Stránka 1 z 11

Výměna oleje v motoru

Napsal: pon úno 11, 2008 16:07
od plavec
Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.
Ale ouha, teď jsem vzal za klíč, že povolím výpušťák, a ten nejde za boha povolit, klíč jsem ohnul a bojím se že když škubnu, tak ho urvu a zůstane ve vaně.Co pak s tím?Půjde to přetočit na větší závit,popř. jaký? Vypadá to, že to auto dostalo poslední olej v Rusku, a Vasil nebo Ivan to zavařil obalenou elektrodou. :shock: :D Kluci, já mám strach za to škubnout.Co mi poradíte?

Napsal: pon úno 11, 2008 18:15
od zelvotron
Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit :-D Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš :P :lol:

Napsal: pon úno 11, 2008 18:36
od Erik
Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.

Napsal: pon úno 11, 2008 19:13
od plavec
zelvotron píše:Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit :-D Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš :P :lol:
No byl bych radši, kdyby to urval někdo jinej aby to bylo na něj a musel to opravit on.Jaký je tam šroub? Průměr x délka? Já jen kdybych to urval, tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma. :lol:

Napsal: pon úno 11, 2008 19:15
od plavec
Erik píše:Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.
nojo, tak to mě vůbec nenapadlo, díky za Tip Eriku.

Napsal: pon úno 11, 2008 20:11
od Křečík Barbuška
plavec píše:tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma.
Řekl bych, že tam bude malé stoupání, aby těsnilo, zkus to poklepat a zkusit trhnout (rozumě) jak v teplém tak i ve schlazeném stavu. Na "nových" máte také vnitřní šestihran jako klasiky, nebo normální hlavu?

Napsal: pon úno 11, 2008 20:19
od plavec
Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč. 8) Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem. :roll:

Napsal: pon úno 11, 2008 20:24
od Křečík Barbuška
Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.

Napsal: pon úno 11, 2008 20:24
od Maysner
urcite si dej pozor na kterou stranu tocis. kamos na escortu zlomil nastavec na racnu a pak druhej den zjistil ze to dotahoval :roll:

Napsal: pon úno 11, 2008 20:30
od plavec
Koko Loko píše:Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.
Ten vnitřní šetstihran asi zmařil kdekdo , se ani nedivím. ty hrany se museli tak ožvejkat, že z výměny oleje se stala někdy i výměna vany. :roll: Jestli si dobře vzpomínám, měl jsem podobnej šroub na Citroenu BX.A kdoví jestli to nebylo na Thorx

Napsal: pon úno 11, 2008 21:05
od Tom007
asi bych to udělal za tepla a pokud si zničil klič a zatka se neožvejkla,Vem si pořadny nařadi natukni tam ořišek a přes trubku trhni.Filtr stači dotahnout,povolit ručne.O zavit se neboj ,to ti praskne v tom svaru kolem to je horši.dej pod zatku novej kroužek zlatej rozpal ho do ruda a hod do vody,mužeš to maznout medenou,grafit vazelinou.Dotahni s citem,ne jak oni.

Napsal: úte úno 12, 2008 00:47
od JmJ
plavec píše:Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč. 8) Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem. :roll:
dira se neroztahuje, roztahuje se material, tedy bych rekl, ze se dira zmensi a navic se roztahne sroub. Takze bych rekl, ze za studena to muze byt lepsi.

Obcas pozoruju jak kolega nebo pracovnici na pilach opravuji manipulacni linky Baljer-Zembrod a vypozoroval jsem, ze velka paka zmuze opravdu lecos :-)

Napsal: úte úno 12, 2008 07:45
od Wolf
Ja jestli mohu doporucit, tak urcite nepouzivej prstynek ani plochy klic, ale sestihranny orisek Gola a pokud je to dorvane pak je na nej nejlepsi nasadit momentak, anebo T-kus s nastavenim, a to driv, nez se hrany ozvykaji. At nedopadnes jako ja pred casem, kdy mi jeste pri garancni prohlidce ozvejkali hrany a pak jsem musel na ten sroub navarit kus kulatiny, abych ho vysrouboval a nemusel sundavat vanu. A v te pozici, v jake jsem pod autem lezel to nebyla vubec legrace :D . Jinak ten sroub se neutrhne, vzdyt je rusky :mrgreen:

Napsal: úte úno 12, 2008 07:59
od Tom007
to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.

Napsal: úte úno 12, 2008 08:08
od JmJ
Tom007 píše:to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.
jiste, samotna vymena musi jit za tepla. za studena by to mohlo jit jen lepe uvolnit/povolit.