Stránka 1 z 3

Startování

Napsal: pon led 21, 2008 22:10
od Mareček offroad
Od čtvrtka řeším startér. Když jsem chtěl nastartovat a otočit klíčkem tak se vůbec nerozvitily kontrolky udělal jsem to párkrát a začlo to fungovat. V pátek ráno jsen přijel do práce a zastavil si nakoupit 100m od práce pak sem chtěl popojet ale startér už nic a kontrolky svítily. večer než sem jel domu sem ho vyndal vyčistil kontakty na kabelu a on šel. V sobotu sem startoval doma 2x a popojel jenom kousek. Dnes ráno sem jel zase do práce a nakoupit a když sem chtěl popojet nic nechal sem to tam stát a večer to chtěl rozebrat zase ale když sem to zkusil normálně šel. přijel jsem domu a šel taky. Je možný když se ohřeje že nejde? Ale jak je možný že ráno sem jel 40km a nešel a teď večer 70km a šel? Nemám čas přes týden to nějak rozebírat když jsem v práci. Prostě nic nedělá ani netočí ani alespoň nevyhazuje a ze spínačky proud de víc nevím ale dole jsem to u kabelu od baterky čistil. :cry:

Napsal: pon led 21, 2008 22:25
od Dusan
Moze byt problem vo fastone co ide na cievku elektromagnetu :) treba to tam napevno prispajkovat a ten kablik rozpajat povyse tam je druha spojka :D Alebo studenak na cievke :)

Zbal si ziarovkovu skusacku a ked to zasa nepojde aspon zisti ci tam ide prud.

Napsal: stř led 23, 2008 15:46
od Laďuša
Jestli teda ani necvaká, tak to taky může bejt zlej kontakt na spínačce ;)

Napsal: stř led 23, 2008 17:43
od Vašátor
Jak píše Laďuša - může to být opálený kontakt na spínačce. Osobně bych to vyzkoušel tak, že až to začne blbnout a nebude to chtít startovat, otevři kapotu, na pravém podběhu vede drát ke startéru a je na něm spojovací faston (nebo relé). V tom místě to rozpoj, drát si prodluž a dej ho přímo na plus od baterky - ten konec který vede ke startéru samozřejmě :). Pokud se startér rozjede, chyba bude nejspíš v oříšku spínačky.
Teď jen doufám, že to tak je u Nivy taky :)

Napsal: stř led 23, 2008 18:48
od Saša
Vašátor píše:drát si prodluž a dej ho přímo na plus od baterky - ten konec který vede ke startéru samozřejmě . Pokud se startér rozjede, chyba bude nejspíš v oříšku spínačky

A při tomhle testu zařaď NEUTRÁL a zatáhmi ručku !

Napsal: stř led 23, 2008 22:09
od Mareček offroad
Právě že ze spínačky proud jde!! Dnes ráno to udělal znovu ale zase byla tma jak v pr...i takže sem nic neviděl skoušel sem to klikou hned napoprvně to chytlo ale jenom 20 vteřin pak to chcíplo a už to nešlo klikou ,po 5 minutách točení mě to přestalo bavit šel jsem si sednout do auta skusil natočit a ejhle už to šlo. Jezdím na plyn takže klikou to asi nepude protože ten plyn tam asi nedojde jak je to horký nevím ale jak sem pak startoval už startérem tak to trvalo dlouho než chytil. Jo a nikdy to neudělá když je studenej jenom teplej. :cry:

Napsal: stř led 23, 2008 22:26
od Vašátor
To, že ze spínačky proud jde, ještě nic neznamená (pokud jsi to neměřil při připojeném startéru, který se netočil). Opálené kontakty mohou malé proudy snést, při připojení proudu většího však vznikne jiskra a hotovo.
Pokud máš v elektrice pro startér zapojené relé, může být chyba v něm. Proto ten test připojení "natvrdo" jak jsem psal.

Druhou možností je chyba startéru. Pokud je startér vizuelně v pořádku - uhlíky, komutátor, jde volně a pod. můžou být vychozená ložiska a startér se kříží - tím pádem se netočí.

Malý dotaz - cívka startéru klepne či ne? Jde slyšet cvaknutí? Pokud ne, bude to 100% elektrika nebo vadná cívka startéru.

Napsal: čtv led 24, 2008 20:52
od Mareček offroad
Právě že nedělá nic. Skoušel jsem to tak že sen kabel od cívky rozep dal na něj skoušečku a skoušel startovat a ona se rozvítila.

Napsal: čtv led 24, 2008 21:07
od Vašátor
Pokud ani necvakne cívka strtéru, bude chyba v ní. Taky jsem s podobnou věcí zápasil. Starter chodil jak se mu zachtělo. Spravila to výměna cívky a je pokoj.

Napsal: čtv led 24, 2008 21:17
od Laďuša
Hm, tak to fakt vypadá na blbou cívku toho zasouvacího relé, možná poupadlej drát od ní?.... Nebo neni možný, že se třeba někde přidírá ta páka nebo ten mechanismus posouvání pastorku po hřídeli??????

Napsal: čtv led 24, 2008 21:21
od Nemo
No, mě jednou vypadl čep páky, co je mezi cívkou a startérem. To si to pak taky dělalo všelicos. Od té doby tam mám zahnutý hřebík. Funguje spolehlivě.
Taky může být třeba zarezlé jádro v té vystavovací cívce, pak je to na náhodě, jestli vylítne, nebo zůstane viset.

Napsal: čtv led 24, 2008 21:41
od Vašátor
Já se dokonce setkal s dvěma novýma cívkama, kdy "nasucho" fungovaly, po namontování do startéru také. Po týdnu začal startér blbnout stylem šel/nešel až nešel vůbec. Cívku jsem vymontoval, odzkoušel - fungovala. Namontoval do startéru - nefungovala..... Oba kousky z firmy Solex. Čudné. Nakonec jsem sehnal cívku starou a vše je OK :)

Napsal: čtv led 24, 2008 23:12
od Saša
Právě že nedělá nic. Skoušel jsem to tak že sen kabel od cívky rozep dal na něj skoušečku a skoušel startovat a ona se rozvítila.

Tohle je špatně ! Musíš to měřit s připojenou cívkou vysouvače protože jestli je tam někde přechodový odpor tak Ti to na odpojené bude svítit a když se to připojí tak nenaměříš nic páč se to stratí na přechoďáku.
Jestli Ti to svítí i s připojenou cívkou (měřeno přímo u vysouvače)je v "háji-přerušená"cívka .Ale ještě to neznamená její 100% konec často bívá přímo na tom konektoru studeňák.Mezi konektorem a drátem-stačí propájet.

Napsal: ned led 27, 2008 23:55
od Kopr
Na tohle je nejlepší kladivo a klepnout do startéru :D :P

Napsal: sob úno 09, 2008 20:12
od Mareček offroad
Tak sem se konečně dostal ke psaní tak musím napsat jak to tedy bylo. Konečně sem se do auta pustil a šel po kabelu od cívky startéru a našel nějaký relé :roll: u mých předcházejících Nivek to žádná neměla a to bylo blbě ukostřený takže stačilo to dělat za světla a za 5minut bylo opraveno :oops: