Stránka 1 z 2
Nechce štartovať
Napsal: úte lis 06, 2007 20:26
od miso2087
Čím to môže byť, keď zohriaty motor nechce poriadne štartovať. Niekedy ho musím nechať dosť vychladnúť a až potom naštartuje. Baterka aj sviečky sú nové.

Poradte prosím.
Napsal: úte lis 06, 2007 20:45
od Marek89
Ťažko tak poradiť, mne to robilo keď som mal zlý predstih
Napsal: úte lis 06, 2007 20:51
od miso2087
Ale studený nakopne väčšinou hneď na prvú šupu. Aj po dlhšom státí.
Napsal: úte lis 06, 2007 20:53
od Marek89
No veď aj mne to presne tak isto robil.
Napsal: úte lis 06, 2007 21:20
od Pajas
Zkus seřídit vůli ventilů a předstih... Jedna z těchto věcí by to měla být.
Napsal: úte lis 06, 2007 21:29
od Vašátor
A jak startuješ? Bez plynu, přidáváš postupně plyn nebo s plynem na podlaze? Ja musel Ladatora startovat za tepla s plynem na podlaze a chytnul celkem hned. Po seřízení hladiny v plovákové komoře a očištění VN kontaktů zapalování to začalo startovat mnohem lépe.
Napsal: úte lis 06, 2007 21:36
od miso2087
Pajas píše:Zkus seřídit vůli ventilů a předstih
A jak to urobím? Momentálne akosi nie sú financie... preto si nemôžem dovoliť servis, kde by ma to stálo nejaké 2 tisícky.

Napsal: úte lis 06, 2007 21:40
od miso2087
Vašátor píše:A jak startuješ? Bez plynu, přidáváš postupně plyn nebo s plynem na podlaze? Ja musel Ladatora startovat za tepla s plynem na podlaze a chytnul celkem hned. Po seřízení hladiny v plovákové komoře a očištění VN kontaktů zapalování to začalo startovat mnohem lépe.
Štartujem vždy s miernym pridávaním plynu. Nabudúce to teda vyskúšam s plynom na podlahe.

Napsal: úte lis 06, 2007 22:02
od Pajas
Nevím do jakého servisu jezdíš ale můj servisák mi seřízení ventilů + napnutí řetězu + seřízení spojky + drobnou opravu spínačky udělal za 400Kč... Seřízení ventilů není příliš složité, postup najdeš jak v origo příručce k Ladě tak v Tůmovi, když pohledáš na fóru tak to zde taky určitě najdeš.
Jinak studený motor vždy startuju s půlkou sytiče, při nižší teplotě jak 0° pro jistotu s plným sytičem. Teplý motor většinou s třetinou plynu, ale naskočí i bez plynu.
Napsal: úte lis 06, 2007 23:11
od Křečík Barbuška
miso2087 píše:Štartujem vždy s miernym pridávaním plynu. Nabudúce to teda vyskúšam s plynom na podlahe
Ano, touto metodou velice pravděpodobně nabydeš klidu a míru v duši.
Napsal: stř lis 07, 2007 12:21
od Honza 21061
Karburátorový žigul= teplý start určitě s plným plynem. To jsou věci mezi nebem a zemí, které jsou u každého auta jinak... Někdo nemůže vůbec teplý motor na chvíli vypnout, aby potom odjel, někomu chytí na škrtnutí.
Já mám vyzkoušeno, že do 200 km jízdy chytí celkem obstojně, ale v létě od 200 km výše po několikavteřinovém startování naskakuje po jednotlivých válcích a pokud ho chvíli nedržím naprázdno ve zvýšených otáčkách, tak po rozjetí klidně i 2x zdechne.

(což je skvělé například při vyjíždění od pumpy na hlavní silnici...)
Hladinu jsem seřizoval, původně byla nižší, po rozborce karburátoru ji mám udělanou přesně podle Jurčenka a nic se nezměnilo. Podezření mám na benzínové čerpadlo, které si dělá co ho napadne a pravděpodobně neudrží benzín, ten spadne, z karburátoru se při teplém motoru vypaří a dlouho se ho nedaří nasát, proto ty problémy...

Napsal: stř lis 07, 2007 13:14
od JmJ
No u me melo na prubeh startu motoru vliv i to, ze sem zahodil mechanickou vrtuli. Take jsem se tim dostal do stavu, ze motor za tepla hur chyta (nechytne na 1. - 2. otoceni) a pomaha prave plny plyn. Pak jsem trochu pohnul s predstihe (tusim sem ho snizil) a zlepsilo se to.
Kazdopadne ani wergl I ani werg II se bezne nemusel startovat za tepla s plyn plynem. Krom sytice se startovala v dobrem stavu obe auta stejne za tepla i za studena. Tedy bez plynu nebo lehce pod plynem.
Kdyz sem mel mechanickou vrtuli chladice, tak jsem startoval studeny motor tak, ze jsem spustil starter, dal trochu plyn a behem startovani vytahl sytic. Spolehlive to chytalo. Od doby, co vrtuli nemam, to takto moc neslo, ale jde to tak, ze vytahnu sytic, spustim starter a trochu pridam plyn. Divne veci

Napsal: stř lis 07, 2007 15:37
od Štěpán
Tohle se mi právě na ladach strašně líbí, že to nemůže nakopnout kdejakej blb

Prostě to chce mít ten správnej grif

Napsal: stř lis 07, 2007 16:17
od Laďuša
Štěpán Getsko píše:Tohle se mi právě na ladach strašně líbí, že to nemůže nakopnout kdejakej blb

Prostě to chce mít ten správnej grif

No, když si s tim chvíli bude hrát, tak to nahodí

Ví-li ovšem o sytiči...
Mě třeba studenej chytá tak na 2. - 5. pokus s trochu plynu, podle toho, jestli stojí den nebo tejden, teplej (i ne úplně) mě zpravidla bez plynu bez sytiče chytne na lehký půlvteřinový drncnutí do klíčku

Rozhodně se mě to ale zlepšilo po seštelování, i když já jsem měl spíš problémy s udržením volnoběhu
Napsal: stř lis 07, 2007 19:24
od Štěpán
Já z 95% nakopnu jak samaru tak 2103 na poprvý, a je jedno, jestli je to studený, nebo teplý! Akorát že já to nikdy nedělám! Na poprvý mi to skoro vždycky chytne bez sytiče, a já to hned chcípnu. Až tak po 1 až 2 vteřinách zase otočím klíčkem a tlakují olej. Jakmile mi zhasne kontrolka, tak vytáhnu sytič nadoraz a hned to chytá. To tlakování oleje dělám jen na studeným motoru, aby se prvních pár sekund netočil motor nasucho.