Stránka 1 z 2
Podtlakova regulacia v 2105
Napsal: pon říj 01, 2007 21:15
od Cory
Zdravim.
Pri merani predstihu stroboskopom som nastavil predstih na 5° bez podtlakovej regulacie.Po nasunuti hadicky sa predstih vysplhal niekde na 20° (a s tym sa logicky zvysili otacky volnobehu).Po opatovnom nastaveni na 5°,ale uz s podtlakom, som odpojil haciku podtlaku a predstih skocil hlboko pod 0°.Co je zle?Membranky?Odkial to vlastne taha podtlak?Spod skrtiacej klapky,ze?Zeby ostavala pootvorena?
Mam OZONa 2105 (1300)
Napsal: pon říj 01, 2007 22:03
od Vašátor
Je to tak správně! Předstih se nastavuje bez podtlaku.
Napsal: pon říj 01, 2007 22:24
od Cory
Takze tych 20° na volnobehu je so zapojenou podtlakovou regulaciou normalny jav?
Napsal: úte říj 02, 2007 07:06
od Marek
Není to správně!!!
Podtlaková regulace je vyvedena z karburátoru - přesně z prostoru NAD škrticí klapkou I. stupně. Vzhledem k tomu, že při volnoběhu jsou obě klapky úplně uzavřené, podtlaková regulace nepracuje.
Tvůj problém je v tom, že karburátor má špatně seřízené dorazy škrticích klapek a do prostoru I. stupně si přisává. To je radikálně špatně a je třeba to seřídit.
Napsal: úte říj 02, 2007 11:51
od Cory
ok,zatial jazdim bez podtlaku,vecer sa na to vrhnem
Napsal: úte říj 02, 2007 15:38
od Vašátor
OK, sorry

... to bude tím, že nemám podtlakovej rozdělovač.
Napsal: ned říj 07, 2007 19:43
od Cory
Nastavil som doraz klapky 1.komory tak,ze som cerva povolil aby sa nedotykal klapky a potom som ho utiahol na dotyk a malinko pridal.Predstih je tymto v poriadku,ale zacalo do robit neplechy: Pri prudkom pridani plynu sa motor pridusi a potom razantne trhne.Robi to pri cca 2500 ot/min.A este sa volnobeh znizil asi ne 500 ot/min.Co teraz?treba karburator nastavit od zakladov?Karbec som este nikdy nenastavoval,tak mam pred nim respekt

.Podotykam,ze klapka 1. stupna bola velmi pootvorena.
Napsal: pon říj 08, 2007 07:35
od Marek
Samozřejmě. Musí se provést seřízení volnoběhu - otáček a bohatosti.
Napsal: pon říj 08, 2007 08:57
od Wolf
Cory píše:....Podotykam,ze klapka 1. stupna bola velmi pootvorena.
Jestlize klapka 1. stupne byla pootevrena, pak nekdy drive nastavoval karburator nekdo, kdo tomu asi moc nerozumnel. Pak opravdu nezbyva nic jineho, nez seridit karburator od zakladu, jak pise Marek. Klapku ale doporucuji seridit (pokud neni vybehane ulozeni hridelky) na demontovanem karburatoru proti svetlu (na vlasovy prusvit). W.
Napsal: pon říj 08, 2007 21:15
od Vašátor
Rovněž to tak někdo mohl nastavit z důvodu zasraného volnoběžného kanálu, kdy dostatečně nereagoval šroub volnoběhu a volnoběh tak nešlo dostatečně zvýšit. Potom bys musel karburátor demontovat a vyčistit spodní díl - profouknout kompresorem volnoběžný kanál (nebo nějak jinak vyčistit).
Jak na seřízení najdeš v knihovně ladaklubu.
Napsal: pon říj 08, 2007 22:16
od Cory
Ten karburator je celkovo niekym dodrbany-ekonomizer bol vyradeny "bypassom", do tej ciernej krabicky ekonomizeru na lavom podbehu nesiel kablik z cievky,ale bol ukostreny,teraz som zistil,ze volnobeh je nastaveny klapkou a skusal som pridat volnobezne otacky potocenim mnozstva zmesi a vobec to nereagovalo,iba to zacalo viac "syčať" ako had.Je to cudne nastavene,ale spotrebu som mal minule 7,2l

Napsal: úte říj 09, 2007 06:58
od Marek
S dobře nastaveným OZONem se dá jezdit i pod sedm litrů, dokonce i pod 6,5 litru.
Ekonomizér propojený na přímo do sání není žádná tragedie, to se dělá běžně (některé části systému ekonomizéru jsou dost poruchové).
Prostě je jen potřeba poladit volnoběh a hotovo.
Vsadím se, že teď už karburátor na šroub volnoběhu reaguje.
Šroubem bohatosti (šikmo směrem od baterky) nastav nejvyšší otáčky a nejlepší chod motoru.
Potom šroubem volnoběhu otáčky srovnej na cca 900 rpm.
Šroub bohatosti pomalu zavírej, až motor začne chodit nepravidelně, a potom ho kousek vrať zpět, aby motor opět získal kulatý chod.
A hotovo..............
Napsal: úte říj 09, 2007 17:11
od Cory
Karbec som este necistil,lebo nemam cas,tak som pozrel na to nastavenie.Sroub bohatosti vytocenny o cca 6 otacok,sroub volnobehu vytocenny cca o 1/2 otacky

.tak som obidva zatocil,volnobeh povolil o 4,5 ot,bohatost o 3,5 ot.Motor ziskal najvacsie otacky pri uplnom zatoceni bohatosti.Potom som ponechal bohatost na 3,5 ot,nastavil volnobeh,trhnutie po prudkom pridani plynu ostalo.teraz s autom nejazdim.
Napsal: stř říj 10, 2007 10:32
od Marek
Je potřeba karburátor vyčistit. Není správné, aby byl šroub bohatosti úplně zavřený a motor se točil. To je blbost.
Napsal: pát říj 12, 2007 16:09
od Cory
Tak a uz je opravene.Karburator som rozobral,precisti,prefukol, nastavil vlasovu volu na 1. klapke, 2.klapka nemala vobec volu a ostavala zadrhnuta v stene difuzora (aspon myslim,ze sa to tak vola), tak som ju nastavil a karburator zlozil. Trhanie zmizlo a jazdi to ako drak

. Este by to chcelo vymenit membrany, trysky atd..... A uvazujem o zameneni hlavnej palivovej trysky pre 2. komoru t.j. namiesto 1,62 by som dal 1,30.
Dakujem vam za rady a som rad, ze su tu ludia,ktori mi radi pomozu
