Stránka 1 z 4
Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07
Napsal: ned bře 16, 2008 20:35
od Cory
Zdravim,
konecne sa mi podarilo namontovat do auta bezkontaktny rozdelovac. Je tam bezkontakt z 2105, komutator 08 a cievka 08. Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".Na klasicku cievku funguje. Treba tam dorobit nejaky medzikus alebo co?Napadlo ma, ci pre otackomer nie je nahodou vyvod z komutatora, pretoze prvy kontakt zlava na komutatore je neobsadeny.
Napsal: pon bře 17, 2008 18:09
od aapetr
Otáčkoměr připoj na cívku (tam kam jdou pulzy od elektroniky ) .
Napsal: pon bře 17, 2008 18:34
od Saša
Cory píše:Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".
Elektronické zapalování si žádá vřazení odporu cca 80 Kohm do vstupu otáčkoměru.(seriově)
Napsal: pon bře 17, 2008 18:53
od Cory
Saša píše:Cory píše:Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".
Elektronické zapalování si žádá vřazení odporu cca 80 Kohm do vstupu otáčkoměru.(seriově)
To je dobre, lebo uz som sa zlakol, ze som ho odpiekol.Dnes som ho vyskusal napojit na staru cievku s klasickym rozdelovacom a pri rucnom toceni ukazuje.Takze zajtra tam dam odpor.Dakujem Saša

Napsal: pon bře 17, 2008 21:06
od aapetr
Já jsem elektronické zapalování na 2106 provozoval bez toho odporu . Nevydím důvod toho vřazeného odporu . Ta elektronika tam pouští větší napětí

Napsal: pon bře 17, 2008 21:09
od Cory
No neviem, skor mensie napatie a vacsi prud, pretoze cievka ma mensi odpor ako klasicka.
Napsal: pon bře 17, 2008 21:54
od Křečík Barbuška
Sašo, jaké je logické vysvětleni toho 80k odporu?
Napsal: pon bře 17, 2008 23:34
od Saša
Koko Loko píše:Sašo, jaké je logické vysvětleni toho 80k odporu?
Abych Vám rovnou odpověděl , tak to ani já nevím ! Řešil jsem to nedávno u známého který dával otáčkoměr ze Š 120 do Fáčka .Též nešel .A byl to pouze pokus - omyl . (tam se taky musel přidat odpor aby to chodilo). To samé mají "íčka" oproti "kontaktům" (04/044)
Napsal: pon bře 17, 2008 23:37
od Cory
Takze malo by to takto fungovat?
Napsal: pon bře 17, 2008 23:42
od Saša
...Pokus/omyl...

Ale věřím že jo . Ten odpor neber přesně na tom Fá to bylo cca 130Kohm . Skus 100K . Najdeš ho všude.
Napsal: pon bře 17, 2008 23:47
od Cory
100K by som mal mat aj doma, no mozem kupit aj 82K.Dufam, ze sa tym neda nic pokazit

Myslim teda tym experimentovanim

Napsal: úte bře 18, 2008 19:18
od Křečík Barbuška
Tím rezistorem nemáš co pokazit, ale stejně mi to vrtá v bedně, vždyť ten odpor musí snížit citlivost. Na klasice vstup otáčkoměru přizemňuje kladívko, tedy tam padá "0V" zatímco na elektronice bude sepnutý stav jen úbytek na tranzistoru či darlingtonu, což bude tak asi 0,6-1,1V , že by v tom byl problém?
Napsal: úte bře 18, 2008 19:22
od Cory
dal som tam odpor 100K a nic,dal som odpor 20 alebo 22K (neviem teraz) a tiez nic.A zda sa mi,ze ked prudko pridam, tak sa rucicka pohne asi o 1mm,ked je to bez odporov.
Napsal: úte bře 18, 2008 19:39
od Štěpán
Cory píše:dal som tam odpor 100K a nic,dal som odpor 20 alebo 22K (neviem teraz) a tiez nic.A zda sa mi,ze ked prudko pridam, tak sa rucicka pohne asi o 1mm,ked je to bez odporov.
Zkus ten odpor vložit mezi výstup komutátora a zem. A pak připoj otáčkoměr na výstup komutátora. Mělo by tam potom docházet ke střídání kladného napětí s nulou, což by ho mohlo rozpohybovat. Něco podobnýho, jako je odpor na katodě na elektronce, alias sledovač.
Napsal: úte bře 18, 2008 19:44
od Cory
Ten vystup komutatora si myslel vystup,ktory ide na cievku na kontakt "1"?Nebude tam dochadzat ku skratu?Ale znie to logicky.Popripade by som mohol dat medzi vystup komutatora a kostru odpor a k tomu ledku, aby to neslo do skratu?