Stránka 1 z 6

Nepravidelné chování motoru

Napsal: sob říj 13, 2007 19:10
od Yellow01
Můj motor v 2107 má takový nepravidelný chování. Je to 1500 s ozonem. Podělal se mi elektromag. ventil na volnoběh, takže se obešel a je to zapojený přímo na karbec. Při nízkých otáčkách když jen lechtám plyn to cuká, absolutně to nesnáší střídavý přidávání a ubírání plynu, třeba když jedu v koloně. Ale hlavně mě teď zajímá, co může způsobovat, že při každý ostrý akceleraci se motor chová jinak. Jednou se otevře druhá komora při 3500 ot., motor táhne a v 5000 ot. ztratí sílu, podruhý ujedu několik set metrů, než se to na 1. komoru vyšplhá na 5000 ot. a najednou jak kdyby do mě zezadu narazil kamion, 2. komora se otevře až teď a rozjede se to. No a někdy to šlape úplně normálně v celým rozsahu otáček.
Neměli byste prosím někdo tušení, čím to může být?

Napsal: sob říj 13, 2007 20:29
od JmJ
Odesel ti ten elektromag ventil, nebo dala kozu membranka v ekonomizeru? Kedze je membranka nacata, tak prisavas vzduch do motoru tam kam nemas a to asi muze delat ruzne veci.

Napsal: sob říj 13, 2007 20:40
od Pajas
Vyčisti karburátor, možná bordel z benzínu usazený v tryskách... Můj názor na toto: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15 (zhruba v druhé půlce stránky)

Napsal: sob říj 13, 2007 21:53
od Yellow01
JmJ píše:Odesel ti ten elektromag ventil, nebo dala kozu membranka v ekonomizeru? Kedze je membranka nacata, tak prisavas vzduch do motoru tam kam nemas a to asi muze delat ruzne veci.
Já sem to nerozebíral, mechanik v servisu mi věnoval celých 5 minut, během kterých odpojil ten bazmek na podběhu, jednu hadičku zahodil a druhou zapojil natvrdo na karbec a trochu sešteloval otáčky a bohatost.
Pajas píše: Vyčisti karburátor, možná bordel z benzínu usazený v tryskách...
Karbec jsem čistil, v tom to neni. Seřídit bych to potřeboval, jenže nemám komu to svěřit, neznám v okolí nikoho, kdo by byl schopnej a ochotnej to dobře seřídit.

Napsal: sob říj 13, 2007 22:35
od Křečík Barbuška
Vadná membránka v ekonomizéru většinou zlobí s volnoběhem, ale možné je všechno a určitě bych ji zkontroloval, dále bych odhodil řj ekonomizéru, teoreticky by mohla šlusovat kladívko. Je také možné, že se ti vylágrovalo ložisko v rozdělovači, zkus na zkoušku odhodit podtlakovou hadičku, pokud by to mělo býti tím mělo by se to trošku zlepšit, rozděovač zkontroluj určitě.

Napsal: sob říj 13, 2007 22:36
od Stanley__001x
co ta podtlaková basmek k otvírání druhé komory, tam je taky membránka...

Napsal: ned říj 14, 2007 07:53
od JmJ
Yellow01 píše:
JmJ píše:Odesel ti ten elektromag ventil, nebo dala kozu membranka v ekonomizeru? Kedze je membranka nacata, tak prisavas vzduch do motoru tam kam nemas a to asi muze delat ruzne veci.
Já sem to nerozebíral, mechanik v servisu mi věnoval celých 5 minut, během kterých odpojil ten bazmek na podběhu, jednu hadičku zahodil a druhou zapojil natvrdo na karbec a trochu sešteloval otáčky a bohatost.
Never mu ani nos mezi ocima :-) Zazil jsem 3x, ze nekdo tvrdil, ze ventil je vadny a ventil byl ok. Jednou neumel "mechanik" seridit sprane volnobeh, podruhe "mechanik" nedokazal poznat, ze je vadna prave ta membranka a ve tretim pripade nedokazal "mechanik" poznat, ze nejde napajeni do ridici elektroniky. ale vzdy byl vadny ventil a resnim bylo ho odpojit :-) Takze pozor na to :-)

Napsal: ned říj 14, 2007 08:06
od Yellow01
Jdu se na to mrknout, zatím všem díky.

Napsal: ned říj 14, 2007 17:50
od Yellow01
Tak jsem to zkouknul a zjistil, že na tom nic nevykoumám, v tom debilním Ozonu a všech těch regulacích se fakt nevyznám. Takže se na to vykašlu, počkám do jara na sraz, pak poprosím někoho, kdo tomu rozumí, jestli by mi to neseřídil. Auto jezdí při normální jízdě dobře, přes zimu to snad vydrží.

Napsal: úte říj 16, 2007 19:02
od Yellow01
Dneska jsem zkusil vyměnit podtlakovou regulaci z jinýho rozdělovače. Snad se to trochu zlepšilo, ale od 5000 ot. motor nemá tolik síly, jako by měl mít. Čím to může ještě být?

Napsal: pon lis 26, 2007 17:07
od Yellow01
Tak se mi zase přihlásil motor. Před pár dny jsem přijel v noci domu, vypnu rádio a motor měl nějak moc otáček na volnoběh. Na otáčkoměru bylo asi 1300. Ale byla tma, tak jsem to neřešil. V pátek jsem jel pryč a asi po 10 km motor začal slábnout a auto zpomalovat, pak postupně začali odpadávat válce. Po 100 metrech to už jelo jen na 1 válec. Zastavil jsem, párkrát prošlápnul plyn a zkusil se rozjet, auto najednou jelo na všechny 4 válce naprosto bez problémů. Dojel jsem domů, v sobotu sednu do auta, po zahřátí motoru vypnu sytič, a začlo to na volnoběh chcípat. Po zahřátí to má na volnoběh malý otáčky, na otáčkoměru to nic neukazuje, rafička se válí na nulovým dorazu. Při stání to chvíli udrží chod, ale při brždění jak šlápnu spojku nebo vyřadím to chcípne. Zkoušel jsem zvednout otáčky, ale vůbec to nereaguje. Ten ventil na podběhu je odpojenej.
Troufne si někdo říct, čím by to mohlo být?

Napsal: úte lis 27, 2007 18:00
od Cory
Cievka alebo kontakty prerusovaca?Ten ventil si odpojil az po tom ako sa objavili problemy alebo je permanentne odpojeny?

Napsal: úte lis 27, 2007 18:18
od hornak.active.sound
Trochu mi to pripomina muj problem,kterej resim na http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0

Napsal: úte lis 27, 2007 18:28
od Yellow01
Cory píše:Cievka alebo kontakty prerusovaca?Ten ventil si odpojil az po tom ako sa objavili problemy alebo je permanentne odpojeny?
Cívka by měla být v pohodě, kontakty jsou nový od léta, právě přerušovačem začaly všechny moje problémy s motorem. Paradoxem je, že na kontakty, který byly totálně smetený to jezdilo parádně. Ventil je odpojenej od léta, takže 3 měsíce bez něj v klidu, ale teď to zase začlo zlobit.

Napsal: úte lis 27, 2007 18:31
od Yellow01
Problém s benzínem bych asi vyloučil. Už 5 let tankuju u Shellu.