Stránka 1 z 13

VAZ 2106

Napsal: pát říj 26, 2007 09:07
od Jarda1
Zdravím všechny Ladovkáře do všech koutů naší země a všem přeju, ať jim jejich krásné autí dělají jen radost, stejně jako mě.
Chvíli jsem váhal dát další Ladovku na Ladafórum, aby si někdo nemyslel, že jsem blázen (vlastním již 3), ale zároveň mi přišlo líto nepodělit se s Vámi o zážitky s novým vozem.
A také dalším důvodem je, že v kulaté řadě není věnována hlavní samostatná kapitola VAZu 2106.
A teď už k Ladě. Pořídil další, tentokrát ale již poslední LADu 1600 a proto bych se chtěl s Vámi podělit o pár foto a pár zážitků. Některé fotky jsou z hráze Rožmberského rybníka u Třeboně.
Protože vlastním jen 2103(bílá)a 21061(žlutá), vždy bylo mým snem mít celou řadu včetně 2106 a ten sen jsem si nyní splnil.
Také poznat rozdíly mezi jízdními vlastnostmi obou typů (rychlejší převodovka 1,2,3, vyšší výkon) byly vždy pro mne velkým lákadlem. Jen sehnat zachovalou 2106 bylo téměř nemožné.

A tu se stalo, že jsem objevil nenápadný inzerát na Ladu 1600 v bezvadném stavu z roku 1987. Rok výroby byl podezřelý, později mi bylo upřesněno na 1979.

Údaje k autu: VAZ 2106, 1979, bílé barvy, 38000 km, původní stav i pneu ojeté více než z poloviny (ty jsem ale již vyměnil, neboť auto skákalo a plavalo), béžový nádherný interiér, původní modré potahy jsem sundal). Vše jak nové.
Auto bylo jeté každý rok pouze 14 dní v létě, neboť jej vlastnil chudý člověk, který žije až doposud sám a celý rok šetřil do prasátka, aby po té jel na dovolenou do zahraničí (rozpis jízd a tankování mám přislíben, že mi bude dodán). Miloval hory a spal v autě. Byl na vše velmi pečlivý. Na dotaz, proč si kdysi koupil právě toto jedno z nejdražších aut sdělil, že měl velký požadavek na prostor kvůli potravinám a komfort). A jak bylo možné, že mohl za dřívějšího režimu vycestovat do zahraničí mi sdělil, že vždy řekl, že žije sám a proto prý nemá kam utéct. A ještě, každá venkovní součástka je označená bílou tečkou, to prý proto, kdyby mu auto v zahraničí přestalo jet a musel ho tam nechat, aby mu servisy nezaměnily origo součástky.  Každopádně velmi zajímavý člověk a vše by bylo ještě na delší povídání.
Stav vozu proto odpovídá takovému zacházení. A ještě, auto nejelo od roku 1992 a už jen stálo v garáži. Tak nebylo nikdy ani na technické. Jinak po celou dobu bylo garážované.
Na ráfkách byla i původní hliníková barva (bez koroze), jen už nebyla tak lesklá, tak jsem je přestříkal.
J

Připojuji neúplný seznam, co vše jsem na autě udělal.

- výměna silentbloku převodovky – původní navulkanizovaná guma změkla od oleje a převodovka sedla na spodní držák a rachotila
- nové těsnění pod víkem motoru
- seřízené ventily (poprvé seřizovány)
- propláchnutí motoru a naplnění novou náplní fridex + voda
- výměna oleje v převodovce, rozvodovce
- utažení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny včetně odvzdušnění
- výměna spojkové kapaliny
- utažení primárního řemínku
- výměna motorového oleje
- vzduchového filtru
- výměna svíček za nové
- nové kabely z rozdělovače ke svíčkám
- nové víčko nádrže (zamykací FAB)
- nový kryt rezervy (kožuch), původní byl trochu zčernalý od styku pneu s koženkou
- výměna popelníku za nový - typ 2103
- výměna ozdobné chromované lišty pod popelníkem za chromovanou typ 2103
- výměna plastového krytu autorádia za ozdobný v hliníkovém rámečku
- výměna krytu repro na autorádio za nový (měl jsem v ND)
- montáž nové mlhovky, včetně nové instalace s oranžovým spínačem (vedle spínací skřínky)
- nalepení nové CZ za sklo
- montáž nových dvou předních pneu (OR34)
- montáž zadních bočních blikačů, včetně propojení elektriky, vše bylo již připravené z výroby jen zbývalo koupit blinkly a použít origu dráty na ladu)
- výměna kondenzátoru za nový
- seřízen odtrh, předstih
- nastříkání ráfků stříbrnou barvou na disky kol
- nové koberečky originál na Ladu typ 2107 – velikost č.2
- namontovaná nové chromovaná koncovka výfuku
- koupen silikonový olej a nastříkány všechny plastové venkovní díly a boky pneumatik
- demontáž výdechů zadní střechy a vyleštění okrajů. Vnitřek mřížky přestříkán opět černě. Původní byly celočerné.
- vyleštění dvou hliníkových podložek pod SPZ
……atd

Ještě mám v plánu udělat nějaké drobnosti (např.ruční umytí celého spodku, aby auto bylo jako z výroby), ale to až v budoucnu. Nyní je auto ve stavu, když jsem již spokojen a dá se garážovat.


Nyní je auto zagarážované a je plánováno s ním jezdit velmi zřídka (do cca 300 km/rok).

Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo zachránit další pěknou Ladu před běžným zacházením a tím i zničením a že už mám konečně celou kulatou řadu.

Jarda1

Napsal: pát říj 26, 2007 09:08
od Jarda1
další foto

Napsal: pát říj 26, 2007 09:10
od Jarda1
dalši foto

Napsal: pát říj 26, 2007 09:11
od Jarda1
poslední foto

Napsal: pát říj 26, 2007 09:18
od Křečík Barbuška
Pěkné.

Napsal: pát říj 26, 2007 09:29
od Michal Pokorný
Pěkné?? hm, to není to správné slovo chtělo by to něco superlativnějšího.
Ach, jo na to se nedá koukat. Na co já se vlastně snažím dát tu mojí 2101 do původního stavu, takto to nikdy vypadat nebude :cry:
Myslím, že začínám zjišťovat co že je to ta závist

Napsal: pát říj 26, 2007 09:34
od Myso
3 otazky:

1) co je toto? klinovy remen?
Jarda1 píše:- utažení primárního řemínku
2) zadny diel vyfuku je kombikovy alebo preco je ta koncovka tak nakrivo?

3) prezradis cenu za kolko si to kupil?

PS. myslim ze mame krala lesteniek :shock: 3ks u jedneho majitela :weedman:

Napsal: pát říj 26, 2007 09:35
od Křečík Barbuška
Je nepochybné, že je to klenot, nač to rozpitvávat :D . Jen jednu malou chybku to má, není to sedma :lol: , prosím nekamenovat.

Napsal: pát říj 26, 2007 10:33
od Jarda1
Cena není tajná, bylo to 30000 kč a starý pán moc dobře věděl co má doma. Ale nesmlouval jsem, prostě jsem ji chtěl mít doma. Zadní díl výfuku je jediné co kdysi vyměnil, důvod neznám, protože stav lady je takový, že by mohla v pohodě mít origo výfuk. Jediné co mě napadá, že před dlouhou zahraniční jízdou mu doporučili vyměnit zadní část, aby dojel na jistotu. Možná to vyplynulo z jeho pečlivosti, jet vždy na jistotu a při zjištění sebemenší chyby nechat opravit I když auto stojí, proreznemu časem výfuk zevnitř, vlivem nemožnosti odpařování naakumulované vody. Auto jezdilo pouze 14 dní v roce na zahraniční cesty mezi roky 79 a 92 a jinak stálo v garáži. Dokonce ani brzdové obložení není ojeté, neboť se prý snažil jezdit bez brzdění. Motor je čistý tak jak jsem auto koupil, ani jsem ho nečistil.
Koncovka je zahnutá jako z kombíka ale na spodku výfuku je vyražen znak lady a vedle originál CCCP s označením typu 2106. Tomu bohužel trochu nerozumím. Prostě dali mu v servise na auto výfuk s označením 2106 a nebrali v potaz, že má z fabriky zahlou koncovku, kterou má kombík. Asi v rusku někdo tehdy překlep.

Mám k ladě samozřejmě všechny doklady – servisní knihu, fakturu (stála asi 81600 kč), všechny doklady o absolvování prohlídek – později to sem dám také neskenované.
Při koupi aplikoval 100 kč slevu. Když mi ukázal na co, nechtěl jsem věřit , že mu tehdy v mototechně uznali (na zadní čele nad SPZ) v oblasti kde není normálně vidět je velmi malé vytlačení rozměru 0,5 x 0,5 cm (samozřejmě pod lakem – vzniklo během výroby při svařování karoserie). Já bych so toho ani nevšim, anebo bych to bral jako výrobní toleranci na karoserii. Z tohoto pohledu bylo tehdejší reklamační řízení v mototechně velice seriózní.

Utažení mělo být samozřejmě primárního řetízku, psal jsem rychle, tak jsou asi i někde drobné prav.chybky.

Omlouvám se předem, ale případné další dotazy budu moci zodpovědět až v pondělí. Přeji všem příjemný víkend.

Napsal: pát říj 26, 2007 11:18
od Křečík Barbuška
Skoro zadarmo, ještě že jsi si to koupil ty, být to já, tak s tím zvrhle jezdím :lol: .

Napsal: pát říj 26, 2007 11:24
od Hanz
Parada :shock: tak jeste tu zlutou 2106 z Brna, kdyz uz jses v tom zachranovani :twisted:

Napsal: pát říj 26, 2007 12:03
od Hurikán
Jarda 1: Tak tohle si zaslouží opravdu velkou gratulaci a uznání. :thumbleft: Člověk s takovým zápalem pro věc a také možnostmi se jen tak nevidí. Doufám, že se mi někdy poštěstí vidět alespoň část celé, exklusivní sbírky na vlastní oči.

Jen by mě zajímalo, kde k takovýmto autům chodíš??? Holt má někdo štěstí.

Napsal: pát říj 26, 2007 19:33
od mayo456
........a ze vraj lada nema smrnc.
Jarda1: kua chlape ty mas ale stastie na tie lady.jedna lepsia jak druha

Napsal: pát říj 26, 2007 19:41
od Nulašestka
Moc hezká. Gratuluji ke kupi. První vůz v klubu co má stejné provedení interiéru jako můj. :wink:

Napsal: pát říj 26, 2007 20:40
od Laďuša
Uff, tak tohle je masózní kousek :shock:

Jen mě teda furt neni jasný, co je to ten primární řitízek ? :dontknow: