Stránka 1 z 2

MOTOR A ÚPRAVA VÝKONU

Napsal: úte led 01, 2008 21:50
od Miči
Zdravím, takže pročetl jsem doufám poctivě sekce tohoto fóra, které se zabývají zvyšováním výkonu. Předesílám, že za sebou mám doslova vyhozených 20 000kč a bylo to úplně na nic. Teď dávám do hromady auto 2105 1300S (karb. ozon s ekonomizérem).

Ještě předešlu: nechci ani tak zvýšit výkon, jako dynamiku/pružnost (nevím jak to nazvat) motoru. Chci, aby to nestálo závratný peníze a nechci žádný zásahy do motoru. Takže se tu budem moc prosím bavit o zvýšení výkonu o max 5kw, spíš raději o příjemnější pružnosti a chování motoru než o zvyšování výkonu.

Omezuje mě: bude to vycházet ze sériového motoru 1300s r.v. 85. Nebudu rozebírat blok motoru (tj. měnit písty, vyvažovat kliku apod...), motor je po přebrusu a dává na všech válcích tlak 10), hlava je stažená o 1mm a níž už nepůjde. Natryskování karbecu zůstane origo (aspoň nebude ta nekonečná díra v plynu). Origo filtr zůstane. Auto má nový výfuk, samo bez katalyzátoru.

Moje dotazy: jaký používáte svíčky, kolik stojí. Jaký úpravy na sání byste doporučili, resp kolik pomůže otevření filtr boxu způsobem vyříznutí okénka do origo filtrboxu v místě proti čelu auta řekněme 3cm na výšku a 10-15cm na šířku, aby zůstala možnost uzavření tohoto okénka vložením plechu popř jiného mat. jaký vliv na to bude mít teplý vzduch pod kapotou od motoru (resp má smyl dělat toto okénko)?. Původní saní potrubí od karbecu mám v plánu vyleštit - má to smysl? Zdvojení indukční cívky bylo kdysi docela populární, předesílám, že auto startuje v -15°C s teplou (nezmrzlou baterkou z domu) na první ťuknutí (s tím, že motor se 2 měsíce netočil) má význam šahat na cívku popř. připojit další? Má smysl leštit či zvětšovat svody od motoru, či je nějakým zp. upravit, když nechci šáhnout do bloku motoru a hlavy? Myslíte že má smyl, kdysi opěvovaná turbínka pod karbec význam? Máte někdo nějaký tip na nějakou podobnou nerazantní úpravu? Prosím pište to sem, vaše názory mě zajímají, protože jako student už odmítám platit tyto experimenty a vy ty zkušenosti máte.

Cílem je: to auto bude (kvůli mým různým pohnutkám) jezdit ročně kolem 2000km, jde o to, že bude až na drobné vady na kráse na kastli (protože vybrousit ideálně rovnou plochu asi nikdy nedokážu) plně v origo stavu k roku 1985, líbí se mi jak na obyčejnou starou ladu lidi na Vysočině občas zůstanou koukat v jakým to taky může být stavu na věk přes 21 let. Většina dílů bude nová, popř. opravená a chci aby to bylo živý, ne divoký auto. Chci z toho udělat auto, který bude stát v garáži jako uloženka a účastnit se srazů.

Mám k dispozici amatérsky vybavenou garáž, chybí mi svářečka. Už jsem pár motorů rozdělal/složil - nebojím se toho.

Ještě jednou díky za reakce, moc mi to pomůže.

Napsal: úte led 01, 2008 21:59
od Maysner
mas rezervni filter box? dyztak si sezen a na jednom udelej toto: http://img184.imageshack.us/my.php?imag ... 596aj7.jpg filtrbox vymenis behem dvou minut. porid si bavlnenou vlozku. nova stoji sice cca 1700,- ale pomuze to. je pro tebe problem menit posledni dily vyfuku? porid nejakej ladenej a kdyz budes chtit aby to jelo tak si nasadis ten, kdyz bude chtit veterana tak si pred jizdou nasad origo. hned to bude trochu zivejsi

Napsal: úte led 01, 2008 22:40
od Marek
Miči: Jsi z Třebíče jako já. Zastav se na kus řeči a probereme to.............. Bydlím v Tejně na Kmochově 168.

Napsal: stř led 02, 2008 00:51
od Miči
Ty jo, jsem to ani neposřehl, není to špatnej nápad 8)

Napsal: stř led 02, 2008 12:25
od Yellow01
Maysner píše:mas rezervni filter box? dyztak si sezen a na jednom udelej toto: http://img184.imageshack.us/my.php?imag ... 596aj7.jpg filtrbox vymenis behem dvou minut. porid si bavlnenou vlozku. nova stoji sice cca 1700,- ale pomuze to. je pro tebe problem menit posledni dily vyfuku? porid nejakej ladenej a kdyz budes chtit aby to jelo tak si nasadis ten, kdyz bude chtit veterana tak si pred jizdou nasad origo. hned to bude trochu zivejsi
S tímhle bych až tak nesouhlasil. Tohle je moje náčiní.
A poznatky - výfuk má parádní zvuk, auto vypadá že jede líp, ale je to jen sluchovej vjem, nejspíš je to klam, jestli je nějakej rozdíl, tak velice nepatrný. Ale rozdíl je určitě v chodu motoru, kterej je horší oproti originál výfuku. Volnoběh je horší, při studeným motoru je třeba více sitič, spotřeba taky lehce vyšší, ale je to dáno i stylem jízdy, s laděným výfukem mě to prostě nutí vytáčet motor. Když jsem před STK dával zpátky originál výfuk, divil jsem se jak je to auto ve skutečnosti tichý a bez laďáku pružnost motoru nijak neklesla, takže tímhle stylem úprav výfuku nezískáš prakticky nic. Když bys chtěl zvednout výkon pomocí výfuku, tak nejdůležitější částí jsou svody z motoru, no a pak rychloprůchozí zbytek. Jenže k tomu potom zase musíš motor pořádně nakrmit, což nemáš v úmyslu.
Filtr box mám upravenej, na něm kuželovej filtr a o nějakým zvýšení výkonu zase můžu jen polemizovat. Motor akorát pěkně syčí, možná se maličko líp vytáčí, ale to je zase jen takovej neověřenej dojem.
Takže když to shrnu, těmito dvěma úpravami, když je dobře zpracuješ, možná získáš 1-2 koně a snad taky nějakej ten N.m ovšem se zhoršením hlavně volnoběžnýho chodu motoru.

Napsal: stř led 02, 2008 13:21
od čmelák
ja som na 1,7i motore so sportovy sanim a mojim home made vyfukom porazil vsetkych ladicov, ako je to mozne? :P

Napsal: stř led 02, 2008 13:58
od Yellow01
Asi že jsi King? :D
Určitě jsi nevyhrál kvůli sání a laďáku, ale kvůli motoru ne?

Napsal: stř led 02, 2008 14:33
od Pája
čmelák píše:ja som na 1,7i motore so sportovy sanim a mojim home made vyfukom porazil vsetkych ladicov, ako je to mozne? :P
Asis nějak zapoměl na ty rozhodující úpravy...

Napsal: stř led 02, 2008 18:23
od Trevor
Ako nechapem ze co je toto zase za thread ? :shock:

Dynamiku nezlepsim inak ako orezanim hmotnosti auta alebo zvysenim vykonu. Zaoberat sa priblblym vyfukom alebo sanim na 1,3 je knicomu. Viac by si dosiahol ak by si z tej 1,3 urobil 1,6. Tak isto ako sa dom nestava od strechy tak sa ani motor neupravuje od vyfuku :P

Zigulak je proste hranata krabica ktora ma velky odpor vzduchu a je problem snou robit nejake divoke predbiehania lebo tie motory nato nestacia. 1,7 mala byt uz v 01. To je motor ktory tej kasni dava aspon ako taku dynamiku.

Napsal: stř led 02, 2008 21:15
od čmelák
no kvoli jakemu motoru? tomu co je uplne seriovy a tazko klepe a slabo maze?

paja: ake rozhodujuce upravy mas na mysli?

Napsal: čtv led 03, 2008 16:43
od Miči
nojo oto mi právě jde, taky jsem si nevšiml na ořezaným sání žádné (kromě zvukové kulisy) změny.. co si myslíte o náporovém sání? Něco jako upravení filtr boxu tak že by nějaký "trychtýř" bral vzduch z mezery mexi kapotou a chladičem? Jen jako námět diskuze?

Máte někdo nějaké zkušenosti s úpravou svodů? Jakým způsobem co je cílem? Spíš ze zvědavosti..

Napsal: čtv led 03, 2008 17:27
od Yellow01
Úpravy svodů? Jak se to dělá? :D :D
Svody se nijak neupravujou, musíš prostě vyrobit jiný,ale bez brzdy nikdy nemůžeš říct jakej bude konečnej výsledek. Můžeš sehnat laděný z Maďarska.
Základem je odvod splodin z každýho kanálu samostatnou trubkou, který se potom dál spojujou. Koukni sem: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=2179

Napsal: pát led 04, 2008 15:11
od Miči
jj dík jsem zase o něco chytřejší, ale nebudu se do toho pouštět => neumím k tomu propočítat zbytek motoru :(

Napsal: pát led 04, 2008 16:10
od Pája
Každý laděný svody sou lepší, než ty origo...

Napsal: pát led 04, 2008 22:07
od Trevor
otom nikto nepochybuje ale tie ti bez dalsich uprav pomozu ako stierace na ponorke