Stránka 1 z 3
montáž 5q z fiata
Napsal: pon lis 12, 2007 21:37
od Miichaal
zajímají mě případné problémy či nástrahy
Napsal: pon lis 12, 2007 22:16
od Vašátor
Rozebíralo se to tu už hodněkrát, zkus pohledat.
Každopádně 100x jednodušší je sehnat 5q LADA. U Mirafa musíš sehnat i kardan (nebo zkrátit původní, vyřezat díru do tunelu pro řadičku, zvětšit tunel aby se tam 5q vešel, předělat ovládání spojky (lanovod versus hydraulika) .... atd. A to nemluvím o tom, že Miraf měl více druhů 5q - takže pozor na to, kde je startér, jinak seš v pr...
Napsal: pon lis 12, 2007 22:18
od Marosqo
5q ti je na rit ...jazdis casto na dlhsie cesty ? + spotreba sa ti zmensi ,ale ak ti ide o spotrebu ,tak predaj zigul
ziga neni auto o spotrebe ale o zabave8)
Napsal: pon lis 12, 2007 22:39
od Trevor
Marosqo píše:5q ti je na rit ...jazdis casto na dlhsie cesty ? + spotreba sa ti zmensi ,ale ak ti ide o spotrebu ,tak predaj zigul
ziga neni auto o spotrebe ale o zabave8)
Chlape ty sa uvedom lebo trepes voloviny. 5q robi zo zigula normalne auto.
Inak z fiata sa mysli z talianskeho alebo z polskeho lebo to znacne meni situaciu
Napsal: pon lis 12, 2007 22:54
od Vašátor
Aha ... sorry ... já četl z Mirafa, ne z Fiata (jak je psáno)
V tom případě upřesním 5q Fiat 124 - bez problému
Napsal: úte lis 13, 2007 12:57
od Marosqo
Trevor píše:Marosqo píše:5q ti je na rit ...jazdis casto na dlhsie cesty ? + spotreba sa ti zmensi ,ale ak ti ide o spotrebu ,tak predaj zigul
ziga neni auto o spotrebe ale o zabave8)
Chlape ty sa uvedom lebo trepes voloviny. 5q robi zo zigula normalne auto.
Inak z fiata sa mysli z talianskeho alebo z polskeho lebo to znacne meni situaciu
mal som moznost jazdit po meste aj s 5q a 4q + 5q je lepsi mimo mesto ,v metse som ho skoro nedaval ,ale ziadny iny efekt tam nevidim ,troska znizi spotrebu lebo mimo mesta motor tolko netoci pri vyssich rychlostiach a to je zanedbatelne ,+ zo zigula nikdy nebude auto
si uvedomte ,ze era zigulov uz zkoncila ,mat zigula ,tak uz jedine ako hracku a hobby ,ako normalne auto ,je to na rit
ale budis ,nech si kazdy dava do auta co ce ,podlam na je to zbitocne ,hlavne na 2101 ,ktora je so 4q dost ziva ,ale na rychlosti a ako bezec na dlhe trate to nieje a ani nebude ... a postupom casu si to tu uvedomuje coraz viac ludi a nakupuje auta a ziguly ma uz len ako hracky
ale uzz fest ot
Napsal: úte lis 13, 2007 14:53
od Miichaal
Vašátor píše:Aha ... sorry ... já četl z Mirafa, ne z Fiata (jak je psáno)
V tom případě upřesním 5q Fiat 124 - bez problému
tak to mě těší:-)))
Napsal: úte lis 13, 2007 14:55
od Miichaal
Marosqo píše:5q ti je na rit ...jazdis casto na dlhsie cesty ? + spotreba sa ti zmensi ,ale ak ti ide o spotrebu ,tak predaj zigul
ziga neni auto o spotrebe ale o zabave8)
nejde ani tak o snížení spotreby..ale o to že pokud někde sezenu motor 1.7...tak ho vyměnim za moji 1.2..a přeci jen 1.7 se 4q....
Napsal: úte lis 13, 2007 15:36
od čmelák
ja mam 1,7 a 4q a co? mal som dokonc aj 5q z toho FSO poloneze ci jaka to bola rit a poviem ti ze taka prevodovka ti je na dve veci na hovno a a nic ked ides 4ke rychlostou v a das patku ze vau kolko to este pojde a vysledok bude v+15 a pri max otackach motora
a nemysli si ze ta 1,7 ta nejako vytrhne aby to aspon trochu islo musis to dobre sprevodovat
Napsal: úte lis 13, 2007 15:41
od Miichaal
čmelák píše:ja mam 1,7 a 4q a co? mal som dokonc aj 5q z toho FSO poloneze ci jaka to bola rit a poviem ti ze taka prevodovka ti je na dve veci na hovno a a nic ked ides 4ke rychlostou v a das patku ze vau kolko to este pojde a vysledok bude v+15 a pri max otackach motora
a nemysli si ze ta 1,7 ta nejako vytrhne aby to aspon trochu islo musis to dobre sprevodovat
njn...
Napsal: úte lis 13, 2007 17:28
od Vašátor
Každý by se měl uvědomit, že 4q versus 5q není o konečné rychlosti, ale o komfortu. 5q na konečné rychlosti vážně moc nepřidá ... u motoru 1200ccm spíše ubere. Ovšem do komfortu přidá docela dost. Motor tolik netočí a dá se jezdit pěkně kliďánko. Já mám s 5q najeto 2000Km a to s motorem 1200ccm - za sebe říkám, že je to velké plus i u takto nízkého objemu. Kdo říká, že na 12ku pětka nemá význam, šeredně se mejlí!
Napsal: úte lis 13, 2007 18:24
od JmJ
Marosqo píše:
mal som moznost jazdit po meste aj s 5q a 4q + 5q je lepsi mimo mesto ,v metse som ho skoro nedaval ,ale ziadny iny efekt tam nevidim ,troska znizi spotrebu lebo mimo mesta motor tolko netoci pri vyssich rychlostiach a to je zanedbatelne ,+ zo zigula nikdy nebude auto
si uvedomte ,ze era zigulov uz zkoncila ,mat zigula ,tak uz jedine ako hracku a hobby ,ako normalne auto ,je to na rit
ale budis ,nech si kazdy dava do auta co ce ,podlam na je to zbitocne ,hlavne na 2101 ,ktora je so 4q dost ziva ,ale na rychlosti a ako bezec na dlhe trate to nieje a ani nebude ... a postupom casu si to tu uvedomuje coraz viac ludi a nakupuje auta a ziguly ma uz len ako hracky
ale uzz fest ot
Jak vazne se da brat nazor nekoho, kdo muze oficilane jezdit autem 1 rok? Kolik si toho se zigulem najel po meste a kolik mimo mesto? Kolik si s nim najel vubec? Kolik si najezdil s jinymi auty? Odhaduju ze to zadne velke sumy nebudou. Jedine co na aute ted dokazes poznat je spotreba a jak "moc to jede", cemuz odpovida tve argumentovani maximalni rychlosti. Dej si 4-kvalt, jezdi s nim par let, pak si dej 5-kvalt a jezdi s nim par let. Pis si spotrebu a pak mudruj. Sedni do VAZu a dej si tak 250 km po dalnici se 4-kvaltem a pak to same s 5-kvaltem. Vubec si dej takovych 150 km dlouho cestu v obou variantach. Hadam, ze dal jak 15 km za mesto si jeste nevyjel, ze?
Vyhody 5-kvaltu:
nizsi spotraba
mensi hluk
mensi opotrebeni vodni pumpy
mensi opotrebeni alternatoru
moznost casteji brzdit motorem
btw to, ze neumis v 60 km/h zaradit 5. kvalt ve meste, neni chyba toho kvaltu, ale tvoje
a pokud mas zigula jako hracku, tak je to tvoje vec, ale tento nazor a tento pristup k problemum nenut jinym, tak jako by to byla vseobecna pravda.
Napsal: úte lis 13, 2007 18:27
od Vašátor
To JmJ: Hezky napsané
Já bych jen přidal ... s kterým autem po městě řadíš 5ku??? Já teda s žádným (pokud není zvýšená rychlost).
Napsal: úte lis 13, 2007 18:48
od Marosqo
cesty nad 100km jazdim feldou ...VAZ je na dlhsiu cestu dost neekonomicke a nekonfortne auto , ja mam VAZ ako hracku + co pozeram ,tak aj michal ju ma ako hobby a nie je na to auto odkazany kazdodenne .
+ skoro kazdy ,si kupi nieco ine ,dnesne ceny ojetin uz su nizke ,tak preco VAZom jazdit trasy ako pises ty ?
as tymi zkusenostami mas pravdu ,oficialne jazdim len 2 rok ,i ked jazdim od 15 ...
+okolo aut sa toto uz dost pohybujem nejaku tu dobu , ale zbyticne sa tu snazit niekomu poradit ,ak za kazdu radu tu len kady kazdeho kamenujete ...
+ Vasator vo vacsine aut ,davam 5ku ,ked je rychlost uz okolo 60-70 km(felda ,peugeot 307HDI ,Octavia, superb ,Ranault Clio) okrem 5q lady a bmw e30 co maju pomerne dlhe oprevody ...konkretizujem ,lebo s tymto mam zkusenosti
........... a ja svoj nazor nenutim ,ale mal som aj ja take plany ako ma michal ,ale po case ma presli a som ich neuskutocnil ,lebo boli zbytocne a tak cem len poradit ,ale zase sa tu bavime onicom a spinime michalovi topic ,aj ked sa pytal nieco uuplne ine ...poprosim dalsie taketo namietky ak niekto ma ,tak nech mi pise do SZ
Napsal: úte lis 13, 2007 20:03
od Maysner
po meste muzes jezdit na ctyri kvalty(s zigem ja treba vetsinou max na tri). ale co takova dlouha cesta na sraz. vydrzis ju s 4q?? treba to neco stoji. na vetsinu jizdy je uplne k nicemu, ale potom je potreba jet dalku a to je jina. 5ku upotrebis v kazdym aute pri poklidne jizde(ja bych pri poklidny jizde upotrebil klidne i 6ku
samozrejme pri rychlostech nad 130). ale co uz. kazdej ma jinej nazor
marosqo: s felicii jezdim taky. a to mnohem vic jak zigulem. a treba petku radim ve vyssich rychlostech nez ty. a to nejen kdyz "zavodim". kazdej jezdi jinak. kazdej kvalty jinak upotrebi
nema cenu vnucovat svuj nazor za kazdou cenu