Stránka 1 z 2
Drnčení (cvrlikání) v motoru
Napsal: stř úno 13, 2008 15:11
od JoskaM
Začíná to jako pohádka, ale skončit to asi může jako horor, podle toho co mi tu odpovíte.
Kde se vzalo tu se vzalo, zvuk jako když vemete matičku, dáte jí do plechové krabičky a rychle s ní třepete. Zvuk vychází od motoru a když se otevře kapota, tak to je přímo od bloku motoru a jeho těsné blízkosti. Po nějakém tom ježdění "třeba si to sedne", jsem zjistil, že zvuk při otáčkách nad 2500 přestane, ikdyž do té doby zesiluje. (on taky přestane vibrovat motor ze strany na stranu a začne jen tak klidně řvát.) Zkusil jsem napnout řetěz dle návodu v "Jak na to Lada (VAZ)", ale pro nepřízeň počasí jsem nekontroloval reálné napnutí opticky (tj. nesundal jsem žádný kryt). Napnul řemen a po sundání víka karburátoru (u vzduchového filtru), překvapení. Mám ladu na plyn a je zde čtyřmi matkami chycený jakýsi límec kolem otvorů pro sání vzduchu, ke kterému vedou dvě hadice, no a dvě z těch matek byly odšroubované. Jedna se povalovala u filtru a druhou jsem nenašel. Límec jsem pevně přišrouboval. Po všech těchto krocich autíčko dělá pořád to samé.
Toť konec mé části pohádky, teď bych rád věděl všechny možnosti co tento zvuk můžou zapříčiňovat.
P.S.: na jiném karbci jsem zkoušel jak hluboko by mohla ztracená matka spadnout dovnitř a zjistil, že moc ne, přesto nebyla v příslušném místě k nalezení. Jěště jak moc to může být vážné. Již jsem s touto chorobou najezdil několik (set) km a vypadá to stále stejně, někdy hůř někdy líp, ale to je relevantní. Díky předem všem za komentáře
Napsal: stř úno 13, 2008 15:49
od Saša
Za běhu motoru by jí to mohlo klidně nasát jde o to jestli projde přes otevřený ventil do válce jestli ano zjistíž to lehce po vyšroubování svíček v horní úvrati je vidět píst.
Jestli je to cvrlikání slyšet po větším přidání plynu je to buď benzín s nízkým oktanovým číslem nebo špatný předstih.. Vzpoměl jsem si na jednu možnost nedrnčí ti obvykle prasklý kovový tepelný štít startéru nebo plech určený k nasávání teplého vzduchu na výf. potrubí ?. Nebo vrtulka altíku.?
Napsal: stř úno 13, 2008 16:34
od Lada_BV
jo pokud to není velký předstih, nebo uvolněný plech jak píše Saša, tak bych zkusil demontovat klínový řemen mezi motorem-alternátorem-vodní pumpou. Pak bych nastartoval a zjišťoval jestli se něco nezmění. POZOR - pokud odděláš klíňák, tak se netočí alternátor ani vodní pumpa. Takže jen vyzkoušet - nejezdit !!! Avšak dle toho co si napsal (motor se chvěje a "cvrdliká") bych to typnul na velký předstih.
Napsal: stř úno 13, 2008 16:41
od JoskaM
Tak do pístů bych kouknout mohl. Jestli tam teda něco uvidim. No cvrliká jen do 2500 otáček, jezdim na plyn, takže oktanový číslo nepadá moc v úvahu (leda že by to ředili). Předstih budu asi řešit o víkendu s bratrem a stroboskopem. Ty plechy teda ještě zkontroluju, ale nedavám tomu moc naději, protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru.
Napsal: stř úno 13, 2008 16:48
od Vašátor
Já bádal nad divným cvrlikáním od motoru skoro rok a nakonec to bylo lehce propálené těsnění výfukového svodu (mezi hlavou a svody). Na první pohled nebylo nic vidět. Cvrlikání však bylo slyšet hlavně při nížších otáčkách a zátíženém motoru (akceleraci). Při ubrání plynu vždy zmizelo.
Napsal: stř úno 13, 2008 16:54
od JoskaM
Vašátor píše:zátíženém motoru (akceleraci). Při ubrání plynu vždy zmizelo.
No mě to dělá i na volnoběh a při zkoušení s otevřeným motorem na místě, tak jak jsem psal výše, tj. do 2500 otáček cvrliká a nad (+/- 100) ne. ať stojim jezdim, nebo stojim na hlavě
Napsal: stř úno 13, 2008 17:00
od Cory
Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
Napsal: stř úno 13, 2008 17:17
od JoskaM
Cory píše:Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
rozdělovač s podtlakem? si myslim že ne. mam 2106 (1600), motor údajně po GO a karb tam myslim bude original, co tam od výroby patří
Napsal: stř úno 13, 2008 17:24
od Cory
JoskaM píše:Cory píše:Mas rozdelovac s podtlakom?aky mas karb?
rozdělovač s podtlakem? si myslim že ne. mam 2106 (1600), motor údajně po GO a karb tam myslim bude original, co tam od výroby patří
Montoval sa Weber aj Ozon, takze od vyroby tam moze byt aj jeden ajj druhy. Islo mi o ten podtlak-moze byt nastavena prilis velka vola klapky v karburatore a to zdviha predstih.Ja som mal ten isty problem a bol sposobeny tymto. Ked nemas podtlak, odporucam skontrolovat rozdelovac (zaseknuty odstrediva regulacia, prasknuty pruzinka,...)
Napsal: stř úno 13, 2008 18:23
od Saša
JoskaM píše:protože největší rachot to dělá když člověk poslouchá u krytu hlavy motoru
Mohl se Ti též ulomit tlumič kmitů rozvodového řetězu.To zjistíš ale až po sundání víka ventilů a rovnou bych kouknul na vačku je tam vydět i bez demontáže (proti světlu) a nastavil vůli ventilů.
Napsal: stř úno 13, 2008 18:52
od Štěpán
Sundej víko ventilu a zkontroluj rozvody!!! Pak budem dumat dál...
A taky pro naší lepší orientaci vyfoť motor, karburátor a rozdělovač, ať víme, co se ti zkrejvá pod kapotou...
Napsal: stř úno 13, 2008 18:58
od Laďuša
Rok výroby? Od 1980 měly OZOuNa s podtlakem
Napsal: stř úno 13, 2008 19:10
od Štěpán
Laďuša píše:Rok výroby? Od 1980 měly OZOuNa s podtlakem
Nevím, jak 2106 - 1600-ka, ale otec má 2103 z 12/1980 a je tam WEBER 2106 ...
Napsal: stř úno 13, 2008 19:13
od Jelen
A co ta matička, pokud tam byla určitě a nejdnou je pryč, tak bude chyba tam, ne? Ta co drží filtrbox je dostatečně malinká na to, aby se nějak procpala ventilem... Ven z filtrboxu mohla jedině přez karburátor, protože filtrem se dostat pryč nemůže. A karbem propadne spolehlivě.
Napsal: stř úno 13, 2008 19:16
od Štěpán
Jelen píše:A co ta matička, pokud tam byla určitě a nejdnou je pryč, tak bude chyba tam, ne? Ta co drží filtrbox je dostatečně malinká na to, aby se nějak procpala ventilem... Ven z filtrboxu mohla jedině přez karburátor, protože filtrem se dostat pryč nemůže. A karbem propadne spolehlivě.
Matička by drnčela furt a po asi hodině by se postupně spálila na prvočinitele! Odzkoušeno a prověřeno!!!
Samozřejmě, že né schválně...