Stránka 1 z 1

Nedrzi otacky, volnobeh skace, a niekedy ked zabrzdim skape

Napsal: úte úno 05, 2008 00:17
od Arts
Mam od piatku Samaru 1.5 i (priame vstrekovanie - injection), od tej co som mal pred tym sa poriadne lisi motor vobec sa v nej nevyznam... Ked som ju bral nevsimol som si ziadne chyby v chode motora ale po dvoch dnoch mi to spravila prvy krat. Normalne som zaparkoval a vsimol som si ze motor nema prirodzene otacky - stale tak akoby klesali, stupali take to hore -
dole, a pri tom ako sa otacky znizia po kazde akoby chcel zdochnut a potom sa prebudi. Nechapem preco, ked mu pridam tak ide v pohode ale na volnobehu hapruje...Potom sa mi zacalo stavat ze ked som pri spomalovaci(retarderi) zabrzdil tak mi zdochol motor uz sa mi to stalo asi 4 krat za 5dni. Skusal som pozret vzduchovy filter a je ako novy, myslel som ze ho dusi ze nemiesa dobre zmes, pozrel som palivovy filter je tiez ok. Kamarat mi hovoril ze je tam vela cidiel a to ked sa zacne srat tak je konec... Myslite ze mi nejake to cidlo odislo?...Alebo co by to mohlo byt?...Stalo sa vam to niekomu na 1.5i? Ta samara je r.v. 1998,
a ma najazdene 90 000 km.

Napsal: úte úno 05, 2008 08:02
od Cory
Tato samara by mala mat diagnosticku zasuvku.Bolo by dobre napojit to na diagnostiku. Dalej by mala obsahovat kontrolku "Check", nesvieti?Neviem, ci sa diagnostika neda urobit svojpomocne, tzv. vyblikanim, ako je to u 1,7i, to znamena, ze prepojis niektore 2 svorky v diagnostickej zasuvke a chybu ti vyblika samo.

Napsal: úte úno 05, 2008 19:04
od Arts
Nie ta kontrolka, sa pekne vypne...Akoze vsetko v poriadku. To s tym kontrolovanim, ani netusim ze ako sa to da svojpomocne. Dnes mi jeden typek hovoril ze mozem mat kludne stary palivovy filter tak som bol zistit cenu ze 500 sk, to som teda necakal...Ale budem to musiet aj tak niekedy kupovat skor ci neskor...Lebo vyzera to tak ze za tych celych 90000 km ho nikto nikdy nemenil.

Napsal: úte úno 05, 2008 19:58
od Cory
Vymen filter.Tusim ze sa ma menit po 70000 km.

Filter vymeneny

Napsal: sob úno 23, 2008 12:24
od Arts
Ten filter som vymenil, akoze ten stary bol riadne zasrany... Moj pocit ze ho nikdy nikto nemenil bol asi spravny.

Lenze najhorsie je ze problem pretrvava, ten motor stale akosi hapruje. Dalsia vec na ktoru sme prisli, je ze 1.sviecka sice dava iskru ale v porovnani s ostatnymi je viditelne slabsia. Moze byt zly bud ten kabel, alebo sviecka. Kupil som teraz nove BOSCH VR7DC, len pred tym ako ich namontujem chcem zistit aka tam ma byt ta medzera. (napisal som uz aj sem do fora, ci to nahodou niekto nevie). Mozno kupim aj kable, len musim zistit kolko stoja, bo akosi teraz som svorc.

Napsal: sob úno 23, 2008 17:34
od Cory
Na klasiku karburator kable stoja cca 320 Sk.Ak sa nemylim, tak samara by mala mat sitko (filter) v nadrzi.

Napsal: stř kvě 07, 2008 21:19
od Dancul
Diagnostiku na pocitaci ti urobi asi kazdy znackovy servis lady. Ja chodim na diagnostiku v ziline do servisu motopo.
Sviecky mam overene ngk, na bosch som toho moc dobreho nepocul. Aj ked teraz mam boschky v aute. :) Inak uplne postacia aj brisky.
Zapalovacie kable su na samarku so vstrekovanim malinko drahsie. Cenu si ale nepamatam. Nieco do tisicky. (600-900?)
Inak podobne sa sprava aj moj motor. No skor drzi otacky vyssie. Neskapina. Zatial. V servise hovoria, ze to bude asi servo volnobehu. Nove je dost drahe (ako vsetko na toto auto). Netusim sice kde to servo je a ani co s nim ( :D ), no rozoberiem vsetko, co sa len trochu bude na to podobat.

Inak mas dvojicku mojej samarky. Deblokacne kusky (splatka ruskeho dlhu) poskladane zo zvyskov. Mne sa stale serie. Preto som kupil nove auto a samarku mam teraz ako hracku na vikendy. :D :D :D

Yo... drzim palce a vela pevnych nervov s tym autom. Budes to isto potrebovat.

Napsal: ned čer 08, 2008 06:00
od Petr HC
Dancul píše: V servise hovoria, ze to bude asi servo volnobehu. Nove je dost drahe (ako vsetko na toto auto). Netusim sice kde to servo je a ani co s nim .
Vážení slovenskí bratia , (dále česky , už jsem „slovenčinu“ hodně pozapoměl) – pár postřehů k nerovnoměrnosti volnoběžného chodu motoru . Pozor na opraváře – výměnkáře . Oni vesele vyměňují a Vy smutně (a často zbytečně) platíte . Jak řekne opravář ,že je něco „asi“ , prchejte před ním . Jako vedoucí servisu elektroniky (na textilních strojích) jsem opraváře po třetím „asi“ a výměně zbytečného dílu rovnou „učinil nezaměstnaným“ .
Ale k věci : servomotorek volnoběhu je krokový motorek , který je v podstatě nezničitelný (nemá uhlíky ,kroužky atd.) . K Vámi popisované závadě dochází (mimo jiné Vámi popisované problémy) proto , že servo ,které v běžném provozu reguluje otáčky v rozmezí cca +/- 20 kroků, má rozsah regulace +/- 128 kroků . V tom malém rozmezí se časem vytvoří ( z prachu a vazeliny) překážka ,která způsobí vynechávání kroků serva a řidící jednotka na to zareaguje dalšími impulsy pro servo – tedy „přeregulováním“ a v důsledku kolísáním volnoběžných otáček. Ve většině případů stačí „proběhnout“ servo od dorazu k dorazu (diagnostickým programem nebo spec. přípravkem popsaným na chiptuner.ru) a je na dlouhou dobu pokoj . Pokud toto nepomůže , rozebrat ,vyčistit a jemně namáznout teplovzdornou vazelinou – nejlépe silikonovou (vyčistit i kanálky volnoběhu ,které uzavírá) .
P.S. servo je na tělese škrtící klapky .

nerovnoměrnost volnoběhu

Napsal: pon kvě 18, 2009 13:10
od kajakkk
No, já mám totožnej problém jen na samaře 1.3ce - karburátor r.v. 1990
projevuje se to v některejch obdobích víc některejch skoro vůbec. Filtry mám myslím měněný na podzim svíčky a kabely taky. Jediný co vím je, že mám nefunkční akcelerační membránu v karburátoru, což ovšem v servisu označili za problém nesouvisející a víceméně pro provoz nepodstatný...

Napsal: pon kvě 18, 2009 13:11
od kajakkk
Neměli byste někdo nápad co s tím?

Napsal: pon kvě 18, 2009 14:49
od Křečík Barbuška
Co znamená ta nefunkční akcelerační pumpička? Jakože nefunguje její mechanické ovládání nebo je prasklá membrána? To by jsi cítil benzín, takže pokud není cítit a mechanické ovládání chodí a přesto benzín nenastřikuje bude něco ucpané. Pokud je něco ucpané, je docela možné, že je ucpané i něco jiného. Osobně bych se být tebou na tu závadu zaměřil a odstranil, třeba to pomůže, nebo na něco přijdeš. Zkontroluj též el. magnetický ventil jestli nezadrhává nebo není přicpán, zkontroluj i k němu vedoucí kabeláž.

Napsal: pon kvě 18, 2009 15:29
od Cory
no samaracky karb ma tu akceleracnu pumpicku tak divne, skor tu trysku. je iba nasunuta a ma na sebe O-kruzok, ktory vacsinou stvrdne, netesni a benzin tecie popri nom dole a nedostane sa do trysky.

Napsal: pon kvě 18, 2009 21:54
od kajakkk
Tak, díky! Dneska jsem se dostal do stavu, že moje první příští cesta povede přímo do servisu... Nechám membránu vyměnit a zkonrolovat celej karburátor (v autech se zas moc nevyznám) a snad to bude OK...

Napsal: stř črc 08, 2009 23:11
od plavec
Jak si pochodil v servisu?

Houpe-lii volnoběh, tak to často bývá ten krokovej motorek volnoběhu.Pokud se třeba "seká" poloha plynu v určitý pozici (což asi nebude Tvůj problém), může to být čidlo polohy škrtící klapky.Anebo příliš napnuté lanko plynu a proto se nevrací tak jak by mělo. :wink:
Dále je důležité sundat škrtící klapku a vyčistit ji důkladně hadříkem namočeným v technickém benzínu.Vyčistit i ty komůrky.Sejmout ten krokovej motorek, taky jej opatrně vyčistit.Pozor na "O" kroužek, ten neztratit! Dát všechny ty "zbytečnosti" zpět a projet.