Stránka 1 z 5
Nejdou vypnout světla.
Napsal: čtv říj 18, 2007 12:50
od Karl 2101
nevim co s tim mam delat.. vzdycky jak jsem vypnul motor a dal klicek do polohy 0 tak se svetla vyply.. ani jsem nemusel vypínat vypínač ani packu pod volantem... a ted vypnu vypinac aji packu pod volantem tak svetla svítí... nevíte nekdo co s tim??
Napsal: čtv říj 18, 2007 13:13
od Luděk Ondrůch
Zkus poklepat na relátko, možná se přilepilo.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt říjen 18, 2007 15:24 ]
Pozn. moderátora: říkám to pořád: specifikujte podrobněji!!! L.
Nevím typ vozidla, neznám úpravy ..... to mám vařit z vody?
Může to být nějaké relé (pokud je to auto relátky vybaveno). Může to být klidně slepený oříšek ve spínací skříňce. L.
Napsal: čtv říj 18, 2007 16:12
od Marek
Vzhledem k tomu, že máš v nicku 2101, předpokládám, že máš tento model.
Model 2101 nemá z výroby relé tlumených světel. Proto jediné, co se mohlo stát, je porucha páčkového přepínače pod volantem (nějaký zkrat či nežádoucí propojení v přepínači vlivem dlouhodobých velkých proudů).
Napsal: čtv říj 18, 2007 17:28
od Karl 2101
takze je to lada 2101 r.v 75.. je skoro bez uprav.. jen tam jsou pridavne svetla od firmy weseem nebo jak se to pise.. jsou to svetla dálková a je to napojeno bez zadnych relatek.. je to pripojeno na dalkovy svetla normalni dvojlinkou.. mam to napojene asi pul roku a zadny problem jsem s tim nemel... nejdou vypnout jen parkovací světla takze variantu pacek pod volantem muzeme vyloucit... jestli jsem na neco zapomel tak se zeptejte.. ale myslim ze jsem rekl vse....
Napsal: pát říj 19, 2007 06:41
od Luděk Musil
Aha. Takže pokud nejdou vypnout jen parkovačky - tak bych viděl problém v kolébkovém spínači. L.
Napsal: pát říj 19, 2007 07:30
od Marek
Každopádně je velmi nerozumné připojovat jakákoli světla bez relé!!!
Skutečnost, že model 2101 nemá relé ani na tlumená ani na dálková světla způsobuje, že přepínač pod volantem je přetížen. A to hodně přetížen. Plochý kontakt, který tam je, je dimenzován možná na 5 - 6 Ampér trvale (a při připojení přídavných světel jím v danou chvíli teče proud minimálně 20 Ampér, pokud používáš obyčejné žárovky s klasickým výkonem - tedy 4x60W / 12V = 20A).
Napsal: pát říj 19, 2007 12:38
od Vašátor
Každopádně bych také dal relé. Přesně jak píše Marek, přepínačem tečou moc velké proudy, kontakty se opalují a vynechávají. V horším případě se utaví, což může být i tvuj problém - ve spínači světel. Přes tento spínač totiž tečou veškeré proudy potřebné k rozsvícení všech světel a osvětlení palubky. Přepínač u volantu je pak jenom přepíná na potkávací a dálková (parkovací jsou natvrdo). Tudíž nejvíce je zatížen spínač.
Napsal: pát říj 19, 2007 13:45
od Laďuša
Tak včera jsem se na intru nudil (nebudu se večer přece učit
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
), tak jsem si vytáh schéma 2101, a koukal jsem.... Chyba může bejt asi fakt jenom v kolíbkovým spínači, kdyby se to pokáklo ve spínačce, tak by to kolíbka přeci jen vypla.... A jiný věci, co by se mohli porouchat, jsem tam prostě nenašel....
Napsal: pát říj 19, 2007 14:23
od Karl 2101
kolebkovy spinac to taky byt nemuze.. oddělal jsem z nej draty.. myslim ze tam byly 4.. dva cerny, jeden zeleny a jeden myslim bílí... (nevim 100%) odpojil jsem je a svetla se nevypli... u 01 neni nejaky relé ktery zapíná a vypína parkovačky??
Napsal: pát říj 19, 2007 14:33
od Vašátor
Karl 2101 píše:kolebkovy spinac to taky byt nemuze.. oddělal jsem z nej draty.. myslim ze tam byly 4.. dva cerny, jeden zeleny a jeden myslim bílí... (nevim 100%) odpojil jsem je a svetla se nevypli... u 01 neni nejaky relé ktery zapíná a vypína parkovačky??
u 2101 žádný relé není ... nakonec uvidíš, že je chyba v zapojení přídavných světel. Odpoj je a uvidíš, že světla zhasnou.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
... můj typ.
U 2101 jde elektrika následovně: plus do spínací skříňky, při poloze zamčeného volantu či zapnutého zapalování pokračuje do kolébkového spínače. Při poloze parking je osvětlení + interier vypnuto. Z kolébkového spínače pokračuje do spínače osvětlení palubky a přepínače u volantu a dále přímo ke světlům (pojistky jsem vynechal).
Vašátor píše:
Chyba by rovněž mohla být v dodělávaném zapojení mlhovky, kdy by se nějak dostalo plusko kontrolky mlhovky do elektriky světel. Teoreticky to možné je ...
No to jsem taky napsal blbost ... mlhovka je napájena pluskem ze spínače světel.
Ještě dotaz ... když odděláš pojistky světel, stane se co
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Napsal: pát říj 19, 2007 15:35
od Karl 2101
svetla by se meli vypnout ne?
Napsal: pát říj 19, 2007 17:43
od Karl 2101
dneska si tak jedu na projizdku a zastavim u kamosa.. vypnu motor a oni se vyply aji svetla.. takze fakt nevim cim to je.. na druhy pokus se svetla nevyply... je tam nejaka krpa ktera me dostavá..
Napsal: sob říj 20, 2007 11:17
od Vašátor
Karl 2101 píše:svetla by se meli vypnout ne?
Měli a nebo se vypnou?
Každopádně jak jsem psal - v poloze spínací skříňky "garáž"(vypnuto,řízení odemčeno), světla nesvítí ani při zapnutém spínači. V ostatních polohách (zapnuto či zamčený volant) jsou světla závislá pouze na kolébkovém spínači světel.
Napsal: sob říj 20, 2007 11:35
od miso2087
A ako je potom možné že aj mne na 2105 svietia svetlá aj po vybratí kľúča zo spínačky? Vypnúť sa dajú len vypínačom, bez ohľadu na to v akej polohe je kľúč. Až do teraz som bol v tom, že to je normálne (u takto starého auta).
Napsal: sob říj 20, 2007 11:41
od Vašátor
miso2087 píše:A ako je potom možné že aj mne na 2105 svietia svetlá aj po vybratí kľúča zo spínačky? Vypnúť sa dajú len vypínačom, bez ohľadu na to v akej polohe je kľúč. Až do teraz som bol v tom, že to je normálne (u takto starého auta).
Seš si opravdu jsitý??? Pro jistotu si to běž ověřit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ve vodorovné poloze klíčku světla nesvítí i když jsou zapnuta spínačem. Že by 2105 byla jinak zapojena? To se mi nezdá.
P.S. Spínačka má 4 polohy! Zamčený volant, odemčený volant, zapnuté zapalování, startování.