Stránka 1 z 2

Táhlo plynu-úprava

Napsal: úte pro 04, 2007 16:53
od Saša
Tahle úprava pochází z roku 1987 jež jsem udělal na mé 02 když mě "rozčilovalo cvrlikání" plynového pedálu . Táhlo plynu je jediná věc která bez tlumení spojuje motor a karosériji. (2101-až 07 kromě íčka) . Vibrace se přenášejí i do motorové přepážky a zvyšuje se tím vnitřní hluk.
Silenblok je z uchycení ventilátoru ze Škody 100-má závitovou díru dovnitř a na druhé straně trčí závit , průměrově stejný s kloubkem a tyčkou plynu Lady. Jen na táhle se musí proříznout dál závit a trochu jí skrátit.
Spokojenost byla taková že bez dalších změn "šla"(úprava) i do 043 a vydržela až do odstavení auta na jaře tohoto roku . Silenblok je bez známek poškození !!! je to pořád ten stejný kus starý 20 let a minimálně 600ťkm odšlapáno.
Dnes bych pro jistotu spojil čela silenbloku kouskem slabého popruhu pro případ rostržení . Ďelá se to i v leteckém průmyslu.
Zde vše vysvětlující foto.

Napsal: úte pro 04, 2007 20:20
od čmelák
milujem ta! zajtra idem na to

Napsal: čtv pro 06, 2007 06:54
od Pája
Jak se dává "Helped"? Tahle úprava by mi mohla ušetřit hodně vztekání... Za chvíli si pro ten silentbloček jedu do Mototechny. Konečně pořádná speciální úprava - tuning! :D

Ještě koukám na to foto... Musí se opravdu zkracovat původní táhlo a řezat závit dál? Vypadá to totiž, že to druhý táhlo není zkráceno nadoraz. ?

Napsal: čtv pro 06, 2007 11:16
od Acibuk
ještě doplním další variantu - dá se to vyřešit kouskem plechu a bowdenem, má to tak Ondra 07, ten vám k tomu určitě řekne víc. A LRRH má taky plyn ovládaný táhlem

Napsal: čtv pro 06, 2007 14:31
od Marek
Sašo, to je opravdu skvělá maličkost !!!

Napsal: čtv pro 06, 2007 15:23
od Saša
Pája píše: Musí se opravdu zkracovat původní táhlo a řezat závit dál? Vypadá to totiž, že to druhý táhlo není zkráceno nadoraz. ?
Už je to 20 let co jsem to dělal jen vím že jsem to první skrátil ,je možné že dy to šlo i jinak ale jde o to aby se to někde nepáčilo a dávalo plný plyn.
Takových "blboštiček" jsem měl plné auto - nějaká příště.

Napsal: čtv pro 06, 2007 15:28
od Křečík Barbuška
Zajímavé, má to nějaké škodovácko-mototechnové katalogové číslo? Sašo, uděl si helpíka.

Napsal: čtv pro 06, 2007 15:59
od Pája
Teď sem byl v Mototechně a tam mi ukázal akorát silentblok s šestkou dírou na obou stranách a tvrdil, že to je na stovku k větráku, ale žádnej s pětkou dírou na jedný straně a pětkou "šroubem" na druhý straně nemaj a neměli. Naštěstí sem ho sehnal u kolegy v práci a za hodinku to tam naimplantuju. Zítra dám vědět, jaký to má přínos.

Napsal: čtv pro 06, 2007 20:09
od Ondra 07
Pája píše:Zítra dám vědět, jaký to má přínos.
U zigula je problem v mechanismu, silemblok to moc nespravi. Jedine bovden s ocelovym lankem. tuning strary 5 mesicu. Funguje bez chyby.

Napsal: čtv pro 06, 2007 20:55
od Dusan
no ale tycka ti nepraskne..ako lanko :D

Napsal: čtv pro 06, 2007 22:31
od Ondra 07
Dusan píše:no ale tycka ti nepraskne..ako lanko :D
Pouzil jsem brzdove lanko na kolo. Utrhlo se vam nekdy nekomu za provozu lanko u brzdy na kole? To by byla drzka... :mrgreen: Tady pracuje lanko v 100x mensim tahu, takze poskozeni je vylouceno. Ta tycka se krouti, pruzi a dela vsechno ostatni krome kvalitniho spojeni nohy se skrtici klapkou. To ze se mi plyn v levotocive zatacce bez ptani sam primackl k podlaze a nevracel se jsem oznacil za totalni kolaps teto ruske mechanicke pomsty.Fuj uz to nechci nikdy videt. Kdyz to vidim krouti se mi palce na nohach :lol:

Napsal: čtv pro 06, 2007 23:33
od Křečík Barbuška
Ondra 07 píše:Utrhlo se vam nekdy nekomu za provozu lanko u brzdy na kole?
Ano, vzrušující zážitek. Nicméně, na tom silentbloku bych viděl spíše přínos v přenosu hluku, teoreticky, zní to sice podivně, ale uvidíme s čím přijde Pája.

Napsal: pát pro 07, 2007 07:41
od Pája
Tak už to tam mám. Původně sem počítal sice s tim, že za půl hoďky není co řešit, ale zas tak jednoduchý to nebylo. Základ bylo zkrátit to táhýlko(hokejku) cca o 1,5cm. Nejdřív sem se snažil vyhnout řezání závitu do tý hokejky, ale nepodařilo se mi to naladit tak, aby klapka otvírala naplno a úplně zavírala. No nic, na řadu přišel závitník. Vytočil sem závit cca dva centimetry navíc a zjistil sem, že mnou vytočenej závit stojí za pěkný h..., jelikož ta hokejka má průměr 4,5 mm a jen v místě původního závitu měla průměr 5 mm. Naštěstí sem sehnal tyčku 5 mm, naohejbal ve svěráku a vytočil závit. Poslední zádrhel: tyčka o průměru 5mm nejde narvat do toho plocháče s dírou(táhlo plynu u zadní stěny motoru), je tam prostě malá díra. Vrtačkou se tam člověk nedostane a tak sem strávil pár příjemných chvil s kulatym pilníčkem, abych tu díru zvětšil. Do toho zajišťovacího plechu se naštěstí ta hokejka vešla. Pak už je seřídit, namazat a jezdit. Pěkně bez cvrlikání. Na ten hluk je to opravdu dobrej lék, ale na nic jinýho. Je to prostě další věc, co se může podělat. Jeden silentblok mám navíc a tak ho radši vozim ssebou.
To Saša: Dík za zajímavej nápad, zas se mi jezdí o trochu příjemněji...

Napsal: pát pro 07, 2007 09:35
od Atex
Ondra 07 píše:Utrhlo se vam nekdy nekomu za provozu lanko u brzdy na kole?
nekolikrat..

Napsal: pát pro 07, 2007 09:52
od Ondra 07
nekolikrat..
Ja jsem ale nemyslel na arabovi z pudy po pradedovi... :mrgreen: