MOTOR A ÚPRAVA VÝKONU
Napsal: úte led 01, 2008 21:50
Zdravím, takže pročetl jsem doufám poctivě sekce tohoto fóra, které se zabývají zvyšováním výkonu. Předesílám, že za sebou mám doslova vyhozených 20 000kč a bylo to úplně na nic. Teď dávám do hromady auto 2105 1300S (karb. ozon s ekonomizérem).
Ještě předešlu: nechci ani tak zvýšit výkon, jako dynamiku/pružnost (nevím jak to nazvat) motoru. Chci, aby to nestálo závratný peníze a nechci žádný zásahy do motoru. Takže se tu budem moc prosím bavit o zvýšení výkonu o max 5kw, spíš raději o příjemnější pružnosti a chování motoru než o zvyšování výkonu.
Omezuje mě: bude to vycházet ze sériového motoru 1300s r.v. 85. Nebudu rozebírat blok motoru (tj. měnit písty, vyvažovat kliku apod...), motor je po přebrusu a dává na všech válcích tlak 10), hlava je stažená o 1mm a níž už nepůjde. Natryskování karbecu zůstane origo (aspoň nebude ta nekonečná díra v plynu). Origo filtr zůstane. Auto má nový výfuk, samo bez katalyzátoru.
Moje dotazy: jaký používáte svíčky, kolik stojí. Jaký úpravy na sání byste doporučili, resp kolik pomůže otevření filtr boxu způsobem vyříznutí okénka do origo filtrboxu v místě proti čelu auta řekněme 3cm na výšku a 10-15cm na šířku, aby zůstala možnost uzavření tohoto okénka vložením plechu popř jiného mat. jaký vliv na to bude mít teplý vzduch pod kapotou od motoru (resp má smyl dělat toto okénko)?. Původní saní potrubí od karbecu mám v plánu vyleštit - má to smysl? Zdvojení indukční cívky bylo kdysi docela populární, předesílám, že auto startuje v -15°C s teplou (nezmrzlou baterkou z domu) na první ťuknutí (s tím, že motor se 2 měsíce netočil) má význam šahat na cívku popř. připojit další? Má smysl leštit či zvětšovat svody od motoru, či je nějakým zp. upravit, když nechci šáhnout do bloku motoru a hlavy? Myslíte že má smyl, kdysi opěvovaná turbínka pod karbec význam? Máte někdo nějaký tip na nějakou podobnou nerazantní úpravu? Prosím pište to sem, vaše názory mě zajímají, protože jako student už odmítám platit tyto experimenty a vy ty zkušenosti máte.
Cílem je: to auto bude (kvůli mým různým pohnutkám) jezdit ročně kolem 2000km, jde o to, že bude až na drobné vady na kráse na kastli (protože vybrousit ideálně rovnou plochu asi nikdy nedokážu) plně v origo stavu k roku 1985, líbí se mi jak na obyčejnou starou ladu lidi na Vysočině občas zůstanou koukat v jakým to taky může být stavu na věk přes 21 let. Většina dílů bude nová, popř. opravená a chci aby to bylo živý, ne divoký auto. Chci z toho udělat auto, který bude stát v garáži jako uloženka a účastnit se srazů.
Mám k dispozici amatérsky vybavenou garáž, chybí mi svářečka. Už jsem pár motorů rozdělal/složil - nebojím se toho.
Ještě jednou díky za reakce, moc mi to pomůže.
Ještě předešlu: nechci ani tak zvýšit výkon, jako dynamiku/pružnost (nevím jak to nazvat) motoru. Chci, aby to nestálo závratný peníze a nechci žádný zásahy do motoru. Takže se tu budem moc prosím bavit o zvýšení výkonu o max 5kw, spíš raději o příjemnější pružnosti a chování motoru než o zvyšování výkonu.
Omezuje mě: bude to vycházet ze sériového motoru 1300s r.v. 85. Nebudu rozebírat blok motoru (tj. měnit písty, vyvažovat kliku apod...), motor je po přebrusu a dává na všech válcích tlak 10), hlava je stažená o 1mm a níž už nepůjde. Natryskování karbecu zůstane origo (aspoň nebude ta nekonečná díra v plynu). Origo filtr zůstane. Auto má nový výfuk, samo bez katalyzátoru.
Moje dotazy: jaký používáte svíčky, kolik stojí. Jaký úpravy na sání byste doporučili, resp kolik pomůže otevření filtr boxu způsobem vyříznutí okénka do origo filtrboxu v místě proti čelu auta řekněme 3cm na výšku a 10-15cm na šířku, aby zůstala možnost uzavření tohoto okénka vložením plechu popř jiného mat. jaký vliv na to bude mít teplý vzduch pod kapotou od motoru (resp má smyl dělat toto okénko)?. Původní saní potrubí od karbecu mám v plánu vyleštit - má to smysl? Zdvojení indukční cívky bylo kdysi docela populární, předesílám, že auto startuje v -15°C s teplou (nezmrzlou baterkou z domu) na první ťuknutí (s tím, že motor se 2 měsíce netočil) má význam šahat na cívku popř. připojit další? Má smysl leštit či zvětšovat svody od motoru, či je nějakým zp. upravit, když nechci šáhnout do bloku motoru a hlavy? Myslíte že má smyl, kdysi opěvovaná turbínka pod karbec význam? Máte někdo nějaký tip na nějakou podobnou nerazantní úpravu? Prosím pište to sem, vaše názory mě zajímají, protože jako student už odmítám platit tyto experimenty a vy ty zkušenosti máte.
Cílem je: to auto bude (kvůli mým různým pohnutkám) jezdit ročně kolem 2000km, jde o to, že bude až na drobné vady na kráse na kastli (protože vybrousit ideálně rovnou plochu asi nikdy nedokážu) plně v origo stavu k roku 1985, líbí se mi jak na obyčejnou starou ladu lidi na Vysočině občas zůstanou koukat v jakým to taky může být stavu na věk přes 21 let. Většina dílů bude nová, popř. opravená a chci aby to bylo živý, ne divoký auto. Chci z toho udělat auto, který bude stát v garáži jako uloženka a účastnit se srazů.
Mám k dispozici amatérsky vybavenou garáž, chybí mi svářečka. Už jsem pár motorů rozdělal/složil - nebojím se toho.
Ještě jednou díky za reakce, moc mi to pomůže.