Stránka 1 z 2

Volant - pohyby

Napsal: čtv led 31, 2008 17:21
od JoskaM
Nazdar, prišel jsem na to, že když vezmu za volant a zaberu k sobě, nedrží a nechá se povytáhnout. Zjistil jsem, že se vytahuje volant s celou tou tyčí z převodovky řízení. Moc jsem se v téhle části auta ještě nešťoural a tak nevim. Dalo by se to nějak pořešit?? Dík!

Napsal: čtv led 31, 2008 17:23
od Maysner
povoleny ctyri matky co ti tu konzoli drzi, odmontuj plasty pod volantem a ty matky uvidis. staci volant nastelovat jak ma byt a matky dotahnout :wink:

Napsal: čtv led 31, 2008 17:28
od Kopr
Hezky to mi dělá taky ale šroub na převodce mam nadoraz takže je to takhle moc děkuji :roll: :D

Napsal: čtv led 31, 2008 17:35
od Honza 21061
Pozor, abyste si ty sloupky nezkroutili. Já jsem si takhle dával volant úplně nahoru kvůli svojí výšce a když jsem potom za čas jel na seřízení geometrie a řízení, dostal jsem vynadáno, že na to nemám sahat a předělali mi to... :oops:

Napsal: čtv led 31, 2008 17:38
od JoskaM
Maysner píše:povoleny ctyri matky co ti tu konzoli drzi, odmontuj plasty pod volantem a ty matky uvidis. staci volant nastelovat jak ma byt a matky dotahnout :wink:
Tak to vypada easy, tak to dnes nebo zitra zkusim a hodim sem jak to dopadlo :salute:

Napsal: čtv led 31, 2008 17:41
od Saša
U kulaté (bez dělené tyče volantu) je tenhle pohyb vždy spůsoben volným spojem tyč řízení/převodka , je to volné v tom tisícihranu a šroub může bejt klidně utažen. Stačí kouknout a utáhnout a dejte tam nový šroub nejlépe ocelový imbus.

Napsal: pát úno 01, 2008 09:40
od JoskaM
tak jsem to asi na začátku popsal blbě :(. šlo mi o pohyb volantu ku mě a zpět, tedy matky na štelování polohy volantu jako takove mi nepomohou, ale Saša to trefil asi lip, jen t en šroub u převodovky je na tak blbym mistě (pod posilovačem), že se tam nedá zhora rozumně dostat. Nevěděli byste rozměr toho šroubu? Kdybych se do toho pustil tak ať ho mam rovnou poruce na vyměnění ;)

Napsal: pát úno 01, 2008 13:12
od Little Red Riding Hood
je to M8 delku bych odhadl asi na nějakejch 40 mm (odhad).. když už budeš v tom koupil bych jak piše saša klidně ten imbus, ale nerezovej... pozor při kompletování.. ad se ti to nestrhne a nepoděláš závit.. docela špatně se to nasazuje.. u tyče bez kardanku máš ke šroubu přístup v motorovém prostoru a u tyče s kardánky je to myslím v kabině..

ale osobně jestli jej nebudeš muset demontovat (ten šroub) rači bych ho nevytahoval...

Napsal: ned úno 03, 2008 13:54
od Pajas
Na tohle pozor, doporučuju co nejdřív problém vyřešit, já jsem se na to vyflák a pak se měl štestí že mě to nestálo život :? Na křižovatce točim volantem...a ono nic, auto jelo rovně :roll: Naštěstí se to stalo v malé rychlosti, stát se to v 90km/h před zatáčkou s protijedoucím kamionem...
Byl povolený ten šroub ve volantové tyči, vznikla vůle, časem se tisícihran omlel a průšvih byl na světě... Takže doporučuju jednou za čas zkontrolovat a preventivně S CITEM dotáhnout ten šroub, když si natočíte volant do správné polohy tak je k němu krásně přístup s velkou ráčnou mezi motorem a posilovačem brzd. (Dotahovat opravdu s citem, mě se podařilo strhnout závit a musel sem měnit volantovou tyč i převodku kůli omletému tisícihranu, práce na dva dny)

Co se týká "seřizování" výšky volantu tak to nelze! Když se nad tím zamyslíte, tak pokud si volant dáte nahoru (jako Honza 21061) tak se vlastně "láme" volantová tyč u převodky řízení, nikdy to nedotáhnete správně, vždycky tam bude vůle.

Napsal: ned úno 03, 2008 16:16
od Honza 21061
Pajas píše:Co se týká "seřizování" výšky volantu tak to nelze! Když se nad tím zamyslíte, tak pokud si volant dáte nahoru (jako Honza 21061) tak se vlastně "láme" volantová tyč u převodky řízení, nikdy to nedotáhnete správně, vždycky tam bude vůle.
Přesně tak... :? :oops: Já jsem si to samé udělal i u Wartburga, jenomže ten měl dělenou tyč řízení pružnou spojkou a měl poddajné oba konce té dělené tyče, mezi kterými spojka byla. V době, kdy jsem se o seřízení výšky pokoušel u Žigula, jsem ještě nevěděl, že můj typ ji má napevno a celistvou.

Napsal: úte úno 05, 2008 15:54
od Vašátor
Je to tak jak píše Saša - buď vymačkaný šroub nebo i tisicíhran na spoji tyč řízení - převodka řízení. Každopádně doporučuji celou tyč řízení vyndat a skontrolovat tisícihran. U bratránkové 21061 výměna šroubu nepomohla, tisicíhran byl vymačkaný až hrůza. Čili jsme dali novou tyč řízení a bylo po problému.

Volant - řízení

Napsal: stř črc 02, 2008 13:47
od Thomas
Ahoj, jsem čerstvý majitel žigula po tetě (VAZ 21043) :) Včera jsem se rozhodl spravit si volant, který při jízdě rovno vypadal jako bych zatáčel ostře doprava. Rozdělal jsem spodní kryt, objevil tisícihran, kloubovou hřídel, povolil šrouby, vysunul ji z tisícihranu, pootočil volant do správné polohy a jal se utahovat. Jenže ejhle...po utažení volant trčel asi o 2-3 cm výš (směrem k řidiči) tak že byla vidět tyč a unašeč nemůže vracet blinkry...tak nevím co s tím, zkoušel jsem všechno. Prosím poraďte. Díky.T

Napsal: stř črc 02, 2008 14:18
od Saša
Poloha volantu se nastavuje na "tisícihranu" pod ktytem za který se troubí (Čtyři šroubky zespoda volantu) pod ním je matice volantu . A né na kardanu nebo u převodky řízení .
Pokud neměl někdo sundaný (samotný) volant a "příčka" volantu je nakřivo (do zatáčky) svědčí to o neodborně vyměněných čepech řídících tyčí .
1. Zjistit střed převodky řízení (otočit z jedné krajní polohy volantem do druhé a počítat otáčky)pak o půlku zpět.
2.Nastavit geometriji tak aby na obou stranách byli čepy řídících tyčí vyšroubovány stejně ! (jen tak auto zatáčí na obě strany se stejným poloměrem).
3.Po skušební jízdě "doladit" polohu volantu na střed a nastavit mechanismus vypínání blinkrů .
Kde Jsi to rozmontoval - u kardanu dole nebo nahoře ?
Patrně Ti nezapadnul ten systém vypínání na své místo a brání v zasunutí tyče řízení . Sundej volant a nastav to (když to uvidíš tak to pochopíš) .

Napsal: stř črc 02, 2008 14:39
od Thomas
Jé to je rychlost! Rozmontoval jsem to tak, že jsem povolil a vytáhl oba šrouby u kardanu - nahoře i dole abych mohl vytáhnout tyč s volantem a pootočit ji. Evidentně jsem udělal nějakou blbost. Kardan jsem měl celý venku, protože mi vypadl :( . Šlo mi vyloženě o estetický zásah, tj. chtěl jsem mít volant v rovině, jinak to na žádnou stranu netáhlo, geometrie by měla být v pořádku. Že jsem se nezeptal dřív...
Každopádně díky, dneska se na to podívám. T.

[ Komentář přidal: Hurikán: st červenec 02, 2008 16:39 ]
Příště stačí napsat dotaz jen jednou. :wink: Zbytečně se zahlcuje forum a je to nepřehledné. H.

Napsal: stř črc 02, 2008 16:44
od Saša
Thomas píše:jinak to na žádnou stranu netáhlo, geometrie by měla být v pořádku.
To že to nikam netáhne neznamená že je vše jak má bejt . Skus jet kousek rovně pak zastav a zapamatuj si polohu volantu . Zjisti o kolik se dá volant pootočit do krajních poloh od "zapamatované polohy"
Pokud je to na jednu stranu víc je chyba v nastavení a auto nemá stejný poloměr zatáčení . U 04 by to mělo bejt cca 1,5ot od středu na doraz .
Pokud je odchylka do 1/6 (10mim) tak bych přesadil jen volant pokud je větší tak bych udělal znovu a správně geometriji.