nechat plnou, namíchanou na požadovanou teplotu.
Pneumatiky bych nechal nafoukané, aby se nezdeformovali - viz. moje pneu, autí totiž každou zimu stálo a rozhodně ne na špalkách. Při pomalé jízdě poskakuje jako koza... Rovněž pružiny byly tak sedlé, že jsem pomalu ani neprotáhl ruku mezi předním kolem a lemem blatníku.
Já jsem autíčko podšpalkoval úplně do vzduchu, čili kola,pružiny,nápravy jsou vyvěšené na max. - drží je tlumič roztahnutý na svoje maximum.
Olej do válců a občasné protočení motoru je dobrou radou, kterou jsem zapomněl na svém autíku udělat
. Přitom u Jawy jsem toto dělal pravidelně
.
Doporučuju pořádně navoskovat lak - prach se po zimě lépe smyje a nezanechá stopy. Stejně tak i nakonzervovat chromy. Já je naleštil autovoskem a ještě lehce potřel olejem. Vazelína je, řekl bych, lepší variantou.
Také bych nechal poodtrhnuté okýnka, aby případná vnitřní vlhkost mohla ven.
No a nedílnou součástí všeho konzervování určitě musí být i jed na myši
Napsal: stř dub 02, 2008 11:15
od Pája
3 km tam a zpět je to nejhorší, co můžeš pro auto udělat..
Napsal: stř dub 02, 2008 11:41
od lionol
Jo a proč? Moje standardní vzdálenost je 3 m z garáže a 3 m do garáže + nějaký ten metr posunu ... a protože jsem nucen tam srovnat 3 auta, tam je musím všechny natočit a posunovat několikrát tam a zpět, což tlačením nelze provést. Jestli myslíš takové ty legendy o kondenzaci vodních par v různých soustavách, tak to funguje v řádech měsíců nejdřív. Jednou za měsíc auto stejně vždycky projedu alespoň 50 km, aby se motor pořádně zahřál a výfuk vysušil. Taky se musí protočit převodovka, rozvodovka ... já jsem měl na mysli takové ty jízdy typu otočím se na křižovatce, abych se svezl, a pak ujede 30 km, protože se nemůžu odlepit od volantu
Napsal: stř dub 02, 2008 11:46
od Teepee
lionol píše:Jestli myslíš takové ty legendy o kondenzaci vodních par v různých soustavách, tak to funguje v řádech měsíců nejdřív.
Prosím o nějaké bližší důkazy, že jsou to skutečně jen legendy, resp záležitost měsíců a ne týdnů.
Napsal: stř dub 02, 2008 12:24
od Pája
Motor je přece stavěnej na provoz při teplotě provozních kapalin 90 stupňů...
Napsal: stř dub 02, 2008 12:28
od lionol
Nechci se pouštět do diskuse kdo s koho ... takže: ujedeš-li s autem s nezahřátým motorem 3 km, a potom ho necháš rok stát, jistě mu to bude vadit ... to mu ale bude vadit i v případě, že s ním ty 3 km neujedeš ... prohřeješ-li motor 20 km dlouhou jízdou a dáš ho na rok k ledu, opět mu to bude vadit ... můj původní příspěvek neměl rozpoutat diskusi na téma, kolik km minimálně ujet ... nejvíc záleží na klimatických podmínkách, v nichž je auto uskladněno; vzdušná vlhkost leze do auta pořád, věř tomu, že nejvíc mu vadí tato vlhkost ... kratší jízda se studeným motorem (pokud v rozumné době odstupu auto projedeš) mu zase až tolik neublíží ... důkazem budiž všechny ty regimenty výborně motoricky zachovalých Lad shnilých na sračku ... to je ten důkaz toho, co na autě odchází ...
Napsal: stř dub 02, 2008 12:37
od lionol
Pája píše:Motor je přece stavěnej na provoz při teplotě provozních kapalin 90 stupňů...
Ale jistě, ale provozní teplota motoru je totéž co např. ve stavební konstrukci maximální tahové napětí ... je to hodnota, při níž můžeš provozovat agregát na maximální výkon a on je v tomto režimu limitní ... tzn., že teplota 90°C umožňuje optimální průběhovou křivku výkonu, nejlepší elasticitu motoru, zkrátka a dobře, jedeš-li s autem 3 km bez šlapání plynu na podlahu, bez přetáčení - jinými slovy: eliminuješ ještě nevytvořené maximální komfortní pracovní prostředí agregátu svým uživatelským přístupem - tomu motoru na těch 3 km neublížíš ... spousta lidí provozuje auto v létě v zimě v režimu "domov - práce", kdy v podstatě (obzvlášť v menších obcích) nejsou schopni motor prohřát - v zimě na to potřebuješ klidně 10 km jízdy, a ne prd prd na dvojku po zasněženém městě 2 km do rachoty - a ta auta normálně fungují a rozhodně jim to nezničí motory. Souhlasím s tebou, že provozní teplota je optimální teplota a že motor se při ní nejméně opotřebovává. Nic víc. Provoz mimo provozní teplotu jej nepoškozuje, nejedná-li se o provoz nad touto teplotou, to ho samozřejmě zničí. Při nižší provozní teplotě z něj akorát nedostaneš max. výkon a jiné parametry.
Napsal: stř dub 02, 2008 13:11
od Teepee
lionol píše:Nechci se pouštět do diskuse kdo s koho ... takže: ujedeš-li s autem s nezahřátým motorem 3 km, a potom ho necháš rok stát, jistě mu to bude vadit ... to mu ale bude vadit i v případě, že s ním ty 3 km neujedeš ... prohřeješ-li motor 20 km dlouhou jízdou a dáš ho na rok k ledu, opět mu to bude vadit ...
Ono by to zasloužilo svoje téma, než s tím rozbíhat OT v prezentačním vláknu Hurikánova stroje. Já si Hnědého koupil jako hračku, za ty dva roky jsem s ním ujel asi 1100km a vzhledem k podmínkám, které mám bych to rád pitval dál. Pochopitelně si myslím, že to v rámci možností dělám co nejlíp, ale je možný, že to jde ještě líp.
Tak Hurikáne, založíš to a popřesouváš? Třeba Skladování leštěnek?
Napsal: stř dub 02, 2008 13:51
od Vašátor
Tož jsem vám to přesunul a můžete se vyřádit
Dle mého názoru krátké jizdy neuškodí pouze v tom případě, když motor není zatěžován - jede se z lehka. V případě když studenému motoru nějaké hovado začne šlapat za krk, velice rychle ho odrovná. Za vše může rozpínavost materiálu při změně teploty. Jak známo z fyziky...