Stránka 1 z 1

sada na přestavbu z 4 na 5ti kvalt

Napsal: stř bře 05, 2008 21:33
od rosta
slyšel jsem že existuje sada dílů na přestavbu 4kvaltu na 5kvalt, nevíte to někdo?

Napsal: stř bře 05, 2008 21:36
od Tommel
Nevim jak by do 4q narval ten 5 kvalt :mrgreen:

Napsal: stř bře 05, 2008 21:40
od Trevor
No prerobit sa to da ale je to kopec penazi a o takej sade som uz pocul ale len pocul

Proste treba kupit 5q prevodovku a basta

Napsal: čtv bře 06, 2008 08:08
od Luděk Musil
Tommel píše:Nevim jak by do 4q narval ten 5 kvalt :mrgreen:
No - ten pátej qvalt by nebyl až takovej problém, protože ten je "ukryt" v zadním víku. L.

Napsal: čtv bře 06, 2008 08:19
od Yellow01
Štěpán Getsko říkal, že si předělával 5q ze 4q, se ho zkus zeptat.

Napsal: čtv bře 06, 2008 11:00
od marty
když jsem byl naposledy v ladě na koněvce tak jsem tam něco takovýho vyděl ale jestli to bylo ono to nevym :oops: muselo by se tam zavolat

Napsal: čtv bře 06, 2008 12:42
od Wenca084
No toto mě opravdu zajíma, jak to tedy je.... :?: :?: :?: :roll:

Napsal: čtv bře 06, 2008 12:53
od Marek
Při přestavbě 4q na 5q je potřeba vyměnit více jak tři desítky dílů. Jejich cena je tak obrovská, že bys za to koupil tři celé vozy 21073i i s pětirychlostními převodovkami - tak se prober a neblbni :wink:.

Namátkový výběr z více jak tří desítek dílů nutných k výměně:
Předlohový hřídel (minimálně tři tisíce korun), soukolí páté rychlosti (pět tisíc), zadní víko převodovky (patnáct set), řadicí páka (osm set), zasouvací vidlice a tyč (kolem 1500 korun).

Napsal: čtv bře 06, 2008 16:17
od Maysner
myslim ze koupit 5q v dobrym stavu za 3500,- je rozumnejsi :P

Napsal: čtv bře 06, 2008 17:18
od rosta
Marek píše:Při přestavbě 4q na 5q je potřeba vyměnit více jak tři desítky dílů. Jejich cena je tak obrovská, že bys za to koupil tři celé vozy 21073i i s pětirychlostními převodovkami - tak se prober a neblbni :wink:.

Namátkový výběr z více jak tří desítek dílů nutných k výměně:
Předlohový hřídel (minimálně tři tisíce korun), soukolí páté rychlosti (pět tisíc), zadní víko převodovky (patnáct set), řadicí páka (osm set), zasouvací vidlice a tyč (kolem 1500 korun).
já nechci pětikvalt jen mě zajímalo jestli je to možný-říkal mě to známej kterej dřív žiguly opravoval a prej je to celá sada včetně víka, kol, hřídelí,a ostatních dílů.nikdy jsem se s tím ale nesetkal :)

Napsal: pát bře 07, 2008 08:17
od Marek
Jde to (pokud máš čtyřrychlostní převodovku 2105 / 07), ale stojí to příšerný prachy. Myslím, že levnější by byla i nová, natož starší.

Napsal: sob bře 08, 2008 19:29
od Štěpán
Marek píše:Jde to (pokud máš čtyřrychlostní převodovku 2105 / 07), ale stojí to příšerný prachy. Myslím, že levnější by byla i nová, natož starší.
Pokuď se to dělá z převodovky 2105, tak je to levnější.
Já jsem upravoval ze svý 2103 a musel jsem kupovat novou mrkev, stromeček a ozubený kolo 1. rychlosti. Jinak hnanou hřídel jsem použil ze svý převodovky, kterou jsem na soustruhu přesoustružil a udělal drážku pro pero a použil jsem jí jako pětikvaltovou. Potom jsem kolík na zpátečku předělal tak, že jsem vyvrtal díru a udělal závit M8. V tom místě, jak je zářez pro axiální aretaci tím plechem, co drží prostřední ložisko jsem navařil asi 3mm tlustou podložku. Potom jsem ten kolík normálně přišrouboval k prostřednímu dílu skříně podobně, jak je to v pětikvaltu. Jinak mě přestavba vyšla před 3ma lety na asi 6 tisíc Kč, ale měl jsem štěstí v tom, že komplet kulisu řazení jsem sehnal použitou za 800,- , jinak bych zaplatl tak 1500,-Kč

Kdybych měl dělat 5-ti kvalt ještě jednou, tak bych ho postavil z převodovky z 2106, aspoň by ta 5-ka měla při 3 000rpm na tacháči nějakých 105 km/h místo 100km/h

Napsal: pon bře 10, 2008 20:36
od Marek
"Šestnáctkové" převody v pětikvaltu má Myšo. Ta jeho převodovka ze Seata má první tři rychlosti identické s převodovkou Lada 2121/2106 a tudíž pětka je delší než u převodovky 2107 (myslím, že její převod je 0,78:1). Zvláště pro motory 1600 a 1700, které mají maximum točivého momentu v nižších otáčkách, je to velkým přínosem (společně s rozvodovkou 3,9:1 ani nemluvím....................).

To ovšem nic nemění na faktu, že bych přestavbu 4q x 5q nedělal..................