Stránka 1 z 1

Výmena palubky 2101 za inu napr 2103

Napsal: stř pro 12, 2007 16:36
od zvady
Pýni možno je to uvaha ako z zo scifi filmu,ale..
....je teoreticky a hlavne prakticky vymeniť paluvku z Lady 2101
viz foto

Obrázek
za inu palubku? - teda tu s viacerými budíkmi
viz foto

..hladám...

Jéé... bývalý interier mého Ladátora. *V

Napsal: stř pro 12, 2007 17:15
od Vašátor
Výměna palubky 2103/06 do 2101:

- palubky jsou rozměrově naprosto stejné
- musí se vyměnit páčky pro ovládání topení + skrátit levý bowden
- předělání elektroinstalace (barvy nemusí souhlasit)
- pro použití ukazatele tlaku oleje namontovat na motor tvarovku (rozdvojku) s čidlem
- u volantu musí být namontována trojpáčka, jinak nebude možno ovládat stěrače ostřikovače

Něco z elektroinstalace:
V první řadě svést dráty od všech budíku do jednoho svazku (kostra a plus pol společný pro všechny budíky). Po té se podle barev (lépe proměřit) podívat který drát vede na co a popsat si koncovky (u 2103 jsou dvě pro všechny budíky). No a po té akorát zjistit co je jaký drát u budíků 2101 a přestrkat dráty v koncovce ...

Plusový pól až po zapnutí klíčku.
Otáčkoměr:
1.drát (oranžová) - plusový pol
2. drát - kostra
3.drát - vede od kontaktu číslo 1. indukční cívky
pak tam jsou ještě dráty od žárovek, to poznáš. Kostra je pouze jedna - společná.

Teploměr:
plusový pól
kostra
drát od čidla teploty v hlavě motoru

Olejoměr
plus pól
kostra
drát od snímače tlaku oleje
kontrolka - drát od čidla oleje

Palivoměr
plus pól
kostra
drát od snímače stavu paliva
kontrolka - drát od snímače rezervy

Tachometr
zapojení kontrolek poznáš snadno :)

Napsal: stř pro 12, 2007 17:31
od zvady
Díky za rýchle info....

Problémy:

1. kto má navyše prístrojovku z 2103 - ponuknite :wink:
2. je niekto kto to robil a chcel by pomôcť zo SR?/ak nie tak ČR/
3. oplatí sa to prerábať?ide mi o to že sa mi to len viac páči :oops: a nieje to nutnosť.
4. ak to niekto robil...spravili by ste to znova?

Napsal: stř pro 12, 2007 17:38
od Vašátor
Není zač :wink:

Já to dělal asi před 6ti rokama a pokud bych chtěl autíčko na častější ježdění, tudíž si interiér vymazlit (jak jsem udělal :-) ), šel bych dotoho znovu. Budíky jsou naprosto skvělá věc a ve spojení s tmavším interierem (měl jsem semišové černé sedačky z 2106) zvednou vzhledově autíčko převelice.
Celá předělávka mi zabrala nějakou tu přípravu (změření a popsání drátů od budíků), jeden den na výměnu palubek + zapojení budíků a jeden den na vychytání problémů + zapojení trojpáčky k volantu.
Celkem pohoda. Ovšem chce to trošku rozumnět elektrotechnice. Drátů je tam fakt dost ...

Napsal: pát pro 14, 2007 10:12
od Jimmi
Vašátor píše:...u volantu musí být namontována trojpáčka, jinak nebude možno ovládat stěrače ostřikovače...
No... já mám 03 s dvojpáčkou. Stěrače ovládám třetím přepínačem na palubovce, ostřikovače normálně, nohou :wink:
Mmchdm, když už na to padla řeč, zajímalo by mě, jak tu trojpáčku přehodit. Mám jednu doma a mechanicky mi to tam moc nejde.... (elektricky to zvládnu, i když to také nebude jen tak).

Napsal: pát pro 14, 2007 12:17
od Vašátor
No jo, na první 2103 jsem zapomněl :oops:

Pokud chceš vyměnit dvojpáčku za troj, musíš odimplantovat ten plech, co drží dvojpáčku a udělat si mezikus mezi hřídel a trojpáčku. Trojpáčka má totiž širší hrdlo a tudíž by nebyla jak uchytit. Já to na 2101 udělal trošku mantácky - hřídel jsem omotal jakousi lepící páskou. Taky to drželo. Ovšem výroba mezikusu je celkem jednoduchá. Nebo potom sehnat hřídel volantu z typu co již trojpáčku měl.

Napsal: pát pro 14, 2007 12:29
od Atex
jeste takovy dotazek.. ty male budiky maji prumer 52mm? chci je zamenit za sportovni a ty se prodavaji UNI 52mm

Napsal: pát pro 14, 2007 16:03
od Jimmi
Vašátor píše:...a udělat si mezikus mezi hřídel a trojpáčku....
Redukci pro užší hrdlo mám doma, je stažená z jednoho totálního vraku 2101 (originál). Zřejmě totiž existovaly meziverze z úzkým hřídelem a širokou trojpáčkou. Má přesně průměr dovnitř trojpáčky a zvenku na mojí úzkou hřídel. trochu se ale bojím odpreparovat ten plech, přiznám se, že hlavně z bezpečnostních důvodů. Nerad bych měl hrudník propíchnutý tím úzkým hřídelem 8)

Napsal: pát pro 14, 2007 16:16
od Vašátor
Hřídel je tuším v těch místech uzká u všech modelů. Na trojpáčku je pak udělaná plastová redukce, nasazená na původní hřídel - alespoň takto jsem to zatím všude viděl.
Odpreparování plechu se bát nemusíš, protože jeho funkce je pouze držení dvojpáčky. Jinak tam k ničemu není. A tuším, že je pouze přinýtovaný. Ale to už bych kecal. Už je to 7 let, co jsem to dělal.

Napsal: pát pro 14, 2007 16:23
od Marosqo
Mam komplet palubku +komplet budiky +kurenie +aj packy pod volant ,ale som az z KE ,tak sa tu trepat asi nebudes potom :roll: