Stránka 1 z 2

Skladování plechařiny

Napsal: úte říj 30, 2007 18:36
od Acibuk
Vzhledem k tomu, že se mi doma hromadí plechařina, která bude na autě až časem, zajímá mě, jak skladujete plechy..

V podstatě polemizuji nad tím, jestli je nechat volně ložené, či je něčím namazat či zabalit či namazat a zabalit..

Ve sklepě mám pochopitelně chlad, s vlhkem je to slabší, ale dá se to přežít

Napsal: úte říj 30, 2007 19:39
od Štěpán
Namaž to pořádně vazelínou či olejem a pak to omotej novinama nebo toaleťákem. A mělo by to být bez problému.

Napsal: úte říj 30, 2007 20:12
od Will
zde je rada dost těžká pokud to necháš být, tak to (podle toho co popisuješ) chytne povrchovou korozi. Než to použiješ budeš muset šmirglovat. Pokud to něčím napatláš, budeš zase mít honičku to dostat dolu. Ta mastnota není vidět a když na to vezmeš hadr s nějakým rozpouštědlem, tak to z větší části jen rozpatláš po plechu. Mám takhle zakonzervované jedny dveře a na některých místech je to neočistitelné, nejlepší by bylo to vykoupat v benzinu. Ta povrchová koroze (plechu to víceméně neublíží) má tu výhodu, že je vidět. Takže jednoduše poznáš jestli ses jí už zbavil.

Napsal: úte říj 30, 2007 20:19
od Vašátor
Já mám plechařinu hozenou na půdě už asi 5let. Když jsem ji koupil, byla na některých místech lehounce chytnutá korozí. Bohužel jsem neměl čas se s tím smirkovat a tak jsem to jen naplacal vyjetym olejem ... po třech letech jsem na plechařinu koukal a pod olejovým nátěrem to vesele kvetlo dál (lehce). Takže bych radši doporučil rzí chycené části očistit, natřít odrezovačem a barvou. Až poté lehce zakonzervovat olejem i vazelínou. Odmašťování bych se nebál, protože pokud budeš chtít dělat plechařinu poctivě, stejně budeš muset odstranit převozní barvu. Hlavně nekonzervovat olejem, ktery ma tendenci se vpít do plechu ... WD,Konkor ... apod. Toho se nezbavíš.

Napsal: úte říj 30, 2007 22:00
od Yellow01
Vašátor píše:pokud budeš chtít dělat plechařinu poctivě, stejně budeš muset odstranit převozní barvu.
S tímto nesouhlasím. Pokud budeš chtít dělat plechařinu tak, aby ti to pod lakem nerezlo, tak tam převozní barvu pěkně necháš a přes ní naneseš antikorozní základovou barvu. Vnitřní stranu např. blatníků pak natřeš třeba konkorem. Po navaření na auto pak podřený místa přetřeš, nebo dáš ještě jednu vrstvu po celý ploše. A máš na 10 let vystaráno.


Ale jak píše Vašátor, jestli máš někde povrchovou korozi, je třeba jí zastavit. Já používám Rust-Oleum Penetrátor.
Tady je popis co to umí:
RUST-OLEUM Penetrátor je základová antikorozní nátěrová hmota. Jako pojivo je používána směs speciálně upraveného rybího oleje a syntetické pryskyřice. Výrobek obsahuje antikorozní pigmenty (neobsahuje pigmenty na bázi olova a chromu). Speciální složení způsobuje, že PENETRÁTOR proniká korozí až na surový kov. Přitom zároveň vytlačuje vzduch a vzdušnou vlhkost k povrchu. Oproti běžným nátěrům, které vzdušnou vlhkost "uvězní" pod nátěrem, dokáže PENETRÁTOR vlhkost vytěsnit. Je ho proto možno nanášet i na mírně zavlhlý podklad.

1/4 kilová plechovka stojí do 150 Kč a vydrží dost dlouho.

Napsal: úte říj 30, 2007 22:03
od Maysner
prevozku bych pod lakem nenechaval. vidim na svym aute jak sama odpadava. po vylisovani plechu to neodmasteny namocejdo bravy. takze prevozka pryc pred nejakym lakovanim :!:

Napsal: úte říj 30, 2007 22:04
od Jelen
Yellow01 píše:Pokud budeš chtít dělat plechařinu tak, aby ti to pod lakem nerezlo, tak Tam převozní barvu pěkně necháš
To jsem bohužel udělal, převozní barva se začala loupat a pak to vypadalo šíleně.
To mi jako dobrej nápad nepřijde. Ale třeba jsem jen neměl štěstí a natrefil jsem na špatný kusy. :axe:

Napsal: úte říj 30, 2007 22:12
od Hurikán
Pokud se dělá plechařina s vážným úmyslem, a ne jen tak nějak, tak převozní barva musí dolů. Poté pořádně odmastit, obrousit a stříknout základem, a potom pokračovat dál.

Když se převozní barva nechá a přetře, nebo přestříká základem, tak se může stát, že se brzy začne celý lak olupovat. Někdy to ale vyjde a je ok. To ale záleží na tom, jestli byl plech před namočením do barvy čistý, nerezavý, na kondici dané barvy, atd.

Napsal: úte říj 30, 2007 22:25
od Myso
ono zalezi aj na tom ci tam mas prevozku alebo prevozku.mal som v ruke take plechy, kde stacilo skaredo sa pozriet na prevozku a odpadla, a take plechy kde nesla dole ani karboskou....

Napsal: úte říj 30, 2007 22:48
od Pool
Už jen ten název "převozní" barva... :wink: Musí dolů...

Napsal: stř říj 31, 2007 00:10
od Hurikán
Hurikán píše:Někdy to ale vyjde a je ok.
Myso píše:ono zalezi aj na tom ci tam mas prevozku alebo prevozku.mal som v ruke take plechy, kde stacilo skaredo sa pozriet na prevozku a odpadla, a take plechy kde nesla dole ani karboskou....
Ano. A vo tom to je. 8)

Napsal: stř říj 31, 2007 07:35
od Majo
ja by som skor povedal, ze ani na samotnej farbe nezalezi, ta je na hovno vzdy. Akurat ked nahodou Vasil rozleje aceton a plechy z lisu sa nejakym zazrakom vo fabrike pred striekanim odmastia, tak tam ta farba celkom drzi. Ale nestava sa to casto a urcite by som ju tam nenechal...

Napsal: stř říj 31, 2007 08:43
od Yellow01
No já dal na rady zkušených karosářů. Převozní barva na původních ruských plechách drží jak židovská víra, tak by se loupat neměla. Když byly plechy dobře skladovaný, tak nevidím důvod k broušení. Ale každýmu podle gusta.

Napsal: stř říj 31, 2007 08:56
od Acibuk
moje plechařina leží vedle plechařiny na fávo, už pouhým pohledem je vidět, že fungl nové blatníky na fávo, které jsou v podstatě jen plošné, mají tendenci víc reznout, než cca 20 let staré přední čelo, což je samý záhyb.

Napsal: stř říj 31, 2007 09:08
od Drobek81
plechařina se musí točit, nemá smysl ju skladovat... 8)
co mám plechařinu staršího data tak to neřeším, když bych to náhodou potřeboval tak to stejně opískuju a pak natřu.
Nové blatníky, které jsem měl od Vašenkova jsou natřeny poctivou barvou, dost těžko jde dolů-tak sem ju tam nechal. Mám ještě prahy které jsou pozinkované tak to taky neřeším-prostě je to na půdě a žije si to svým životem...