Stránka 1 z 11
Výměna oleje v motoru
Napsal: pon úno 11, 2008 16:07
od plavec
Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.
Ale ouha, teď jsem vzal za klíč, že povolím výpušťák, a ten nejde za boha povolit, klíč jsem ohnul a bojím se že když škubnu, tak ho urvu a zůstane ve vaně.Co pak s tím?Půjde to přetočit na větší závit,popř. jaký? Vypadá to, že to auto dostalo poslední olej v Rusku, a Vasil nebo Ivan to zavařil obalenou elektrodou.
Kluci, já mám strach za to škubnout.Co mi poradíte?
Napsal: pon úno 11, 2008 18:15
od zelvotron
Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit
Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš
Napsal: pon úno 11, 2008 18:36
od Erik
Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.
Napsal: pon úno 11, 2008 19:13
od plavec
zelvotron píše:Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit
Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš
No byl bych radši, kdyby to urval někdo jinej aby to bylo na něj a musel to opravit on.Jaký je tam šroub? Průměr x délka? Já jen kdybych to urval, tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma.
Napsal: pon úno 11, 2008 19:15
od plavec
Erik píše:Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.
nojo, tak to mě vůbec nenapadlo, díky za Tip Eriku.
Napsal: pon úno 11, 2008 20:11
od Křečík Barbuška
plavec píše:tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma.
Řekl bych, že tam bude malé stoupání, aby těsnilo, zkus to poklepat a zkusit trhnout (rozumě) jak v teplém tak i ve schlazeném stavu. Na "nových" máte také vnitřní šestihran jako klasiky, nebo normální hlavu?
Napsal: pon úno 11, 2008 20:19
od plavec
Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč.
Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem.
Napsal: pon úno 11, 2008 20:24
od Křečík Barbuška
Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.
Napsal: pon úno 11, 2008 20:24
od Maysner
urcite si dej pozor na kterou stranu tocis. kamos na escortu zlomil nastavec na racnu a pak druhej den zjistil ze to dotahoval
Napsal: pon úno 11, 2008 20:30
od plavec
Koko Loko píše:Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.
Ten vnitřní šetstihran asi zmařil kdekdo , se ani nedivím. ty hrany se museli tak ožvejkat, že z výměny oleje se stala někdy i výměna vany.
Jestli si dobře vzpomínám, měl jsem podobnej šroub na Citroenu BX.A kdoví jestli to nebylo na Thorx
Napsal: pon úno 11, 2008 21:05
od Tom007
asi bych to udělal za tepla a pokud si zničil klič a zatka se neožvejkla,Vem si pořadny nařadi natukni tam ořišek a přes trubku trhni.Filtr stači dotahnout,povolit ručne.O zavit se neboj ,to ti praskne v tom svaru kolem to je horši.dej pod zatku novej kroužek zlatej rozpal ho do ruda a hod do vody,mužeš to maznout medenou,grafit vazelinou.Dotahni s citem,ne jak oni.
Napsal: úte úno 12, 2008 00:47
od JmJ
plavec píše:Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč.
Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem.
dira se neroztahuje, roztahuje se material, tedy bych rekl, ze se dira zmensi a navic se roztahne sroub. Takze bych rekl, ze za studena to muze byt lepsi.
Obcas pozoruju jak kolega nebo pracovnici na pilach opravuji manipulacni linky Baljer-Zembrod a vypozoroval jsem, ze velka paka zmuze opravdu lecos
Napsal: úte úno 12, 2008 07:45
od Wolf
Ja jestli mohu doporucit, tak urcite nepouzivej prstynek ani plochy klic, ale sestihranny orisek Gola a pokud je to dorvane pak je na nej nejlepsi nasadit momentak, anebo T-kus s nastavenim, a to driv, nez se hrany ozvykaji. At nedopadnes jako ja pred casem, kdy mi jeste pri garancni prohlidce ozvejkali hrany a pak jsem musel na ten sroub navarit kus kulatiny, abych ho vysrouboval a nemusel sundavat vanu. A v te pozici, v jake jsem pod autem lezel to nebyla vubec legrace
. Jinak ten sroub se neutrhne, vzdyt je rusky
Napsal: úte úno 12, 2008 07:59
od Tom007
to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.
Napsal: úte úno 12, 2008 08:08
od JmJ
Tom007 píše:to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.
jiste, samotna vymena musi jit za tepla. za studena by to mohlo jit jen lepe uvolnit/povolit.