Stránka 1 z 2
Rozjizdeni bez startovani
Napsal: čtv úno 07, 2008 03:01
od utia
Chtel bych se informovat jestli je v poradku kdyz s autem (karb, bez katalyzatoru) misto startovani starterem vyuzivam toho ze stojim na kopci a rozjizdim se na dvojku jen se zapnutym zapalovanim. Videl jsem toto tema i v jine konferenci, ale k zadnemu zaveru tam nedospeli. Je lepsi "setrit baterku" (ze to zase hodne opotrebovava spojku) nebo startovat klasicky??

Napsal: čtv úno 07, 2008 08:09
od Marek
Je to jedno. Jenom nevím, zda z hlediska kvalitního mazání je vhodné studený a "suchý" motor hned roztočit do vyšších otáček, nicméně to by bylo předmětem testování, které nejsem schopen zajistit. Spíš bych při té operaci volil vysoký rychlostní stupeň, minimálně trojku, při rychlosti vyšší než 30 km/h klidně i čtyřku.
Ale u motorů, kde rozvod je poháněn řemenem, je potřeba s tímhle dost opatrně - řemen je náchylný k přeskočení.
Nicméně můj názor je ten, že startér a akumulátor jsou ve voze kvůli startování, proto se jich má využívat. Roztlačování vozu nebo jeho spouštění z kopce mi přijde trochu "cikánská" metoda.
Napsal: čtv úno 07, 2008 09:25
od Tom007
ja si myslim,že klasicke nastartovani je nejlepši.Šetrena baterie ma menši životnost.Vem to takle rozjed auto nekolik dni vymrzle minus 30 venku a už to poznaš sam s tou 2 jak tyhlety zlepšovaky stojej za h...vno.Už jsem videl takle nekolikrat praskle diferaky,to praskne jak ořišek.Bys mel po nastartovani jet pomalu třeba za 1 ci 2,třeba kilak, aby se prohřaly oleje maziva a ty součastky.ktere jsou mazane pozvolna začli fachat.Je to jako u sportovců.Vprovozu to nejde tak,tak s citem a šetrne a hlavně nemit zbytečne sytič.Řekl bych,že to trpi,tak startuj a ty vyzkumy přenech jinejm s jinymi auty.
Napsal: čtv úno 07, 2008 09:47
od Miči
Proč nemít zbytečně sytič? Já bych v zimě právě řekl, že spíš mít sytič i déle, aby se to pěkně prohřálo?
Napsal: čtv úno 07, 2008 09:54
od Marek
Jízda se sytičem je škodlivá a pro motor asi to nejhorší co může být.
Opomeneme-li obrovské hodnoty emisí a velmi vysokou spotřebu paliva, jízda se sytičem má i mnohé další nepříjemné důsledky - především velmi rychlé opotřebení motorového oleje (nespálený benzin z bohaté směsi proniká pod pístní kroužky a ředí olej, navíc ho chemicky znehodnocuje), usazování karbonových zbytků z nedokonalého spalování na stěnách kompresních prostor, tím ztráta výkonu a pravidelnosti chodu motoru....................... a mnoho dalších jevů.
Proto jízda se sytičem opravdu pouze po dobu nezbytně nutnou !!!
Napsal: čtv úno 07, 2008 15:44
od Stanley__001x
Marek píše:Proto jízda se sytičem opravdu pouze po dobu nezbytně nutnou !!!
S tím samozřejmě souhlasím, zase na druhou stranu jestli dělá klikovce to nejlepší poškubávání studenýho motoru.

Napsal: čtv úno 07, 2008 17:15
od Honza 21061
...nejenom klikovce, to bych řekl, že je ještě dobré, ale co takový kardan a drážkový spoj...

Já jsem také zastánce toho názoru, že je třeba sytič co nejdříve vypnout, takže ho používám skutečně jen na rozjezd a potom ho co nejdříve vypínám, i kdybych ho měl několikrát potom znovu vytahovat.
Chce to mít vyzkoušené, kdy, v jakém období a po kolika kilometrech už nebude motor škubat... Je fakt, že i mně to někdy takhle zaškube, když ho mám vyřazený příliš brzy.

Nejhorší věc, která se pro auto může udělat (jak předvedl jednou soused) nechat vyřvaný motor na 2500 otáček na sytič a spokojeně vedle postávat...

Pokud volnoběh na sytič, pak dávám těsně po nastartování max. 1500, v případě prostoje snížím na 1200, před rozjetím a nejbližší křižovatkou nastavím 1700 (nelze jít níže- škube), potom jedu bez něj a asi o kilometr dále už stačí pro rozjezd z volnoběhu 1000- 1200 otáček, případně když je o něco tepleji, tak už to jde bez sytiče s předchozím držením cca 1500 otáček pedálem.
Takto to mám vyzkoušené na svěm autě s Ozonem, s Weberem to bude určitě mnohem jednodušší, ten chytá bez sytiče i po několikahodinovém stání v zimě.
Napsal: čtv úno 07, 2008 18:13
od Stanley__001x
Čtyr takt ještě ten sytič nějak rozdejchá, ale u dvoj taktu je to smrt nejen pro zatebou jedoucí

ale hlavně pro motor, splavuje se tam mazací film...

Napsal: čtv úno 07, 2008 18:39
od Cory
Ja neviem,ale ked vytiahnem sytic na dvojtakte (motorova pila, kosacka) tak motor skape.
Napsal: čtv úno 07, 2008 18:56
od Marek89
Ja vypínam sitič po cca 5 minutách, resp. po cca 700m
Napsal: čtv úno 07, 2008 18:56
od Saša
Cory píše:Ja neviem,ale ked vytiahnem sytic na dvojtakte (motorova pila, kosacka) tak motor skape
Pokud to dělá na teplém motoru tak to je v pořádku , pokud to dělá i na studeném tak je nastavena zbytečně bohatá směs a další obohacení to nsesnese. Tohle nastavení má "možná" příznivý vliv na trochu větší výkon ale vykoupen velkou spotřebou.
Napsal: čtv úno 07, 2008 19:01
od Honza 21061
Protože se přehltí směsí a někdy se i zaolejují svíčky... Já jsem Trabiho startoval na ťuknutí a zhruba 1/4 sytiče, stačilo ho použít na chvíli a potom to jelo lépe, než čtyřtakt bez sytiče. Bylo to sice v létě, ale v zimě je také dvoutakt lepší na startování i na studený výjezd. Hlavně tím, že maže s palivem, není tak zatuhlý, má menší odpory a také se mu může dříve dát plný záběr a nehrozí, že se vyvalí odněkud olej.
Napsal: čtv úno 07, 2008 19:03
od Cory
Tak na studeny motor to chyti, ale po cca 15s to skape.Ale ked sytic stiahnem, tak sa motor drzi vo volnobehu.Ale to uz je OT
Napsal: čtv úno 07, 2008 19:17
od Honza 21061
Cory píše:Tak na studeny motor to chyti, ale po cca 15s to skape.Ale ked sytic stiahnem, tak sa motor drzi vo volnobehu.Ale to uz je OT
To taky znám... Také jsem byl svědkem toho, jak si motor u Trabanta při seřizování dělá co chce a pak je stejně všechno naopak...

Napsal: čtv úno 07, 2008 19:35
od Saša
Pouštím to "pádem" s kopce každý den 2x Na dvojku auto jede tak3-4km/h opatrně pustím spojku a jak motor chytne opět mačkám spojku a řadím za jedna a pak klasicky. U íčka je to naprostá pohoda.
Honza 21061 píše:To taky znám... Také jsem byl svědkem toho, jak si motor u Trabanta při seřizování dělá co chce a pak je stejně všechno naopak...
Doufám že to nebude za "bludišťáka" ale za tuhle závadu můžou vadné simeringy na klice saje to tama falešny vzduch.