Stránka 1 z 8

Výmena chladiacej kvapaliny

Napsal: sob říj 20, 2007 21:16
od miso2087
Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes :?: V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.

Re: Výmena chladiacej kvapaliny

Napsal: sob říj 20, 2007 21:24
od Laďuša
miso2087 píše:Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes :?: V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Stejně tady každej zase napíše něco jinýho....áááá, už jen čekam.... :oops: :oops:

Napsal: sob říj 20, 2007 21:30
od dusan.dd
mne to robil kamoš,tuším že na chladiči a niekde na motore otvoril nejaké ventyly a keď to prestalo vytekať tak pozatváral a nalial nemrznúcu zmes a pomaly dolieval ako to vybublinkávalo a keď už prestalo tak do tej nádržky ešte nalial a hotovo,nič nebolo treba odvzdušňovať

např.

Napsal: sob říj 20, 2007 21:31
od Effo
Jo jo, já si například odčerpám trochu vody a doleju to fridexem... Potom se jedu projet pro smíchání vody s fridexem... :iroc:

Napsal: sob říj 20, 2007 21:35
od miso2087
Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:

Napsal: sob říj 20, 2007 22:00
od Hurikán
miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
Pokud nebyla chladicí kapalina dlouho měněná, tak jen samotná výměna nepomůže. Je potřeba chladicí soustavu pořádně propláchnout.

1. otevři kohout topení
2. vyšroubuj zátku dole na chladiči (Pozor! Nervi jen za zátku - mohla by se vyrvat matice z tenkého, mosazného pláště. Chyt si druhým klíčem kontra. Matice 13, zátka 10). Dál vymontuj zátku na levé straně bloku motoru.
3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
4. vrať zátky zpět a nalij do chladiče vodu s fridexem (příp. jiným antifreezem) v požadovaném poměru. Nejlepší je, když je při tom auto čumákem mírně do kopečka. Při plně naplněném chladiči promačkej postupně velké hadice, aby se dostaly vzduchové bubliny ven. Dobré je také odpojení horní hadice k topení, nebo čidla teploty vody. Vzduch se dostane lépe a rychleji ven. Během této operace postupně dolévej vodu a fridex aby byla v chladiči stále max výška kapaliny. Jakmile z hadice topení, příp. dírou čidla teploty začne vytékat voda, tak je vrať zpět (hadici/snímač). Nastartuj motor a trošku ho protoč do otáček. Zavři chladič a dolej směs do expanzní nádobky.
5. jeď se s autem projet. Po pár minutách zkontroluj množství vody v expanzce, příp. můžeš zkusit otevřít víčko chladiče a zkontrolovat hladinu. Na závěr eventuelně doplň kapalinu v expanzce.

Napsal: sob říj 20, 2007 22:03
od dusan.dd
miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motor

Napsal: sob říj 20, 2007 22:07
od Hurikán
dusan.dd píše:
miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motor
Ano. Dochází k vymizení vlastností antikorozivních přísad. Poté začne docházet ke korozi v chladícím systému. Na místech s nejvyšší teplotou se může začít usazovat i vodní kámen. Pokud byla použita obyč. voda.

Napsal: sob říj 20, 2007 22:09
od miso2087
Vďaka za rady. No s tou hadicou s prúdom vody bude problém, lebo budem to asi robiť na parkovisku pred panelákom.

Napsal: sob říj 20, 2007 22:13
od Hurikán
miso2087 píše:Vďaka za rady. No s tou hadicou s prúdom vody bude problém, lebo budem to asi robiť na parkovisku pred panelákom.
Tak to ti nezávidím. Taky jsem to jednou takhle dělal, ale hrozně jsem se naběhal. To jak sem lítal s kýblema a kanystrama vody. Už nikdy víc! :D

Napsal: ned říj 21, 2007 06:40
od Křečík Barbuška
Podnětná, místy i emocionálně zabarvená diskuze, sice ne přímo určená na tvůj dotaz, ale i jeho problematiku zahrnující. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0

Napsal: ned říj 21, 2007 11:18
od Vašátor
Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou :-). Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.

Napsal: ned říj 21, 2007 11:41
od Hurikán
Vašátor píše:
Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou :-). Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Mě se podařilo propláchnout motor i bez nastartování. Nejlepší samozřejmě je demontáž chladiče a jeho důkladné propláchnutí a protřepání s vodou a proplach motoru s demontovaným termostatem. Takhle sem to taky jednou dělal. Připadá mě to ale už zbytečně složité. Ve většině případů by měl být dostačující prvně zmiňovaný postup.

Napsal: ned říj 21, 2007 12:05
od Vašátor
Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující :P :wink:

Napsal: ned říj 21, 2007 13:17
od miso2087
Vašátor píše:Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující :P :wink:
Ale nie pre takých, čo nemajú rodinný dom so záhradou. :(