Stránka 1 z 4
Omezovac otacek
Napsal: úte bře 04, 2008 13:46
od Atex
nevite nekdo neco o tomhle? na nejakem webu sem to nasel i na prodej, stalo to myslim kolem 2-2,5 talire a borci to meli na skodovkach.. nebyl tam zadny popis ani navod k zapojeni
Napsal: úte bře 04, 2008 14:08
od Cory
No mne sa zda, ze v "komutatore" od bezkontaktneho zapalovania LADA je tiez obmedzovac (cca 6250ot/min, ak sa nemylim). A za taku cenu by si mohol zohnat komplet lada bezkontakt.
Napsal: úte bře 04, 2008 14:10
od Marek
A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
Napsal: úte bře 04, 2008 14:19
od Atex
Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat
Napsal: úte bře 04, 2008 14:32
od Cory
Atex píše:Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat
Napriklad mat obmedzovac na 6000ot na motore s najvyssim vykonm pri 6500 ot je nezmysel. Ine by to bolo s obmedzovacom,ktory sa da nastavit.
Napsal: úte bře 04, 2008 14:35
od Atex
Cory píše:Atex píše:Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat
Napriklad mat obmedzovac na 6000ot na motore s najvyssim vykonm pri 6500 ot je nezmysel. Ine by to bolo s obmedzovacom,ktory sa da nastavit.
aha to jsem zapomel pripsat, byly tam nastavitelne otacky...
Napsal: úte bře 04, 2008 14:51
od Saša
Omezovač otáček je dobrý leda tak pro hluché kteří nemají otáčkoměr nebo pro některé "blon...y" Možná je to dobré pro závodníky jedoucí po šotolině s totálně vyčesaným odhlučněním kastle a helmou a sluchátky na hlavě ale jinak...proč ?
A cena 2ťisíce
to je snad vtip. Počítal jsem rychle , ale tohle zařízení i s možností nastavení + otáčkoměr víjde tak na 150 Kč (materiál) bez otáčkoměru tak na 50 Kč.
Napsal: úte bře 04, 2008 15:24
od Petr HC
Atex píše:Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat
Myslím si,že na otázku Marka by bylo dobré odpovědět . Při překročení max. otáček motoru – zejména při odlehčení kroutícího momentu může dojít k „potkání se“ ventilů s písty ,což má pro motor fatální následky. Je to způsobeno tím ,že ventily se otevírají nuceně vačkou ,ale vracejí se působením pružiny ,která při vysokých otáčkách nestačí ventil vrátit do sedla dříve než doběhne příslušný píst do horní úvrati . Navíc při velmi vysokých otáčkách dochází vlivem pružnosti k odskakování (odrážení se ) ventilů od sedel . Proto mají závodní motory mnohem tvrdší ventilové pružiny ,proto byly vyvinuty víceventilové rozvody (mimo jiné menší hmotnost ventilů) ,proto mají některé vysoce výkonné motory (F1) t..zv. desmodromický rozvod ,kdy jedna vačka ventil otevírá a druhá „natvrdo“ zavírá . Vše je ovšem na úkor životnosti a ceny motoru.
Napsal: úte bře 04, 2008 15:39
od Vašátor
Marek toto jistě ví. I já to vím a moje otázka by zněla naprosto stejně. Kdo přetočí za normální jízdy Ladu tak, že se mu potká ventil s pístem, bude u mě machr. Já např. podržel moji 12-ku na dvojku v podlaze až začala kuckat a dál již nezrychlovala. Tacho na 110Km/h., otáčkoměr padal někde ze 7500ot (koukal jsem až po puštění plynu) a motor se nepotkal. Přičemž motor 1200 nemá (jako ostaní) nedoběh pístu.
Omezovač do vozů Lada mi přijde naprosto zbytečný, protože sériový motor prostě nepřetočíš. A ten, kdo ho přetočí, už musí být fakt hodně velký hovado. Navíc nad určité otáčky již motor stejně tolik netáhne a je lepší přeřadit na vyšší převodový stupeň.
Jinou otázkou je, co se stane, když člověk při vytočeném motoru podřadí - motor se potká. Ovšem toto omezovač otáček stejně nevyřeší.
Toď moj názor.
Napsal: úte bře 04, 2008 15:49
od Petr HC
čau Sašo ,
máš perfektní motto ,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob . Obávám se ,že za 150 Kč bys u dnešních "lupičů" (GM,GES,TESAR) pořídil tak max. krabičku a možná přívodní kablík k tomu omezovači HI .
Oba víme o co jde - měj se fajn .
P.S. proto dnes většina mladých "nebastlí" ,což je obrovská škoda nejen pro ně ,ale pro celou společnost . Učím externě na SPŠE takže vím o čem mluvím .
Napsal: úte bře 04, 2008 15:59
od Petr HC
Vašátore - nic ve zlém - někdo tam zmiňoval i ho...da a blo....ny ,Myslíš ,že zmínění by nedokázali při "plném plynu" a 110 na dvojku vyšlápnout spojku ?
Napsal: úte bře 04, 2008 16:12
od Roman
Zapalovanie od imsoftu ma programovatelne obmedzovacie otacky....
Napsal: úte bře 04, 2008 16:16
od Saša
Petr HC píše:,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob
No 12+1 LED , 1x A277 , NE 555 , 1x 1458 , 1x BC337 +asi 10 pasivních součástek a relé tak se tam asi vejdu.
PS: V "šuplíku" toho mám tolik že se nemohu vejít do bytu . Nescháníš něco ? Rád daruji , nebo za
cenu prodám. (třeba A277 mám jich asi 100)
Napsal: úte bře 04, 2008 20:25
od Atex
hm 150kc jo? Saso dam ti 250
Napsal: úte bře 04, 2008 20:33
od Maysner
a to icko omezuje nekde kolem 6600
ja teda tocil zatim jen 6500
a felicii sem kolikrat roztocil k sesti tisicum kde ma omezovac(otackomer ani v jednen nemame
)