Stránka 1 z 2

Úplne mäkká spojka na 2103

Napsal: stř říj 17, 2007 13:51
od kerberos
Potreboval by som poradiť s nasledovným problémom. Mám Ladu 2103 rv.1973. Skoro všetky súčiastky sú ešte pôvodné. Najzdených je len 60,000 km (som druhý majiteľ). Od včera mi blbne spojka. Ak na nu stúpim tak mám pocit ako by som šlapol do prázdna je úplne mäkký pedál. Skúšal som to odvzdušniť, ale nepomáha to. Ak naštartujem auto a chvíločku "pumpujem spojku" tak potom už zaberie. Tekutina sa z nádržky nestráca. Už som kúpil spodný pomocný piest a idem kupovať asi aj horný (pre istotu). Tekutina v nádržke je dosť čierna. (nemáte náhodou nejaký obrazový návod, ktorý by popisoval výmenu týchto piestov)

Napsal: stř říj 17, 2007 14:54
od Vašátor
Viděl bych to špatný hlavní spojkový válec, kdy těsnící gumyčky už netěsní a kapalina se tak přes netěsnost vrací zpět do nádobky. Nejspíš bude válec vyrezlý - díky tomu, že nikdo neměnil kapalinu, která nasála časem vodu.

Napsal: stř říj 17, 2007 15:13
od Honza 21061
Nebo další možnost: Vadný pracovní válec a poznáš to podle toho, že je kolem prachovky mokrý, ale taky to nemusí být pravidlo. Nejlepší je vlézt pod auto a prachovku odhrnout... Dokud tu vadnou věc nevyměníš, nedoporučuji ti na cokoliv sahat, nebo to odvzdušňovat- může se snadno stát, že neodjedeš už vůbec. :roll:

Podobný problém totiž trápí mne- první nášlap víceméně naprázdno (ale spojka vypne), další nášlap to samé, nebo už je normálně pedál tvrdý. Prachovka i válec suchý, úbytek kapaliny jsem okem nezaznamenal, přesto po odhrnutí prachovky na mě vyteklo množství kapaliny a je to jasné. :? Mimochodem, pracovní válec je zn. Fenox (asi nejznačkovější válec co je na Ladu k dostání, víc "značkovější" už se snad ani neprodává), koupený samozřejmě jako nový a na autě ho mám od dubna 2006. :evil:

Napsal: stř říj 17, 2007 15:27
od Hurikán
Honza 21061 píše:...Mimochodem, pracovní válec je zn. Fenox (asi nejznačkovější válec co je na Ladu k dostání, víc "značkovější" už se snad ani neprodává), koupený samozřejmě jako nový a na autě ho mám od dubna 2006. :evil:
Honzo, nestraš ho. :D Fenoxy zaznamenaly v poslední době lehké zvýšení kvality. I když jde o to, jak dlouho v daném obchodě leží na skladě.

Nejlepší volbou je "Bazalt" (nevím jestli si vybavuji přesný název). Hydraulika od tohoto výrobce je velmi dobrá. Bohužel ale nebývá moc často k vidění.

Jinak, pokud je vyrezlý jeden z válců, tak doporučuji vyměnit komplet ovládání spojky, protože po krátkém čase rád odejde i druhý válec. Navíc se může nový válec předčasně poškodit v důsledku jemných pevných částic, uvolňujících se ze starých a narušených dílů. Nejlépe tedy vyměnit oba válce, vč. spojovací trubky a hadice.
Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.

Napsal: stř říj 17, 2007 16:28
od Pajas
Vašátor píše:Viděl bych to špatný hlavní spojkový válec, kdy těsnící gumyčky už netěsní a kapalina se tak přes netěsnost vrací zpět do nádobky.
Zcela souhlasím, mě to dělalo úplně to samé co popisuje Kerberos, vyměnil jsem pouze hlavní spojkový válec a bylo po problému (mimochodem válec byl vymontovaný z vrakoviště z 33 let staré 2103 a už 7000km chodí jak nový :P ) Ověření této závady je velice jednoduché, stačí otevřít nádobku se spojkovou kapalinou a PRUDCE šlápnout na spojku, pokud kapalina vyletí vzhůru do nádobky, je to jasné - vyměnit hlavní spojkový válec (potvrzení toho co napsal Vašátor). Samozřejmě výměna komplet i s pracovním válcem a hadicemi bude jistější než to co jsem provedl já :oops:

Napsal: stř říj 17, 2007 20:21
od Křečík Barbuška
Hurikán píše:Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.
To je sice pravda, ale pocit brzdovky na rukou i jinde je pobuřující :x .

Co se týče značkovosti, nemusíme furt kupovat to co nám dotlačí z východu, onehdá jsem brouzdal po "lepších" prodejcích na netu, Kelly, Štangl atd. a tyto díly vedou i tam a to od "lepších" západnějších výrobců. Cena je sice jiná (tužší), ale kvalita by se tu dala očekávat více, ovšem nalejme si čistého vína u nás většinou vítězí cena, ale pak se nesmíme divit.

