VAZ 2106
Napsal: pát říj 26, 2007 09:07
Zdravím všechny Ladovkáře do všech koutů naší země a všem přeju, ať jim jejich krásné autí dělají jen radost, stejně jako mě.
Chvíli jsem váhal dát další Ladovku na Ladafórum, aby si někdo nemyslel, že jsem blázen (vlastním již 3), ale zároveň mi přišlo líto nepodělit se s Vámi o zážitky s novým vozem.
A také dalším důvodem je, že v kulaté řadě není věnována hlavní samostatná kapitola VAZu 2106.
A teď už k Ladě. Pořídil další, tentokrát ale již poslední LADu 1600 a proto bych se chtěl s Vámi podělit o pár foto a pár zážitků. Některé fotky jsou z hráze Rožmberského rybníka u Třeboně.
Protože vlastním jen 2103(bílá)a 21061(žlutá), vždy bylo mým snem mít celou řadu včetně 2106 a ten sen jsem si nyní splnil.
Také poznat rozdíly mezi jízdními vlastnostmi obou typů (rychlejší převodovka 1,2,3, vyšší výkon) byly vždy pro mne velkým lákadlem. Jen sehnat zachovalou 2106 bylo téměř nemožné.
A tu se stalo, že jsem objevil nenápadný inzerát na Ladu 1600 v bezvadném stavu z roku 1987. Rok výroby byl podezřelý, později mi bylo upřesněno na 1979.
Údaje k autu: VAZ 2106, 1979, bílé barvy, 38000 km, původní stav i pneu ojeté více než z poloviny (ty jsem ale již vyměnil, neboť auto skákalo a plavalo), béžový nádherný interiér, původní modré potahy jsem sundal). Vše jak nové.
Auto bylo jeté každý rok pouze 14 dní v létě, neboť jej vlastnil chudý člověk, který žije až doposud sám a celý rok šetřil do prasátka, aby po té jel na dovolenou do zahraničí (rozpis jízd a tankování mám přislíben, že mi bude dodán). Miloval hory a spal v autě. Byl na vše velmi pečlivý. Na dotaz, proč si kdysi koupil právě toto jedno z nejdražších aut sdělil, že měl velký požadavek na prostor kvůli potravinám a komfort). A jak bylo možné, že mohl za dřívějšího režimu vycestovat do zahraničí mi sdělil, že vždy řekl, že žije sám a proto prý nemá kam utéct. A ještě, každá venkovní součástka je označená bílou tečkou, to prý proto, kdyby mu auto v zahraničí přestalo jet a musel ho tam nechat, aby mu servisy nezaměnily origo součástky. Každopádně velmi zajímavý člověk a vše by bylo ještě na delší povídání.
Stav vozu proto odpovídá takovému zacházení. A ještě, auto nejelo od roku 1992 a už jen stálo v garáži. Tak nebylo nikdy ani na technické. Jinak po celou dobu bylo garážované.
Na ráfkách byla i původní hliníková barva (bez koroze), jen už nebyla tak lesklá, tak jsem je přestříkal.
J
Připojuji neúplný seznam, co vše jsem na autě udělal.
- výměna silentbloku převodovky – původní navulkanizovaná guma změkla od oleje a převodovka sedla na spodní držák a rachotila
- nové těsnění pod víkem motoru
- seřízené ventily (poprvé seřizovány)
- propláchnutí motoru a naplnění novou náplní fridex + voda
- výměna oleje v převodovce, rozvodovce
- utažení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny včetně odvzdušnění
- výměna spojkové kapaliny
- utažení primárního řemínku
- výměna motorového oleje
- vzduchového filtru
- výměna svíček za nové
- nové kabely z rozdělovače ke svíčkám
- nové víčko nádrže (zamykací FAB)
- nový kryt rezervy (kožuch), původní byl trochu zčernalý od styku pneu s koženkou
- výměna popelníku za nový - typ 2103
- výměna ozdobné chromované lišty pod popelníkem za chromovanou typ 2103
- výměna plastového krytu autorádia za ozdobný v hliníkovém rámečku
- výměna krytu repro na autorádio za nový (měl jsem v ND)
- montáž nové mlhovky, včetně nové instalace s oranžovým spínačem (vedle spínací skřínky)
- nalepení nové CZ za sklo
- montáž nových dvou předních pneu (OR34)
- montáž zadních bočních blikačů, včetně propojení elektriky, vše bylo již připravené z výroby jen zbývalo koupit blinkly a použít origu dráty na ladu)
- výměna kondenzátoru za nový
- seřízen odtrh, předstih
- nastříkání ráfků stříbrnou barvou na disky kol
- nové koberečky originál na Ladu typ 2107 – velikost č.2
- namontovaná nové chromovaná koncovka výfuku
- koupen silikonový olej a nastříkány všechny plastové venkovní díly a boky pneumatik
- demontáž výdechů zadní střechy a vyleštění okrajů. Vnitřek mřížky přestříkán opět černě. Původní byly celočerné.
- vyleštění dvou hliníkových podložek pod SPZ
……atd
Ještě mám v plánu udělat nějaké drobnosti (např.ruční umytí celého spodku, aby auto bylo jako z výroby), ale to až v budoucnu. Nyní je auto ve stavu, když jsem již spokojen a dá se garážovat.
Nyní je auto zagarážované a je plánováno s ním jezdit velmi zřídka (do cca 300 km/rok).
Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo zachránit další pěknou Ladu před běžným zacházením a tím i zničením a že už mám konečně celou kulatou řadu.
Jarda1
Chvíli jsem váhal dát další Ladovku na Ladafórum, aby si někdo nemyslel, že jsem blázen (vlastním již 3), ale zároveň mi přišlo líto nepodělit se s Vámi o zážitky s novým vozem.
A také dalším důvodem je, že v kulaté řadě není věnována hlavní samostatná kapitola VAZu 2106.
A teď už k Ladě. Pořídil další, tentokrát ale již poslední LADu 1600 a proto bych se chtěl s Vámi podělit o pár foto a pár zážitků. Některé fotky jsou z hráze Rožmberského rybníka u Třeboně.
Protože vlastním jen 2103(bílá)a 21061(žlutá), vždy bylo mým snem mít celou řadu včetně 2106 a ten sen jsem si nyní splnil.
Také poznat rozdíly mezi jízdními vlastnostmi obou typů (rychlejší převodovka 1,2,3, vyšší výkon) byly vždy pro mne velkým lákadlem. Jen sehnat zachovalou 2106 bylo téměř nemožné.
A tu se stalo, že jsem objevil nenápadný inzerát na Ladu 1600 v bezvadném stavu z roku 1987. Rok výroby byl podezřelý, později mi bylo upřesněno na 1979.
Údaje k autu: VAZ 2106, 1979, bílé barvy, 38000 km, původní stav i pneu ojeté více než z poloviny (ty jsem ale již vyměnil, neboť auto skákalo a plavalo), béžový nádherný interiér, původní modré potahy jsem sundal). Vše jak nové.
Auto bylo jeté každý rok pouze 14 dní v létě, neboť jej vlastnil chudý člověk, který žije až doposud sám a celý rok šetřil do prasátka, aby po té jel na dovolenou do zahraničí (rozpis jízd a tankování mám přislíben, že mi bude dodán). Miloval hory a spal v autě. Byl na vše velmi pečlivý. Na dotaz, proč si kdysi koupil právě toto jedno z nejdražších aut sdělil, že měl velký požadavek na prostor kvůli potravinám a komfort). A jak bylo možné, že mohl za dřívějšího režimu vycestovat do zahraničí mi sdělil, že vždy řekl, že žije sám a proto prý nemá kam utéct. A ještě, každá venkovní součástka je označená bílou tečkou, to prý proto, kdyby mu auto v zahraničí přestalo jet a musel ho tam nechat, aby mu servisy nezaměnily origo součástky. Každopádně velmi zajímavý člověk a vše by bylo ještě na delší povídání.
Stav vozu proto odpovídá takovému zacházení. A ještě, auto nejelo od roku 1992 a už jen stálo v garáži. Tak nebylo nikdy ani na technické. Jinak po celou dobu bylo garážované.
Na ráfkách byla i původní hliníková barva (bez koroze), jen už nebyla tak lesklá, tak jsem je přestříkal.
J
Připojuji neúplný seznam, co vše jsem na autě udělal.
- výměna silentbloku převodovky – původní navulkanizovaná guma změkla od oleje a převodovka sedla na spodní držák a rachotila
- nové těsnění pod víkem motoru
- seřízené ventily (poprvé seřizovány)
- propláchnutí motoru a naplnění novou náplní fridex + voda
- výměna oleje v převodovce, rozvodovce
- utažení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny včetně odvzdušnění
- výměna spojkové kapaliny
- utažení primárního řemínku
- výměna motorového oleje
- vzduchového filtru
- výměna svíček za nové
- nové kabely z rozdělovače ke svíčkám
- nové víčko nádrže (zamykací FAB)
- nový kryt rezervy (kožuch), původní byl trochu zčernalý od styku pneu s koženkou
- výměna popelníku za nový - typ 2103
- výměna ozdobné chromované lišty pod popelníkem za chromovanou typ 2103
- výměna plastového krytu autorádia za ozdobný v hliníkovém rámečku
- výměna krytu repro na autorádio za nový (měl jsem v ND)
- montáž nové mlhovky, včetně nové instalace s oranžovým spínačem (vedle spínací skřínky)
- nalepení nové CZ za sklo
- montáž nových dvou předních pneu (OR34)
- montáž zadních bočních blikačů, včetně propojení elektriky, vše bylo již připravené z výroby jen zbývalo koupit blinkly a použít origu dráty na ladu)
- výměna kondenzátoru za nový
- seřízen odtrh, předstih
- nastříkání ráfků stříbrnou barvou na disky kol
- nové koberečky originál na Ladu typ 2107 – velikost č.2
- namontovaná nové chromovaná koncovka výfuku
- koupen silikonový olej a nastříkány všechny plastové venkovní díly a boky pneumatik
- demontáž výdechů zadní střechy a vyleštění okrajů. Vnitřek mřížky přestříkán opět černě. Původní byly celočerné.
- vyleštění dvou hliníkových podložek pod SPZ
……atd
Ještě mám v plánu udělat nějaké drobnosti (např.ruční umytí celého spodku, aby auto bylo jako z výroby), ale to až v budoucnu. Nyní je auto ve stavu, když jsem již spokojen a dá se garážovat.
Nyní je auto zagarážované a je plánováno s ním jezdit velmi zřídka (do cca 300 km/rok).
Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo zachránit další pěknou Ladu před běžným zacházením a tím i zničením a že už mám konečně celou kulatou řadu.
Jarda1