Stránka 1 z 2

VFTS verzusMETALEX

Napsal: ned bře 23, 2008 23:24
od rosta
koukal jsem na you-tube na videa a chci se zeptat jestli jsou upravy soutěžních ladovek shodné a nebo jestli se nějak liší metalex a vfts-zvenku mě to připadá dost podobné, vím že metalex dělal úpravy podle ruské dokumentace-všechno samozřejmě ne, hlavně úpravy motoru -2 ohc 16-ti ventil 2-litr-to prý byl ryze metalex -prej to mělo 200 koní :twisted: :twisted:

Napsal: pon bře 24, 2008 09:18
od Petr HC
Rosťo , neznám problematiku Metalex vers. VFTS ,ale domnívám se že ty motory o kterých píšeš jsou motory z ověřovací serie Škoda 2000 2x OHC (pro jejich seriovou výrobu nebyla tenkrát příznivá politcká situace) . Tyto motory získal Svazarm z tehdejšího vývoje AZNP Mladá Boleslav pro své motokluby a Metalex byl jedním z nich . Jičínští autokrosaři dostali také několik těchto motorů a dosahovali s nimi mnoho i mezinárodních úspěchů . Více viz. str 3 , 3tí příspěvek:
Obsah fóra LADAklub - Forum » Ve volném stylu » Poklábosme » Škoda 720 a jiné prototypy

Napsal: pon bře 24, 2008 10:22
od JmJ
Asi mi neco uchazi, ale zatim sem neslysel, ze by do Zigulu daval nekdo motor ze skodovky?

Napsal: pon bře 24, 2008 10:30
od Jelen
Spíš obráceně, do Rapida se dával motor z 2106.

Napsal: pon bře 24, 2008 10:50
od Atex
do vice zavodnich skodovek se daval motor 1600

Napsal: pon bře 24, 2008 10:55
od Petr HC
Netvrdím ,že šlo o "plecháče" - byly to formulové vozy (prototypy) z Metalexu a v některých byly motory z 2106ky a v některých ty dvoulitry Škoda. Neslyšel jsem ,že by VAZ vyráběl dvoulitrové motory - i když - pokud ještě úzce spolupracoval s Fiatem , mohl to být motor 2x OHC z F-Mirafiori . A že by si Metalex vyvinul svůj motor ???

Napsal: pon bře 24, 2008 11:29
od EMI
http://www.partaj.cz/clanky/vaz-2105-vf ... sy-73.html

i ty závoďáky co byly MTX byly defakto převzatý VFTS (mimo 16V hlavy-to bylo ryze MTX). Při použitým bloku Lada se šlo na obsah těsně pod 1,6. Nebyla ani nutnost objem zvětšovat, musel by se použít úplně jinej blok a i s 1,6 byl výkon přes 160 k a s přehledem vyhrávalo, nemluvě o složitých přestavbách zbytku auta (nápravy, brzdy, kardan, ... :roll:) ta 1,6 bohatě asi stačila :D např i VFTS mělo zezačátku sériové brzdy jen s jiným obložením a každý ví co je ubrzdit jenom mizernou sériovku 1,2-1,5 když je třeba, tak 1,6 VFTS to byla slušná sebevražda :P

Například zajímavá úprava byla, že se škrabal i spodní nástřik podvozku... prostě každý kilo dolů dobrý 8)

Napsal: pon bře 24, 2008 16:46
od rosta
díky za vysvětlení člověk taky nemůže vědět všechno :oops: ale ten dvoulitr existoval četl jsem to v jední knize motor upravená převrtaná 16-tka a nasazená hlava metalex 16-ti ventil 2 ohc-jezdil závody do vrchu-v karoserii sedan a v "placce"-formuli. existovala malá serie motorů -vyrobeno bylo kolem 5 kusů ten motor měl údajně kolem :twisted: 200 koní :shock:

Napsal: pon bře 24, 2008 17:05
od Miči
to EMI: co ta ikona v podpisu? :lol:

Napsal: pon bře 24, 2008 20:01
od EMI
Miči, fanoušek :D ale tu už tam mam dlouho :oops: :mrgreen:

ale určitě nějaký MTX dvoulitry byly, já o nich ale nevim a to se o to docela zajímam. taky sem chodíval jeden borec z Klatov pod nickem leguáán. Ten se ve soutěžních žigulech všeho typu vyzná opravdu dobře, ale já ho tu už dlouho neviděl :(

Napsal: pát bře 28, 2008 13:41
od Miči
to Emi: nj sehnat MTX motor do žiga by byla docela frajeřina....jenže to by chtělo opravdový MTX a ne bastl od Maďarů, kterejm to do sebe ani pořádně nepasuje...

Napsal: pát bře 28, 2008 14:52
od Pája
Kolik motorů si od maďarů měl, že si tu o nich dovolíš takhle mluvit? Ale na druhou stranu není maďar jako maďar. Dozvěděl sem se, že nejostřeji naladěné motory maďarů (upravená 1,7 8V bez turba) mají až 190koní. Na bastl od Maďarů to není zas tak špatný ne?

Napsal: pát bře 28, 2008 15:32
od Trevor
Ale no tak deti hadam sa tu nebude hadat. :D

To ze mtx mal motor ktory dosahoval az 200koni neznamena ze madari su luseri. Ten motor bol proste max hadrcore :lol:. Na druhu stranu klasicke 1600 mali vykon bezne okolo 85kw a to je dost podobne ako maju aj madari. Vsetko je to len otom ci ten motor vyhodis po prvom zavode alebo po druhom :P

Napsal: pát bře 28, 2008 16:10
od Jiri
jojo to jsou vsecko upravy z dob kdy se v ralle jezdila skupina B a smelo se skoro vsecko....

Napsal: pát bře 28, 2008 19:09
od Little Red Riding Hood
Miči, no ty jo.. aď po tobě dnes čtu jakejkoliv příspěvek, nestíhám se divit.. ty dnes ale záříš... :mrgreen: