Stránka 1 z 2

Problem so spojkou, pomoze mi niekto? (PROBLEM VYRIESENY)

Napsal: úte úno 05, 2008 11:53
od peto5o
Zdravim Vás

Mam takyto problem:

Vcera vsetko islo. Zrazu ked som na 4-ke pridaval plyn tak otacky sli hore ale rychlost ta ista. No nieco este tahal. Teraz zaradim jednotku (pedal pomerne zmakol ale v pohode sa vracia) ked pustim spojku tak pomalicky sa pohne - ale strane pomaly. Tak isto spiatocka velmi pomaly.

Vie mi niekto povedat co sa stalo?

Na lepsie rozmyslanie pridavam Foto :lol:

Napsal: úte úno 05, 2008 12:08
od Drobek81
Zkontroluj vůli v ovládací tyčce, ale dle toho co popisuješ asi odešla lamela...potřeba ji vyměnit. Nic strašného, jen s tím hlavně nezkoušej jezdit. Pokud to budeš zkoušet a přehřeješ to, pak je třeba přetočit setrvák i přítlačák bo se místně přehřejí...nebo někdy i vyměnit.

Napsal: úte úno 05, 2008 12:51
od Wenca084
To je dívné ze dne na den, aby odešlo spojkové obložení do věčných lovišt. myslím že ti ta laměla praskla , nebo ti zustalo vyset nakým pozoruhodným spůsobem prasátko a stale to vystavuje. wenca

Napsal: úte úno 05, 2008 13:41
od Pepa
Tak přesně tohle se mi stalo u 1.7, bude to prasklá talířová pružina v přítlačáku, už podle toho že pedál má menší odpor. Každopádně rozebrat a hledat je to dost blbě vidět.

Napsal: úte úno 12, 2008 16:00
od Jozef Matuška
100% prasknutá tanierová pružina, lamela neodíde len tak zrazu, mal som toto iste

Napsal: úte úno 12, 2008 16:18
od Drobek81
lamela :) odejde to vcelku rychle, na 4ku to proklouzne a stačí nýtek aby trochu"trčel" a proklouzne...Pak prokluzuje i na nižší kvalty...

Napsal: úte úno 12, 2008 19:56
od Kewint
mě to taky udělalo ze dne na den,ale mě klouzala spojka a jak klouzala tak se na lamelu dostal olej a musim vyndat celou převodovku neboť to teče proudem wen :(

Napsal: úte úno 12, 2008 21:43
od hush
Olej se na lamelu muze dostat pouze pres gufero a nema to nic spolecneho s tim ze ti spojka klouzala,respektive to ze klouze muze byt tim ze je od oleje,ale olej se neuvolni diky tomu ze klouze.

Napsal: úte úno 12, 2008 21:57
od Kewint
no o ale jak je tedy možné že mi teče olej v místě kde končí olejová vana a začína převodovka!!!???

Napsal: úte úno 12, 2008 22:07
od hush
Spojka spojuje motor a prevodovku a je SUCHA tzn ne v olejove lazni ,olej muze byt z prevodovky,kde je na vstupni hridely gufero,ktere muze byt uz spatne a tim padem zn tece prevodovy olej nebo muze byt spatne gufero za setrvakem na klice a to je potom motorovy olej.Muze to take stekat po bloku motoru uz nekde z vrchu napriklad od vika ,kde muze byt vzadu spatne tesneni a tece z nej olej,ktery stika dolu az na prevodovku.Prohledni to a uvidis ,kazdopadne nekde si psal ze ti klouzala spojka a ty si to DOTAHL a uz neklouze ,to sem nepochopil ,pokud porad vystavovala tak by si musel naopak povolit vystavovaci kolik na pistu a tudiz dat vetsi mrtve chod ,ale tahle kdyz si pal ze si to dotahl tak nevim CO.

Napsal: stř úno 13, 2008 10:38
od Kewint
jojo jasny no ja sem mel za to ze se otahuje,ale dotah sem ji sed do auta zařadil za jedna a nic :) tak sem to zas vyheveroval a povolil ji a už je to dobrý :)

At tak či tak musí převodovaka wen ne?

Napsal: stř úno 13, 2008 11:52
od Honza 21061
Podobná věc se mi stala s Wartburgem, podařilo se mi při tahání Volhy přehřát spojku a ta potom někdy proklouzla- i předtím byla dost opotřebovaná. Tak jsem chvíli jezdil takhle a najednou to přestalo a se spojkou jsem najel dalších přes 20 tisíc km. Z toho jsem usoudil, že se tam dostal olej, zřejmě skokově při té velké zátěži a přehřátí a jakmile se týdenním ježděním z lamely vypálil, bylo to od té doby v pořádku.

Napsal: stř úno 13, 2008 13:03
od Majo
lamela :P

Napsal: stř úno 13, 2008 14:26
od Jimmi
Honza 21061 píše:...podařilo se mi při tahání Volhy přehřát spojku a ta potom někdy proklouzla...
Spíš bych tipoval přepálené obložení - vytvoří se tvrdá vrstvička, která klouže. Časem se ojede a zlepší se to.

Napsal: čtv úno 14, 2008 08:58
od Tom007
jak tam už nekdo psal,zkontroloval bych hydrauliku,pak zbytek.Udej tu vuli na tyčce co nej a hlavne zkontoluj jesttli se to vraci.Ja žigula moc nedelal,jestli se da střiknout do vnitř na dražky,ale asi ne.Tu vuli udelej tak,aby jsi to musel od podlahy jen nepatrne povolit a hned zabirala ,vychyt ten momen to rozhrani.Ze shora to pak nekdo muže kontrolovat jak se to hejbe.kkyž je sjeta lamela,tak jinak všechno šlape jak ma.Ono jestli to nema vuli ,tak to může fachat a jak se obloženi zahřeje začne prokluzovat.Je to roman,ale už jsem ,zbytečne sundaval přvodovku.To nech až ,jako posledni možnost.Proste zmenši delku tyčky nanjmenši možnou mez.Ted jsem jel ze žigulem ,mel tvrdy pedal a po ceste to začlo prokluzovat .Zkratil jsem tyčku o vic než centimetr a je seřizena jak ma být.Až zjistiš jestli to facha tak ji seřid.