Stránka 1 z 1

elektrické turbo

Napsal: ned úno 24, 2008 20:36
od Nivák
BDávám další téma do pranice.Potřebuji na Nivce v které mám 1,9 D puegot motor trochu nafouknout a polechtat koně motor má 47kw což není moc do kopce se jí moc nechce.Motor bohužel nemá připojení oleje na klasiku turbo,jinak turbo mám které pasuje na motor ale nejsem si jist zda ostatní vydrží.stačilo by krátkodobě do kopečka přifouknout čerpadlo na turbo je také asi nejlepší řešení by bylo něco na elektriku.Kdo poradí čím elektrická turba jsou ale kde vrakoviště nemají.Dávat jiný motor se moc nechce.Kod motoru který je zabudován je D9B zná někdo parametr zda bude na turbo trochu držet aspoň 20000km namazat turbo není problém.

Napsal: pon úno 25, 2008 11:49
od popest
Taková menší poznámka. Téměř vůbec nechápu na co se vlatně ptáš. Doporučuji použít čárky a odstavce a také si to po sobě přečíst.

Napsal: pon úno 25, 2008 19:13
od Saša
Pohon turba elektromotorem je "skoro" neřešitelný ale zato mazání turba olejem pomocí elektromotoru s zubovým čerpadlem je jednoduché.

Napsal: pon úno 25, 2008 20:59
od Atex
Nekde sem cetl neco o testu "elektroturba".. Zkouseli to na fabii 1.4MPI tak, ze zmerili vykon na brzde pred instalaci a po. Narust vykonu byl nejakych 0,3Kw, kroutak myslim ze stejny, coz je mozna odchylka brzdy...
Takze i pres hodne presvedcive prospekty na obalkch casopisu to asi moc nefunguje, jedine co to asi ovlivnuje je zivotnost alternatoru :-D

Napsal: úte úno 26, 2008 09:50
od Ondra 07
Elektro turbo? Neni nahodou rec o kompresoru? Kompresor lze jak prohanet remenem od kliky tak elekticky, pokud je to udelano dobre (z vyroby) tak to funguje. Samotny kompresor se pouziva malo hlavne Mercedes je pouziva, ale vetsinou se pouzivaji v kombinaci s turbem (turbo-kompresorove preplnovani) funguje to tak, ze kompresor je sprevodovan tak ze vytvari dostatecny plnici tlak (0,6-0,8bar) prakticky jiz od volnobehu, pri 2500 ho ridici obvod odpoji od sani a nastupuje jiz patricne roztocene a nabrousene turbo, ktere tlaci dejme tomu do 4500. Vice se seriove turba nevytaci (neni to uz ani potreba pokud si nechcete znecistit sedacky). Tento dabl system zarucuje posunuti maximalniho krouticiho momentu motoru k 1250o.t. coz je prasarna a prubeh je temer konstantni az do tech 4500, tam uz klesa... :wink: No takhle se to pouziva u zazehovych mot. U diselu ale taky muze...

To Nivak: Jak se dostal 1.9D peugot do nivy? pises 47kW neni to krok zpet? kdyz Niva ma v serii asi 80koni? Pokud neco tak tam dej normlani turbo na vyfuk, budes vsak potrebovat bud chip nebo novou RJ (turbovou) + zjistit jestli ti bude sedet kompresni pomer a dalsi veci ohlende vstriku, geometrie sani,mazani je to posledni, pripojis nekde na Y u tlakomeru a vracecku dolu do vany.... No cekaji te dlouhe vecery v garazi... :lol:

Napsal: úte úno 26, 2008 20:36
od Atex
jen doplnim ze jsou tri druhy kompresoru.. a odhalite jej na aute oznacenim "supercharger"

Napsal: pon bře 03, 2008 13:25
od R.I.P.

Napsal: pon bře 03, 2008 14:59
od Yellow01
Turbo charger za 68 dolarů :D Atexi, nepřipomíná ti to něco? :mrgreen:

Napsal: pon bře 03, 2008 15:58
od Saša
Zde je převodní tabulka hodnot tlaků . Takže přetlak 2-3 psi a to jistě měřeno s "ucpaným" výstupem ! je tlak tuze malý .Hltnost motoru je určitě větší než může dát tenhle "ventilátor". I přívodní dráty odpovídají tak výkonu 40-80W . Nakrmit motor přetlakem při zátěži otáčkách 2500 byť tlakem 0,1 bar si žádá příkon ventilátoru cca 1 kW. http://www.az-kompresory.cz/prepocet-fy ... notek.html
PS: je to hezké ale zlepšit to může jen přechod z volnoběhu pak už nic. Majitelé motorů s KARBURÁTOREM nezahrávejte Si s přiváděním vzduchu do sání hrozí reálné nebezpečí POŽÁRU ! ! ! Už jsem to tady někde vysvětloval. Karburátor a turbo si vyžaduje specifickou montáž ! Turbo MUSÍ bejt POD karburátorem ! Íčkaři nechť to klidne skusí-tam nic nehrozí .

Napsal: pon bře 03, 2008 21:53
od Atex
Yellow no to vis ze jo :-D jako vypada to na tom odkazu pekne, ale bude o kravina na tu elektrinu.. radsi zrealizuju turbo pod karbec a hotovka :-P