Napsal: čtv říj 18, 2007 11:35
od JmJ
Koko Loko píše:
Hurikán píše:Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.
To je sice pravda, ale pocit brzdovky na rukou i jinde je pobuřující :x .

Co se týče značkovosti, nemusíme furt kupovat to co nám dotlačí z východu, onehdá jsem brouzdal po "lepších" prodejcích na netu, Kelly, Štangl atd. a tyto díly vedou i tam a to od "lepších" západnějších výrobců. Cena je sice jiná (tužší), ale kvalita by se tu dala očekávat více, ovšem nalejme si čistého vína u nás většinou vítězí cena, ale pak se nesmíme divit.
nahod nejaky priklad, co jsi tam nasel a za kolik. dik :-)

Napsal: čtv říj 18, 2007 13:43
od Honza 21061
Jednou jsem myslím u Elitu viděl taky něco od Fenoxu na Žigula. Je pravda, že tam jsou věci na podobná auta drahé. Třeba na Wartburga kupovat u Kelly apod. bylo 100x neekonomické, ale například na Peugeot, Mercedes... atd. je to citelně výhodnější a kvalitativně stejné, jako u značkových servisů.
Upřímně řečeno, při nákupu dílů na Žigula se řídím otřepaným heslem- "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci", takže kupuji jedině v CS, přitom Krč mám blíže, je to tam o 25- 50% levnější, ale kvalita stojí za starou bačkoru.
Bohužel už i v CS se jim vyskytují díly, které jsou sice "originál" a "značkové", ale nedosahují takové kvality, jaká by byla potřeba... :roll:

Napsal: čtv říj 18, 2007 15:16
od Křečík Barbuška
JmJ píše:nahod nejaky priklad, co jsi tam nasel a za kolik. dik
nalistuj a uvidíš http://www.elitecat.cz

Napsal: čtv říj 18, 2007 16:06
od Honza 21061
Mají tam (jak se dalo čekat) spoustu chyb v tom katalogu. Ročníky výroby, objemy, vzájemné seřazení typů... :roll:
Nicméně konkrétně pracovní válce spojky jsem tam objevil 3 v ceně 438- 587,- což není zlé. S těmi rozdíly, že jeden je z hliníku (nejdražší), druhý ze šedé litiny, oba od fy CIFAM a třetí je od jiné firmy Tecnodelta. Teď by to chtělo zjistit, s jakou firmou jsou už zkušenosti a který by byl tedy nejlepší. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

Napsal: čtv říj 18, 2007 19:57
od Nemo
Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.

Napsal: čtv říj 18, 2007 20:00
od Štěpán
Nemo píše:Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.
Pravděpodobně další duplicitní díl, který byl původně vyroben pro SEAT 124 , a bez problému se dá použít i na ladu.

Napsal: čtv říj 18, 2007 20:05
od Křečík Barbuška
Štěpán Getsko píše:
Nemo píše:Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.
Pravděpodobně další duplicitní díl, který byl původně vyroben pro SEAT 124 , a bez problému se dá použít i na ladu.
Ono když se podíváš do aplikovatelných vozů tak tam nalezneš mimo mnoha divně znějících názvů Lad i Fiata a Seata.

Napsal: sob říj 20, 2007 11:10
od JmJ
Ted sem byl ve firme autocora.cz a tak informacne jsem se ptal treba na cepy rizeni. Od 300 - 1000 za kus. Takze kdo chce ze zigula mercedes, klidne muze mit 1 cep za 1000 :-)

Napsal: sob říj 20, 2007 16:25
od M150
Honza 21061 píše:Mají tam (jak se dalo čekat) spoustu chyb v tom katalogu. Ročníky výroby, objemy, vzájemné seřazení typů... :roll:
Nicméně konkrétně pracovní válce spojky jsem tam objevil 3 v ceně 438- 587,- což není zlé. S těmi rozdíly, že jeden je z hliníku (nejdražší), druhý ze šedé litiny, oba od fy CIFAM a třetí je od jiné firmy Tecnodelta. Teď by to chtělo zjistit, s jakou firmou jsou už zkušenosti a který by byl tedy nejlepší. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
kupoval som obidva spojkove valce CIFAM - namonotoval som len ten vrchny (teraz neviem ci je to pracovny alebo hlavny), jednalo sa o verziu zo sedej zliatiny.
vypracovanie sa mi pacilo - hlavne natrubok - je kovovy a nasrobovany do valca. bol som z toho nadseny lebo z noveho ruskeho brzdoveho valca mi po 4 mesiacoch vypadli obidva umelohmotne natrubky.
len teraz si nespominam na ktorom valci to bolo takto spravene s tym natrubkom... ten druhy tam mal taku gumovu vec...
vypovedna hodnota tohoto mojho prispevku je dost obmedzena lebo si nepamatam detaily, v kazdom pripade po vlastnej skusenosti znacku CIFAM odporucam 8)