Stránka 1 z 7
Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;
Napsal: ned led 27, 2008 22:19
od Nivák
Kdo poradí jak srovnat převodovku s mezinápravákem nebo jak nahradit tu krátkou kardanku a dát to na pevno stále mi drnčí páky řazení.
[ Komentář přidal: Hurikán: ne leden 27, 2008 22:49 ]
Poznámka moderátora: Příště zařaď svůj dotaz do správné sekce! Poklábosme není na řešení technických problémů. Díky, H.
Napsal: pon led 28, 2008 10:39
od Luděk Ondrůch
Srovnává se to dost blbě, já to dělal metodou pokus - omyl, prostě povolíš posuneš a pozoruješ co to dělá. Na pevno to dát nejde, protože převodovka je spojena s motorem a současně s ním se chvěje, a přídavná převodovka je připojena na pevno ke kastli.
Napsal: pon led 28, 2008 11:42
od Mareček offroad
Nejlepší je mezinápravovou povolit od kasle nastartovat a pomalu dát rychlost ono se to vycentruje a pak utáhnout. Jestli je starší tak to dělá pořád leda bys vyměnil ty silenbloky na převodovce mezinápravový ale musíš sehnat dobrý. Já to tak udělal ale dlouho navydržely a už se zase klepe jo a sou dost drahý
Napsal: pon led 28, 2008 13:51
od Luděk Ondrůch
Někde tady byla fotka tříbodovýho uchycení přídavné převodovky ale ani zaboha to nemůžu najít.
Napsal: pon led 28, 2008 14:21
od Maysner
Luděk Ondrůch píše:Někde tady byla fotka tříbodovýho uchycení přídavné převodovky ale ani zaboha to nemůžu najít.
ma to na strankach vik2
http://vik2.unas.cz/_private/treti.htm
Napsal: úte led 29, 2008 07:53
od vik2
jeste i jina metoda:
Napsal: úte led 29, 2008 09:19
od Luděk Ondrůch
jj, tohleto jsem myslel.
Dík za radu
Napsal: úte led 29, 2008 22:53
od Nivák
Díky všem za radu.Je vtom jeden háček jiný motor -ropák-tak problém jsem vyřešil a vše bude ok.Mám na srovnání jednoduchý přípravek.Je to fakt blbost ale funguje to ok.V jednoduchosti je kouzlo.Budu se snažit udelat foto přípravku ale také ropáku,ale mám Nivku počmáranou,aby to nebyla reklama?
Napsal: stř led 30, 2008 10:06
od Majo
vyzerame ze nam vadia reklamy?
Napsal: stř led 30, 2008 12:53
od Luděk Ondrůch
Sem s fotkama
Napsal: pát úno 01, 2008 20:58
od hush
Kdyz sem dneska vyrovnaval meziprevodovku ,tak nes sem ji dotahl tak sem zaradil jednicku a reducku a nastroval ,vlezl pod auto a dival se jak to pracuje a snazil se to usadit co nejrovneji /mel sem odpojene kardany/,vsiml sem si toho ,ze meziprevodovka ma tendenci se posouvat ze strany na stranu zhruba asi 0,5-1 cm nevite v cem by mohl byt problem nebo je to normalni? Hardyspojku sem daval novou. Pri jizde na 5kvalt ma auto takove pravidelne vybrace mam podezreni prave na tu meziprevodovku,pred demontazi to myslim nedelalo.Taky si nepamatuju jak byly kardany,takze je pravdepodobne ze nejsou dany na puvodni diry /moznost otoceni o 180/ nevim jestli to muze byt taky dim .Mate nejaky osvedceny postup jak tu meziprev. radne usadit?
Napsal: ned úno 03, 2008 19:37
od Nivák
Tak jsem nedéli strávyl pod Nivkou a rovnal mezinápravák přípravek se osvědčil už to není masážní auto páky se ani nehnou.Brzy budou fotky skolaboval foťák.
vystředění přídavné převodovky 1
Napsal: úte úno 12, 2008 21:26
od Nivák
zasílám slíbený přípravek na vyrovnání převodovky s mezinápravákem. Srovnal jsem to tím a je to perfektní. podívejte se na fotky. nic nechvěje. technologický postup rád sdělím na mých zveřejněných kontaktech.
vystředění přídavné převodovky 1
Napsal: úte úno 12, 2008 21:34
od hush
Muzes me prosim vysvetlit ,kdyz namontuju prevodovku a potom mezinapravu spojenou krizem a hardyspojkou a mam je prisroubovany na kastlu jak to s timto pripravkem vyrovnam ,nejak to nemuzu pochopit?
vystředění přídavné převodovky 1 Přípravek dodatek
Napsal: stř úno 13, 2008 20:40
od Nivák
Omlouvám se všem kteří nechápou princip srovnání.Přípravek se skládá ze dvou částí.Jedna je drážkování z kardanu 01 je to ta na které je přišroubovaná hardy spojka druhá je příruba z mezinápraváku.Toto je vše kluzně zasunuto do sebe.Celková délka je taková jako kardanka z převodovky na mezinápravák.Postup je jednoduchý.Vymontovat kardanku místo ní vsadit přípravek kterým srovnáš osu převodovka mezinápravák.Oba díly přípravku se musí na čepu volně otáčet.Tento stav jsem dosáhl v mém případě podložením převodovky.Jiný motor.Pak jsem si označil polohu převodovky a mezinápraváku vymontoval přípravek namontoval kardan vrátil do značek převodovku a mezinápravák a vrátil třetí uchycení a hotovo.Páky se ani nehnou.Jednoduché jen neděle na to padla.Přípravek zhotový trochu šikovný soustružník tak za hodinku.Upozornění při jeho výrobě se musí zachovat souosost do 0,05 mm.Moje skušenost házel 0,3 mm a vyrovnání bylo na draka.Na upřesnění trubičky na fotce nahrazují hardy spojku.Hlavně skontrolovat kulové zakončení na převodovce veké opotřebení má za následek opět chvění a zbytečnou práci. Přeju zdar a pevné nervy při rovnání jde to a výsledek je perfektní.