Stránka 1 z 1

Pístní čep vs ojnice

Napsal: úte říj 23, 2007 05:43
od Pája
Čau kluci, mám dotaz ohledně upevnění p. čepu s ojnicí. V knize z roku 1974 se píše o nalisování pístního čepu do ojnice na pevno, ale u motorů 1,7 sem se setkal s plovoucím upevněním čepu a zajištěním segerovkama. Může mi někd osvětlit kdy a na kterých motorech se to dělá tak a na kterých jinak? Jo a který provedení je lepší? Předem díky za odpovědi.

Napsal: úte říj 23, 2007 08:20
od Myso
u niektorych 1700 (od isteho casu) sa zacali montovat plavajuce piestne capy (v katalogu som totizto nasiel obe moznosti). co je lepsie? neviem ako na zivotnost (puzdra v ojniciach pre plavajuce piestne capy sa daju vymenit), ale na rozoberanie mi 100pro pride lepsi ten plavajuci cap ;)

Napsal: úte říj 23, 2007 08:37
od Marek
Přesně tak - plovoucí uložení čepu v ojnici měly pouze motory 1700i.

Osobně jsem zastáncem pevného uložení (nehrozí vůle, narozdíl od bronzového pouzdra, které se časem může vytlouct především pokud někdo experimentuje a jezdí na velký předstih).

Napsal: úte říj 23, 2007 09:32
od Wolf
Marek píše:Přesně tak - plovoucí uložení čepu v ojnici měly pouze motory 1700i...
Ne mely, jeste maji a budou mit na veky veku :P :lol: :lol: :lol:
Nicmene bez legrace ale muj nazor je, ze plovouci ulozeni je lepsi - diky volnejsimu ulozeni se muze cep otacet a neni tak v ojnicnim oku jednostranne namahan a take pist muze volit priznivejsi drahu diky vetsi stranove vuli v ulozeni. Oboji prispiva k vetsi zivotnosti motoru a umoznuje i urcitou benevolenci pri vyrobe bez nepriznivych dopadu. W.

Napsal: úte říj 23, 2007 10:03
od Marek
Wolf píše:Nicmene bez legrace ale muj nazor je, ze plovouci ulozeni je lepsi - diky volnejsimu ulozeni se muze cep otacet a neni tak v ojnicnim oku jednostranne namahan a take pist muze volit priznivejsi drahu diky vetsi stranove vuli v ulozeni. Oboji prispiva k vetsi zivotnosti motoru a umoznuje i urcitou benevolenci pri vyrobe bez nepriznivych dopadu. W.
To asi jo, ale po zkušenostech s motory Škoda 742, kde vybitá pouzdra dokázala způsobit tak intenzívní klepání, že se to nedalo ustát, mám radši čep nafest.

Myšo sice napsal, že pouzdro se v případě nutnosti dá vyměnit. Ano, to jistě lze, ale chci vidět borce, co ojnici správně vyúhluje (takových moc není).

Napsal: úte říj 23, 2007 14:25
od Myso
Marek píše:Myšo sice napsal, že pouzdro se v případě nutnosti dá vyměnit. Ano, to jistě lze, ale chci vidět borce, co ojnici správně vyúhluje (takových moc není).
mne to robil chlap co robi aj vybrusy a vsetko, tie puzra stoja do 500SK(fiatacke), samozrejme ze robi aj vyuhlovanie.

Napsal: stř říj 24, 2007 05:30
od Pája
Já mám totiž nový čepy a ty maj malinko přesah, tak uvažuju, jestli můžu ty čepy nalisovat do ojnic 1700ky...

Napsal: stř říj 24, 2007 09:36
od Myso
nalisovat do puzdra? no ta by som asi neskusal... ked si das spravit nove puzdra tak tie ti daju rozmer podla capov a este ich aj osustruzia na spravny priemer, potom samozrejme to musia vyuhlovat a odovzdat...