Stránka 1 z 3

2103 a LPG?

Napsal: úte led 08, 2008 20:50
od Miči
Vyplatí se na 2103 1500 namontovat LPG? Na kolik by to přišlo? Kolik ta 1500vka v LPG bere, jestli že bavíme o svižný jízdě v kopcích (tedy plynový pedál spíš u podlahy). Za předpokladu, že je motor v pořádku. Pokud mám v autě LPG jak se to liší na technických kontrolách, resp.co mě čeká navíc oprati klasickýmu benzínu? btw: předpoklad je legální LPG v autě a co to obnáší. Jak moc se sníží výkon auta? Díky moc na info

Napsal: úte led 08, 2008 20:58
od Lada_BV
spotřeba je 9 až 11 litrů LPG u tebe jak píšeš bych řekl spíše 11 litrů
legální montáž od 10.000 do 15.000 Kč dle toho kdo to montuje. STK s emisema i s LPG vyjde něco přes 1.000,-Kč (jak u koho)
chtělo by to napsat, kolik jezdíš ročně km atd.
pokud ročně najedeš více než 10.000 km, tak se to určitě vyplatí.
v autě bude vždy trošičku cítit LPG, o chlup nižší výkon, dříve měnit vzduchový filtr, olej, svíčky. Lada jezdí na LPG naprosto bez problémů.
Mám LPG už v třetím autě a plná spokojenost 8)

Napsal: úte led 08, 2008 21:02
od Petan
no vyplatí se ti to každopádně pač cena benzíínu klesat nebude!!spíše naopak. no ja mam 2101 (1200) a na benziin se 4q mi to bralo zhruba 8,5 L benzíínu...ted sem namontoval 5q a LPG a bere mi to podle jizdy +- 9- max 10 L plynu. motor v pořádku mě žere olej a nic se nedějě...jen doléévam......doufam že už snad ne dlouho-musís s tím něco udělat.... co to obnášíí?.....no nechat si to namontovat mě to stáálo 11500 -montáž( bomba-ventily-smešovač....) ...dáš jim velký TP oni tzam zapiiišou že tam namontovali LPG - ty musíš se mi zdá že do 10 dni zajit na dopravní ....vyplnit papír ohledně přestavby na LPG ....zapélatíš 50 kč za kolek ..... ani ti vyjedou novej techničáák.... no a jedeš....... a jen bereš plyn a šetřííš a šetřííís.......když jsme se bavil s tím borceem co me to dělal tak ....řííkal že v německu je ted takový BOOM s plnem že je to až strašneeee -anglii to sameee rikal mi ¨ja na Vás vydělám jednou-aly vy od teď šetříte pořár na každém km ¨ talže tak no.....

Napsal: úte led 08, 2008 22:01
od Acibuk
já jezdím s upraveným motorem pouze na lpg i v zimě za 1,8Kč / Km. Na benzín bych jezdil za 3 Kč, není co řešit. Mám 03 s plynem. Plyn se dá pořešit levněji.

Napsal: úte led 08, 2008 22:22
od Tom007
za 10t.to pořidíš a poku najedeš 10tkm za rok,rozumnou jizdou tak ujedeš za placnu 160kč 100km ,16000kč 10000km. lpg 10l/100km
232kč 100km 23200kč 10000km Ba 8l/100km

Takže ušetriš orintačně za rok 7200,pokud jezdiš 15tkm/rok zaplatiš plyn a pak už budeš šetřit.Jestli jezdiš 20tkm ročne a auto nechceš prodávat,tak nevahej.
Prostě musiš hodně jezdit.U jinych typu vozidel,je vysoka vstupni investice,tam bych do toho asi nešel.Jezdil jsem s Volhou za 12.5 plynu celoročni spotreby,tak to jsem si chrochtal.
.

Napsal: stř led 09, 2008 06:37
od Křečík Barbuška
:lol: léto u mě 10l všude jakýmkoliv způsobem, zima 10l venek, 12-13 přískoky po městě. Hlavně to chce pevné nervy a chuť bádat.

