Výmena chladiacej kvapaliny
Napsal: sob říj 20, 2007 21:16
Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Stejně tady každej zase napíše něco jinýho....áááá, už jen čekam....miso2087 píše:Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Pokud nebyla chladicí kapalina dlouho měněná, tak jen samotná výměna nepomůže. Je potřeba chladicí soustavu pořádně propláchnout.miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motormiso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
Ano. Dochází k vymizení vlastností antikorozivních přísad. Poté začne docházet ke korozi v chladícím systému. Na místech s nejvyšší teplotou se může začít usazovat i vodní kámen. Pokud byla použita obyč. voda.dusan.dd píše:minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motormiso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
Tak to ti nezávidím. Taky jsem to jednou takhle dělal, ale hrozně jsem se naběhal. To jak sem lítal s kýblema a kanystrama vody. Už nikdy víc!miso2087 píše:Vďaka za rady. No s tou hadicou s prúdom vody bude problém, lebo budem to asi robiť na parkovisku pred panelákom.
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
Mě se podařilo propláchnout motor i bez nastartování. Nejlepší samozřejmě je demontáž chladiče a jeho důkladné propláchnutí a protřepání s vodou a proplach motoru s demontovaným termostatem. Takhle sem to taky jednou dělal. Připadá mě to ale už zbytečně složité. Ve většině případů by měl být dostačující prvně zmiňovaný postup.Vašátor píše:K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou . Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Ale nie pre takých, čo nemajú rodinný dom so záhradou.Vašátor píše:Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující