Stránka 1 z 2

Nechce štartovať

Napsal: úte lis 06, 2007 20:26
od miso2087
Čím to môže byť, keď zohriaty motor nechce poriadne štartovať. Niekedy ho musím nechať dosť vychladnúť a až potom naštartuje. Baterka aj sviečky sú nové. :? Poradte prosím.

Napsal: úte lis 06, 2007 20:45
od Marek89
Ťažko tak poradiť, mne to robilo keď som mal zlý predstih

Napsal: úte lis 06, 2007 20:51
od miso2087
Ale studený nakopne väčšinou hneď na prvú šupu. Aj po dlhšom státí.

Napsal: úte lis 06, 2007 20:53
od Marek89
No veď aj mne to presne tak isto robil.

Napsal: úte lis 06, 2007 21:20
od Pajas
Zkus seřídit vůli ventilů a předstih... Jedna z těchto věcí by to měla být.

Napsal: úte lis 06, 2007 21:29
od Vašátor
A jak startuješ? Bez plynu, přidáváš postupně plyn nebo s plynem na podlaze? Ja musel Ladatora startovat za tepla s plynem na podlaze a chytnul celkem hned. Po seřízení hladiny v plovákové komoře a očištění VN kontaktů zapalování to začalo startovat mnohem lépe.

Napsal: úte lis 06, 2007 21:36
od miso2087
Pajas píše:Zkus seřídit vůli ventilů a předstih

A jak to urobím? Momentálne akosi nie sú financie... preto si nemôžem dovoliť servis, kde by ma to stálo nejaké 2 tisícky. :(

Napsal: úte lis 06, 2007 21:40
od miso2087
Vašátor píše:A jak startuješ? Bez plynu, přidáváš postupně plyn nebo s plynem na podlaze? Ja musel Ladatora startovat za tepla s plynem na podlaze a chytnul celkem hned. Po seřízení hladiny v plovákové komoře a očištění VN kontaktů zapalování to začalo startovat mnohem lépe.
Štartujem vždy s miernym pridávaním plynu. Nabudúce to teda vyskúšam s plynom na podlahe. :wink:

Napsal: úte lis 06, 2007 22:02
od Pajas
Nevím do jakého servisu jezdíš ale můj servisák mi seřízení ventilů + napnutí řetězu + seřízení spojky + drobnou opravu spínačky udělal za 400Kč... Seřízení ventilů není příliš složité, postup najdeš jak v origo příručce k Ladě tak v Tůmovi, když pohledáš na fóru tak to zde taky určitě najdeš.
Jinak studený motor vždy startuju s půlkou sytiče, při nižší teplotě jak 0° pro jistotu s plným sytičem. Teplý motor většinou s třetinou plynu, ale naskočí i bez plynu.

Napsal: úte lis 06, 2007 23:11
od Křečík Barbuška
miso2087 píše:Štartujem vždy s miernym pridávaním plynu. Nabudúce to teda vyskúšam s plynom na podlahe
Ano, touto metodou velice pravděpodobně nabydeš klidu a míru v duši.

Napsal: stř lis 07, 2007 12:21
od Honza 21061
Karburátorový žigul= teplý start určitě s plným plynem. To jsou věci mezi nebem a zemí, které jsou u každého auta jinak... Někdo nemůže vůbec teplý motor na chvíli vypnout, aby potom odjel, někomu chytí na škrtnutí.
Já mám vyzkoušeno, že do 200 km jízdy chytí celkem obstojně, ale v létě od 200 km výše po několikavteřinovém startování naskakuje po jednotlivých válcích a pokud ho chvíli nedržím naprázdno ve zvýšených otáčkách, tak po rozjetí klidně i 2x zdechne. :? (což je skvělé například při vyjíždění od pumpy na hlavní silnici...)
Hladinu jsem seřizoval, původně byla nižší, po rozborce karburátoru ji mám udělanou přesně podle Jurčenka a nic se nezměnilo. Podezření mám na benzínové čerpadlo, které si dělá co ho napadne a pravděpodobně neudrží benzín, ten spadne, z karburátoru se při teplém motoru vypaří a dlouho se ho nedaří nasát, proto ty problémy... :?

Napsal: stř lis 07, 2007 13:14
od JmJ
No u me melo na prubeh startu motoru vliv i to, ze sem zahodil mechanickou vrtuli. Take jsem se tim dostal do stavu, ze motor za tepla hur chyta (nechytne na 1. - 2. otoceni) a pomaha prave plny plyn. Pak jsem trochu pohnul s predstihe (tusim sem ho snizil) a zlepsilo se to.

Kazdopadne ani wergl I ani werg II se bezne nemusel startovat za tepla s plyn plynem. Krom sytice se startovala v dobrem stavu obe auta stejne za tepla i za studena. Tedy bez plynu nebo lehce pod plynem.

Kdyz sem mel mechanickou vrtuli chladice, tak jsem startoval studeny motor tak, ze jsem spustil starter, dal trochu plyn a behem startovani vytahl sytic. Spolehlive to chytalo. Od doby, co vrtuli nemam, to takto moc neslo, ale jde to tak, ze vytahnu sytic, spustim starter a trochu pridam plyn. Divne veci :-)

Napsal: stř lis 07, 2007 15:37
od Štěpán
Tohle se mi právě na ladach strašně líbí, že to nemůže nakopnout kdejakej blb :D Prostě to chce mít ten správnej grif 8)

Napsal: stř lis 07, 2007 16:17
od Laďuša
Štěpán Getsko píše:Tohle se mi právě na ladach strašně líbí, že to nemůže nakopnout kdejakej blb :D Prostě to chce mít ten správnej grif 8)
No, když si s tim chvíli bude hrát, tak to nahodí ;) Ví-li ovšem o sytiči...
Mě třeba studenej chytá tak na 2. - 5. pokus s trochu plynu, podle toho, jestli stojí den nebo tejden, teplej (i ne úplně) mě zpravidla bez plynu bez sytiče chytne na lehký půlvteřinový drncnutí do klíčku :D
Rozhodně se mě to ale zlepšilo po seštelování, i když já jsem měl spíš problémy s udržením volnoběhu

Napsal: stř lis 07, 2007 19:24
od Štěpán
Já z 95% nakopnu jak samaru tak 2103 na poprvý, a je jedno, jestli je to studený, nebo teplý! Akorát že já to nikdy nedělám! Na poprvý mi to skoro vždycky chytne bez sytiče, a já to hned chcípnu. Až tak po 1 až 2 vteřinách zase otočím klíčkem a tlakují olej. Jakmile mi zhasne kontrolka, tak vytáhnu sytič nadoraz a hned to chytá. To tlakování oleje dělám jen na studeným motoru, aby se prvních pár sekund netočil motor nasucho.