Stránka 1 z 2
Mazanie
Napsal: sob led 19, 2008 16:14
od lada1600tt
Ahoj. od leta 2007 mam problem, kupil som ladu 1600 a na zahriatom motori mi do 1000 otacok svieti mazanie od1000 do 1200 poblikava kontrolka a a nad 1200 zhasne. Tlak oleja podla budika ide na studeno tak do tych 350-400 kPa teda dufam ze su to kPa

. Osobne mam podozrenie na olejove cerpadlo lebo ze by mi tlak unikal na loziskach sa mi nezda lebo to neklepe a aby mi to toto robilo to by muselo byt pocut na kilometre daleko. A este ak to je cerpadlo da sa dat vana volako dole bez toho aby som musel vyberat motor?
Napsal: sob led 19, 2008 16:56
od dandy
Vítam ťa medzi nami

.
Najlacnejšiím problémom môže byť nekvlitný olej, ktorý po zohriatí príliš zredne a pri nízkych otáčkach má slabý tlak na snímač. Vymeň olej.
Vaňu dáš dolu aj odspodu, ale musíš trochu nadvihnúť motor. Niekde to tu už je riešené, hladaj.
Ukáž svoj stroj, hoď foto (kulatá řada).
Napsal: sob led 19, 2008 18:54
od čmelák
daj mi vedet neco vymyslime
Napsal: sob led 19, 2008 20:52
od popest
Tak podobny problem jsem taky mel. Po sundani vany jsem nasel na dne kovovy piliny a a par dalsich drobnosti

z rozvodovyho mechanismu. Jestli tam mas spravny olej 15W-40 tusim, tak jako prvni bych se podival prave na tu vanu.
Sundas ji tak, ze odsroubujes motor ze silentbloku, "hodis" hever pod auto a nazdzvednes motor za setvacnik resp. prevodovku co nejblize setrvacniku az se bude dat s vanou vymotat ven. Kdyz tam nebude zadny border co by ucpaval saci kos, odsroubuju cerpadlo a podivej se dovnitr.
Nekde jsou napsany max. tolerance rozmeru, bla bla.... kazdopadne ja to udelal tak, ze jsem si koupil pastu na zabrouseni ventilu, rozebral cerpadlo a obe ty plochy na ktere dolehaji ty ozubeny kola zabrousil do temer zrdcadla. Ono kdyz si ty kola vydrou nejaku tu vuli, pak se ten tlak taky muze ztracet. Dal urcite zabrus sedlo toho redukcniho ventilu. Pokud totiz netesni, muze se zase ztracet tlak.
No a kdyz uz to bude mit rozebrane, podloz pruzinu ventilu podlozkou na 12 sroub. Tot vse co o tom vim ja. Jen tak na okraj, temer vse co jsem napsal mi poradil Marek, coz mluvi asi za vse.
P.S. Urcite ze vseho nejdriv vyzkousej i novy filtr. Me to treba trochu pomohlo.
Napsal: ned led 20, 2008 11:41
od Marek
Naštěstí moc možností není. Olej, redukční ventil olejového čerpadla, čerpadlo samé a nakonec uložení kliky. Takže se to dá zmáknout za wodpoledne...........
Napsal: ned led 20, 2008 12:25
od Little Red Riding Hood
popest píše:No a kdyz uz to bude mit rozebrane, podloz pruzinu ventilu podlozkou na 12 sroub.
když už ale pujdeš do tohodle tak je vhodne asi přejit na řidší olej.. s 15w-40 si nedokážu představit ten tlak co by z toho lezl... ja jezdim na 10w-40 a při studenem motoru se mi rafička mazani zalamuje za obzor...

a to jsem použil myslím jen 10 podložku a převrtal jsem ji..
Napsal: ned led 20, 2008 22:16
od popest
Tak to nevim, ja mam 07, takze zadny tlakomer oleje nemam a toto mi poradil Marek. Uz to mam na aute asi pul roku a vsechno v pohode.... Jak si muzu zmerit ten tlak? A max hodnoty jsou v knihovne v teh knizkach uvedeny? Jen abych to tam nehledal zbytecne.
Napsal: pon led 21, 2008 08:58
od Marek
Tlak můžeš změřit jednoduše: Místo čidla tlaku pro kontrolku našroubuješ manometr s rozsahem aspoň 8 Bar (lépe 10). Nastartuješ motor a při jeho provozní teplotě (voda i olej aspoň 80°C) měříš tlak oleje v závislosti na otáčkách motoru.
U seriového motoru bez úpravy mazacího tlaku by mělo zhruba platit, že na každých 1000 otáček motoru odpovídá 1 Bar tlaku - je to taková jednoduchá pomůcka. Konec regulace je asi při 4 - 4,5 Bar (tehdy otvírá redukční ventil a tlak do vyšší hodnoty nepustí).
U upraveného tlaku mazání bude tlak vyšší, ale neměl by překročit hranici zhruba 6 - 7 Bar ani při maximálních otáčkách motoru. Mně ukazoval tlakoměr 4 Bar při 2500 otáčkách na teplém motoru. U studeného motoru byl tlak 4 Bar při 1500 otáčkách. Redukovaný tlak byl cca 6,5 Bar.
Napsal: pon led 21, 2008 22:13
od lada1600tt
Dik vsetkym za rady. Olej mam 15W-40 a ked mi tiekla ta stupidna protimrazova zaslepka medzi motorom a prevodovkov daval som uz aj tu podlozku na cerpadlo a pomohlo to asi tan na 5000 km a len velmi ciastocne. asi bude to cerpadlo uz v prdeli. Akurat tak rozmyslam ze ked uz budem mat dole vanu ci rovno nevimenim aj kruzky a loziska na kluke aspom ojnicne.
Napsal: pon led 21, 2008 22:52
od Little Red Riding Hood
lada1600tt píše:Akurat tak rozmyslam
to neni jenom tak.. musej se dělat vybrusy... to znamena: ne na autě...
Napsal: úte led 22, 2008 10:03
od popest
Jaky zavit ma to cidlo? jsem mimo domov, tak to nemuzu zmerit.
Napsal: úte led 22, 2008 19:31
od Marek
Little Red Riding Hood píše:lada1600tt píše:Akurat tak rozmyslam
to neni jenom tak.. musej se dělat vybrusy... to znamena: ne na autě...
A tuhle informaci jsi vzal kde??? Od kdy platí, že při výměně kroužků a pánví se MUSÍ dělat výbrus ???
Takovou informaci slyším poprvé a osobně ji považuju za mystifikaci.
Napsal: úte led 22, 2008 21:37
od lada1600tt
Podla mojich skusenosti za normalnych okolnosti sa daju pouzit 2je kruzky a 2je ojnicne loziska a potom treba komplet GO. Netvrdim ze je to ako nove ale zatial sa mi potvrdilo ze na jeden vybrus sa daju pouzit minimalne dvoje kruzky a loziska. Samozrejme pokial nieco nieje pridrete a taktiez to nieje moc opotrebene.
Napsal: úte led 22, 2008 22:03
od Marek
Záleží na mnoha aspektech. Někdy motor po 150.000 km odejde tak, že jedině výbrus pomůže, jindy i po 500.000 km motor jede na třetí kroužky bez problémů. Materiály, mazání, způsob užívání, kvalita servisu a mnoho jiného.
Napsal: úte led 22, 2008 22:44
od Little Red Riding Hood
A tuhle informaci jsi vzal kde???
to je tak když tu na foru už posloucháš moc experty...

klika se nemusi brousit ale valce by "prý" se měli.. několikrát tu někdo moudrej radil že když vytáhneš píst z válce, tak už si to "prý" naspátek nikdy pořádně nesedne a když demontuješ šály taky je prý nesmysl dávat spátky původní, ale musí se "prý" dát nove v temže rozměru.. nebudu ukazovat prstem.. ale znaš to tady putuje hodně fámu a nesmyslů... stejně co už tady, člověk se tu už prd doví a když už něco tak je to později nesmyslem.. lidi tu řešej jak vysoko letaj ptáci a hovno po hovně...