Napsal: stř led 09, 2008 10:40
od Miči
Takže by jste to doporučili? Sice nenajezdím.. ale taky bych si chtěl zkusit aspoň "trochu nepočítat" jestli tam pojedu autem, nebo jestli půjdu radši pěšky.. zase bydlím ve městě kde je to samej kopec tak jsem měl lehce obavy, že už to vůbec nepojede.. A jak je to s technickou? Slyšel jsem, že s plynem se musí každoročně či co? A jak se chová auto, když za jízdy přepnete na benzín?

Napsal: stř led 09, 2008 12:20
od Luděk Ondrůch
Na technickou se chodí normálně po 2 letech, jednou ročně se má nechávat dělat kontrola LPG soustavy a každých deset let se musí vyměnit bomba.

Napsal: stř led 09, 2008 12:40
od Drobek81
Acibuk píše:já jezdím s upraveným motorem pouze na lpg i v zimě za 1,8Kč / Km
neuchází Ti někde?! :shock:
Já mám zkušenost jen s plynem u 17ky a tam maximální spokojenost. Ani nevím že tam ten plyn je, nic sem na něm neměnil - koupil sem to s plynem a jen jezdím (pokud zrovna nebourám :? ) spotřeba kolísavá, 9,5-11l. Byl jsem odpůrcem plynu, při mém kilometrovém výkonu se mi to však sakra vyplatí...

Napsal: stř led 09, 2008 12:45
od Drobek81
k té technické : údajně nemusí být revize na zařízení, kontrolují si to sami na emisích. Já dostal pojeb že tam mám jinou bombu, ale když přitlačíš na správném místě tak všechno jde...Nech to tam dát, za 10let to stejně shnije a koupíš modernější auto-nebudeš muset řešit bombu a za těch 10let na to nové auto našetříš :wink:

Napsal: stř led 09, 2008 19:51
od Křečík Barbuška
Čistě teoreticky, možná ta 17ctka díky své konstrukci má lepší předpoklady pro využití LPG a proto žere méně. Když už nic má větší kompresní poměr a to možná hraje jistou roli. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit BA3ho (1,7) spotřebu, máme stejný systém ze stejné dílny a rozdíl mezi námi je prý 2-4 litry v můj neprospěch, prý teď jezdí za 8, ale třeba mi jen nafukuje hlavu.

Jinak teď skáču město za 2 Kč/Km a nic neuchází.

Napsal: čtv led 10, 2008 08:42
od Marek
To Miči:

LPG je jistě dobrá volba, především pro lidi, kteří "hodně" jezdí, tedy aspoň 10.000 km ročně.

Jak zde již bylo řečeno, montáž kompletního zařízení vyjde dneska již na velice příznivých 10 - 12.000 Kč včetně přihlášení, což je cena velmi rozumná. Pokud si uvědomíš, že na ujetém kilometru ušetříš cca korunu, návratnost investice do zástavby je zhruba jeden rok a potom se dalších leta jenom šetří.
Navíc Lada má v zavazadlovém prostoru tak krásný schůdek, který je pro zástavbu LPG nádrže mimořádně vhodný, že snad žádné jiné auto nemá tak šikovně schovanou nádrž jako právě Lada. Prakticky nepřekáží a vlastní využitelný prostor kufru se zmenší velmi nenápadně. Když Ti povím, že i s nádrží LPG jsem do kufru v pohodě složil ještě hluboký kočárek (a kufr jsem v pohodě zavřel!!!), asi si umíš představit, že bomba tam opravdu nepřekáží.
Spotřeba LPG u Lady je dosti individuální a především záleží na stylu jízdy, seřízení a stavu motoru a kvalitě tankovaného plynu. Nicméně v průměru se pohybuje kolem 9 - 10 litrů / 100 km (na tom se jistě se všemi shodneme).

Z hlediska dalších investic "navíc":
Každoročně povinná zkouška těsnosti systému - cca 150 až 250 Kč (podle toho, kde kdo jak moc okrádá :wink:).
Při STK je vyšší poplatek (cca o 100 Kč) a v souvislosti s STK se musíš podrobit dvojnásobnému měření emisí (benzin a LPG), což je rovněž vyšší investice.

Omezení: Zákaz parkování v podzemních garážích, v nevětraných místech, v souvislosti s konstrukcí vozu snad jen malinko menší objem kufru (což u Lady je skutečně velmi lišácky vymyšleno).

Údržba systému LPG: Počítej s tím, že životnost pryžových membrán v reduktoru je cca 50.000 km nebo tři roky. Potom je vhodné nechat reduktor generálkovat v servisu LPG (cena v současné době 1200 - 1500 Kč). Nádrž LPG je na deset let, pak je nutno ji nechat vyměnit (cena cca 4000 - 5000 Kč včetně práce), ale tento úkon mnoha uživatelům Lady moc hlavu nedělá, protože co bude s Ladou za deset let..............?
Dále počítej s tím, že systém LPG je velmi náchylný na seřízení motoru, především na zapalování. I v případě, že motor na benzin pojede, na LPG už může zlobit - je to hodně citlivé. Proto svíčky, kabely, palec, víčko a kontakty musejí být vždy v dobré kondici. Pokud něco z toho zlobí, bude se motor při provozu na plyn chovat nepřístojně - špatné starty, cukání, poruchy volnoběhu, střílení do sání a podobně.
Osobní doporučení: Olej + filtr, svíčky a vzduchový filtr měnit současně, pravidelně každých 10.000 km a máš pokoj a klidný spánek. Olej se používá běžný jako při provozu na benzin, svíčky rovněž (tedy nejlépe obyčejné L15YC, protože stejně moc nevydrží). Existují i svíčky se stříbrnou elektrodou speciálně vyvinuté pro motory spalující plyn, ale jsou moc drahé (až třikrát dražší než klasické svíčky) a jejich životnost oproti obyčejným je cca dvojnásobná (takže vlastně neušetříš - spíše naopak).


Mluvím z vlastní zkušenosti - měl jsem LPG systém v Ladě deset let (potom jsem auto prodal Acibukovi), najel jsem s tím přes 100.000 km k mé plné spokojenosti.

Napsal: čtv led 10, 2008 09:19
od Acibuk
Já jsem extremista:) Na jednom válci mám poškozený pístní kroužek. A startuju na plyn i teď, a jezdím jen do práce, což je 2,5km. Čili nejhorší možná kombinace skutečností, tudíž dosahovaná spotřeba je nádherná - někde mezi 10ti a 13ti, dlouhodobě 11. Když sedám do auta, na budíku vody je 50 stupňů, když v kvádru vysedám za prácí, aby mě nikdo neviděl, je zase 50.

Plyn jsem měl v dodávce, v 2103 a v novém voze taky, u Lady absolutní spokojenost. Co se týče té montáže, je několik cestiček. Můžeš třeba koupit od někoho LPG za litr s bombou na 5 let a nechat si ho odborně namontovat. A nebo se dá domluvit, že si ho namontuješ sám a v servisu to po tobě zkontrolují a vystaví doklad, že to namontovali oni. Nebo můžeš koupit 2103 s lpg a papírama shnilou na prach a přehodit to. Nebo koupit papíry se zapsaným lpg, přehodit štítky, namontovat vlastní lpg a nechat si udělat revizi.. Pokud ale nemáš zkušenost s montáží, nech to na někom, kdo to umí, a hlavně zachovej bezpečnost.

Napsal: čtv led 10, 2008 11:02
od Marek
Bezpečnost především............

Pokud se LPG namontuje skutečně odborně a pravidelně se kontroluje těsnost systému, dovolím tvrdit, že je LPG systém bezpečnější než benzin. Ale pokud do toho někdo neoprávněně zasahuje (což je mimochodem proti zákonu), vystavuje se nebezpečí, že mu to řachne pod prdelí.

Napsal: čtv led 10, 2008 11:04
od Acibuk
Přesně tak. A LPG je zaručeně bezpečnější, než benál. Viz multiventil, způsob hoření plynu oproti benzínu atd. Vybuchující auta na plyn jsou fámy, pokud byla montáž provedena dobře. Kdežto takové neustále valící benzínové čerpadlo při autě převráceném na bok..