Stránka 1 z 1

"Tluče" plynový pedál

Napsal: ned lis 18, 2007 20:22
od popest
Dobrý den, občas mi to nedá a zkusím prohrábnout zadní kola na asfaltu. Jenze, kdyz je mokro, v pohode beda ale, kdyz je sucho. Obcas to piskne, ale cely auto se hrozne rozklepe a dost! to tluče do plynového pedálu. Myslite ze by to např. mohlo byt zpusobeno tim, že spojka jakoby chvili drzi, chvili zase proklouzne? nebo neco uplne jineho. Diky za odpovedi.

Napsal: ned lis 18, 2007 20:29
od Laďuša
No taky by to mohly dělat silentbloky ;)
Mě zase plyn pod nohou "utíká" :P

Napsal: ned lis 18, 2007 20:49
od dmatej
silentbloky. Ale pro jistotu bych se i kouknul, jestli vzadu drží ramena v podlaze, v první řadě taky jestli je pravej konec panhardky stále u kastle, nebo urez. ;-)
Nemám ponětí, v jakým stavu to auto máš, tak trošku strašim :wink:

Napsal: ned lis 18, 2007 21:00
od popest
Az na blatniky a prahy v docela dobrym stavu :)

Napsal: ned lis 18, 2007 21:07
od dmatej
V tom případě bych hádal jedině silentbloky.

Napsal: ned lis 18, 2007 22:52
od Hurikán
99,99999% to budou urvané silentbloky motoru.

Za vším je způsob přenosu ovládání mezi pedálem plynu a karburátorem. Mechanické táhlo plynu je pevně spojeno s karoserií i motorem. Pokud dáš plný plyn a pustíš rychle spojku, tak se motor pohne a nadzvedne na jedné straně z utrženého silentbloku. V tom momentě dojde díky plynovému táhlu k pouzavření klapky v karburátoru - poklesu výkonu - motor se začne vracet zpět a klapka se začíná zase víc otevírat - výkon roste a motor se opět zvedá. A takhle se to stále opakuje.

Napsal: pon lis 19, 2007 12:50
od Honza 21061
Nemusí to být ani vadné silentbloky v motoru- JE TO LADA! :) Já mám silentbloky v naprostém pořádku, taktéž vše ostatní, co s tím souvisí, dále měněné tlačné tyče na zadní nápravě a pedál plynu mi vibruje stále. Stačí, abych trochu prudčeji pustil spojku i při mírném plynu. Pokud se přes spojku motor rozvibruje, pedál vibruje i s ním a snaží se mě nakopnout do chodidla. :D Také se mi něco na ten způsob stávalo při velkém plynu na jedničce a přejezdu nerovností zadní nápravou- začalo to mlátit pomocí motoru s celým autem. Dlouho jsem to už nezažil, takže je možné, že pomohla výměna tyčí vzadu, nebo jsem zkrátka nepřišel do podobné situace při jízdě.

Pokud je ovšem to tlučení hodně znát a vydává to nějaké zvuky, tak sázím na ty silentbloky.

Napsal: pon lis 19, 2007 15:17
od dusin
Hurikán píše:99,99999% to budou urvané silentbloky motoru.

Za vším je způsob přenosu ovládání mezi pedálem plynu a karburátorem. Mechanické táhlo plynu je pevně spojeno s karoserií i motorem. Pokud dáš plný plyn a pustíš rychle spojku, tak se motor pohne a nadzvedne na jedné straně z utrženého silentbloku. V tom momentě dojde díky plynovému táhlu k pouzavření klapky v karburátoru - poklesu výkonu - motor se začne vracet zpět a klapka se začíná zase víc otevírat - výkon roste a motor se opět zvedá. A takhle se to stále opakuje.
A nebo jako u mně.Prudší výjezd ze zatáčky=plnej,gumy kvílí(prasklej silentblok motoru,motor se naklopí a sám si přidá plnej kotel a tak drží,dokud se nepřestane zatáčet)

Napsal: pon lis 19, 2007 21:55
od Myso
silentbloky, na povodnych to motor robil, na nivackych to nerobi :D

Napsal: sob pro 15, 2007 18:23
od popest
No s tema silentblokama nevim nevim, nedavno jsme upravovali olejovy cerpadlo a motor jsme proto museli nadzvednout a tim i silentbloky povolit, vypadaly v poradku. Na mokry silnici to nedela... Kouknu na tu zadni napravu.

Napsal: ned pro 16, 2007 15:42
od Hurikán
No to je celkem logické, že ti to na mokru nedělá. Za mokra mají kola podstatně menší adhezi, takže nedochází k tak velkému přenosu toč. momentu. Tím pádem se ani motor tolik nenadzvedává ze silentbloků.

V zadní nápravě to podle mně není. Pokud není vysypaný kardan, tak to pořád vydím na ty silentbloky.