Stránka 1 z 5

Píšu ročníkovku (elektrika 2103) - k nalezení na straně 5 ;)

Napsal: stř led 23, 2008 21:14
od Laďuša
Určitě někteří z vás už ví, že píšu tu zatracenou ročníkovou práci o elektrice v žígu do školy, no jenomže jsou věci, který nevim nebo různý zdroje mluví jinak. Takže tady vás s tim budu otravovat :P

1) Zajímal by mě ňákej souhrn označení a očíslování svorek (jakože svorka 67 je k budícímu vinutí altíku a tak..)

2) Používala se někdy na Ladach (hlavně mi jde o 21O3) spínačka bez zámku volantu?

3) U startéru jsem se setkal s pojmem zesilovací relé. Muj dojem je, že jde o překlep a má tam bejt zasouvací, ale nohu do ledu bych za to asi nedal. I když ....

4) Označení zapalovací cívky a výrobcí - vim B117 a B117A, která se kde vyráběla? Literatura mi řiká, že áčko je sovětská a B117 bulharská, ovšem mam k dispozici áčkovou bulharskou. A taky jsem cosi někde čet, že existuje i B115?

No, to je zatim asi tak všechno... Dík ;)

Napsal: stř led 23, 2008 21:47
od Vašátor
ad 1) no nic co nevíš bych ti asi neřekl :P ... čísílka 1,15,30,30/1,30/51,50,85,86,87,INT
15 - kontakt spotřebičů "nutných" pro chod motoru - indukční cívka, buzení altíku, kontrolky ...
INT - kontakt ostatních spotřebičů "potřebných" při jízdě - stěrače, spínač světel ...
30 - silová část (výstup z altíku, silnoproudé obvody)
30/51 - silový vstup relé
50 - kontakt pro spouštění startéru
85 - ovladací kontakt relé
86 - kostra relé
87 - silový výstup relé

Tak nějak bych to popsal ... je to ze schematu pro 2103

ad 2) NE

ad 3) to jsem v životě neslyšel

Napsal: stř led 23, 2008 22:52
od Honza 21061
ad 4.) Podle všech pramenů je skutečně cívka B-117A Ruské výroby a B-117 je Bulharská.
B-115 existuje, zřejmě se příliš na Ladách nevyskytovala, nebo spíše na hodně starých ročnících a jestliže je to stejný typ, jako na UAZu, což předpokládám, je s předřadným odporem.
Cívka B-117 a B-117A nikoliv a odlišují se od sebe jen nepatrně, vnějšími detaily.

Napsal: čtv led 24, 2008 21:34
od Laďuša
Tak vam zatim díky... zajímavý s tou cívkou, že všechny prameny to uvádějí takhle, ale mam na intru jednu a na tej je odlito B117A Sdělano v Bolgarii... Zkouknu eště ty tři co mam a zprůměruju to... :D

No nic, ve škole stejně prd ví, já taky, takže... :P

Napsal: sob úno 02, 2008 00:02
od Laďuša
Od kdy se montovaly na trojku halogeny?

Napsal: sob úno 02, 2008 17:39
od Luděk Musil
Já měl na nulatrojce/1978 asymetry. L.

Napsal: sob úno 02, 2008 19:23
od Laďuša
Pravdaže já mam 79 a asymetry, ale Hurikánovo Jahoda je tušim 75 a má tam halogeny...

Kura, to v tom bude zas bordel...

Napsal: sob úno 02, 2008 22:24
od Laďuša
Jakej průměr mají budíky? Někde jsem to čet, ale teď to nemůžu najít.... A ven už nejdu, je tam zima a oblíkat se mě nece, tak kdyby jste to někdo třebal věděl....

Napsal: ned úno 03, 2008 17:45
od Hurikán
Laďuša píše:Pravdaže já mam 79 a asymetry, ale Hurikánovo Jahoda je tušim 75 a má tam halogeny...

Kura, to v tom bude zas bordel...
Bordel v tom není. Moje Jahoda je sice rv 1975 ale žádné halogeny nemá. Jsou tam čtyři asymetriky. :wink:

Napsal: ned úno 03, 2008 20:02
od Laďuša
Hurikán píše:
Laďuša píše:Pravdaže já mam 79 a asymetry, ale Hurikánovo Jahoda je tušim 75 a má tam halogeny...

Kura, to v tom bude zas bordel...
Bordel v tom není. Moje Jahoda je sice rv 1975 ale žádné halogeny nemá. Jsou tam čtyři asymetriky. :wink:
To jsem zas něco domotal.... To bude tou tmou v Brně, jak jsem na to hovno viděl :P Tak sry

Napsal: pon úno 04, 2008 11:46
od Luděk Musil
Laďuša píše:Jakej průměr mají budíky? Někde jsem to čet, ale teď to nemůžu najít....
105 velký, 55 malý. L.

Napsal: pon úno 04, 2008 12:50
od Wolf
Laďuša píše:Od kdy se montovaly na trojku halogeny?
Je to v Tůmovi :
"I/81 - Montáž halogenových světlometů československé výroby do některých exportních provedení (u všech typů) "

Napsal: stř úno 06, 2008 16:35
od Laďuša
Takže zas pár dotazů, zajisté ne posledních :mrgreen:

Od kdy se montovala na 03 trojpáčka? Asi s elektrickým ostřikovačem, co, ale kdy to kua bylo?

Jaký motory se dělaly na 03 na stěrače? Vyčet jsem, že na 01 byly buď typ ME241 a ME241A a to podle typu stěračů, jestli to bylo takhle i na patnáctce už jsem nikde nenašel. Taky se tam montovaly oba?

A co je zač motor sahary? Jakej to je typ? Co buzení (magnety, jiný?), póly, ňáký údaje o vinutí??? Je kostřenej jak? Vedou totiž k němu dva dráty... O tom jsem našel lautr gówno.... Tady už vim, ňákej chytrák přeložil Motor sahary jako motor topení, no a pak se divte, že něco nemůžete najít...

Jo a eště ňáký elektrotechnický schémata budíků, kromě otáčkoměru, to někde mam....

EDIT: Ještě by mě vážně zajímalo, kde je umístěná pojistka sahary. To už ani tam neni psaný....

To je na chviličku všechno, ovšem opět jdu na tom dělat, tak asi ne nadlouho :D

Napsal: stř úno 06, 2008 21:23
od Maysner
pojistka sahary je spolecna s pojistkou klaksonu :P jedna z 16A pojistek

Napsal: čtv úno 07, 2008 15:02
od Laďuša
Maysner píše:pojistka sahary je spolecna s pojistkou klaksonu :P jedna z 16A pojistek
Obávam se, že 21044 to má řešený jinak..... Na 2103 je v pojistkovce jenom jedna 16A pojistka a tuta musí bejt někde mimo