Stránka 1 z 5

Palivovy system ako Stepna koza

Napsal: ned zář 23, 2007 16:35
od Wolfhunt
Zdravim vas, LADAci , a prosim o radu, co to je....

Mam LADU 21043, r.v. 1995, 125 tisic km najazdenych. Palivovy sytem AXTEC.

Symptomy: Motor na volnobehu ide bez problemuov, a to aj pri vyssich otackach. Avsak akonahle zaradim jednotku, motor kasle, drhne. To iste aj pri vyssich stupnoch. Pocas jazdy, ak sa to tak da nazvat, nie je mozne udrziavat ruchlost. Vtedy to druhne, akoby to bolo prechlastane. Bude sa da dat nohu dole z plynu - vtedy je to OK, ale spomaluje, alebo plyn az na podlahu a auto zrychluje, ale stale ide tazko. Nad 80 sa ani neda dostat.

Inak povedane: Akonahle je motor zatazeny, drhne. Volnobeh je uplne v poriadku. Myslim si, ze je to prave ten AXTEC system, co blbne...

Viete niekto, co to moze byt? Prosim o akukolvek radu. Moj mechanik tento system nepozna...

Dakujem Vam a vela zdaru.

Napsal: ned zář 23, 2007 17:41
od JmJ
Podobne se mi tvaril motor, kdyz byl olejovo-vodni bordel ve filtr boxu. Pravdepodobne to nebude tvuj pripad, ale prece jen to prekontroluj :-)

Napsal: ned zář 23, 2007 18:17
od Štěpán
Máš na karburátoru dva elektromagnetický ventily? Jestli jo, tak překontroluj jejích činnost. Nejdřiv jenom zapní zapalování a odpoj od ních drát. Měli by cvakat při připojování a odpojování drátu. Jestli cvakaj, tak je nech připojené, a nastartuj normálně motor a cípni ho přes zařazenou rychlost. Správně by pak měli cvakat při chcípnutým motoru.
Ještě něco, máš kontrolku CHECK ENGINE? Jestli jo, svítí ti to?

Napsal: ned zář 23, 2007 18:52
od Wolfhunt
Zdravim,

mno, karburator dam pozriet. Ta kontrolka je niekte na palubovke? Lebo nic nesvieti...

Este som zabudol spomenut, ze pod sedadlom spolujadzca je taka elektronicka vecicka - zrejme to je nieco ako palubny pocitac a suvisi to s palivovou sustavou....

Ak sa to nebude dat srpavit, tak asi tam necham namontovat klasicky karburator a bude.

Napsal: ned zář 23, 2007 18:56
od Maysner
Check Engine je ve stredovym panelu. pri zapnuti klicku do prvni polohy se rozsviti a pri nastartovani ma zhasnout. kdyz sviti je neco spatne. kdyz by jsi nasazoval obyc karbec dej pryc katalyzator nebo ho vysyp :wink:

Napsal: ned zář 23, 2007 19:12
od tonda
Je přeskočený rozvodový řemen. Je ho nutno ho dát zkontrovat jako první věc.

Napsal: ned zář 23, 2007 19:15
od Maysner
tonda píše:Je přeskočený rozvodový řemen. Je ho nutno ho dát zkontrovat jako první věc.
15ka ma rozvodovej retez 8)

Napsal: ned zář 23, 2007 20:34
od Štěpán
Pak bych to odhadoval na špatnej dolní ( výkonový ) aksesuátor = elektromagnetickej ventil, nebo tu řídící jednotku pod sedačkou spolujezdce. Projeď ještě vechny kostry v motorovým prostoru a u té řídící jednotky, které se upevňujou očkem ke kastli!!! Zahejbej s nima! Třeba mají špatnej kontakt!!!

Napsal: pon zář 24, 2007 12:05
od Wolfhunt
Maysner - mno, tak kontrolka nesvieti - vlastne ani neviem, ze by som ju mal mat. Palubovka je klasicka z 2107cky.

Stepan Getsko - Vdaka, to skusim spravit hned vecer. Lavy blinker mi tak fungoval - zlu kontakt a svietil len na modlitbu :-)

Napsal: pon zář 24, 2007 18:53
od Maysner
kontrolka Check Engine je vpravo od hodin nad zapalovacem(aspon u icka, myslim ze axtec bude met na stejnym miste)

Napsal: pon zář 24, 2007 19:37
od Ivo
Axtec u mě má kontrolku nalevo od hodin.

Napsal: úte zář 25, 2007 08:34
od Wolfhunt
Nie nie, nic z toho nesvieti. Bud je posahana elektrina, alebo to proste nesvieti.

To drhnutie sa mi uz stalo 3x, ale vzdy stacilo auto odstavit na 2-3 minuty a potom to islo. Teraz to neprechadza.

Zaraza ma, ze volnobeh ide bez problemov, hladko, aj pri vyssich otackach. Avsak akonahle ma motor nejaku zataz - ci vpred alebo vzad - tak drhne. Pripomina mi to, ked ma otec (na 2107 z 1988-teho) deravu membranu v karburatore a prechlastaval sa motor...

Dam vediet automechanikovi, co ste mi tu radili - lebo taku LADU este nevidel, hehe... A to uz robi do aut vyse 40 rokov...

Ak mate este napady, dajte prosim vediet, kazda rada je vitana. Dakujem vopred!

Napsal: úte zář 25, 2007 10:32
od Štěpán
Přijeď do Jedovnic! Podíváme se na to všichni společně.

Napsal: pon lis 12, 2007 19:29
od Ivo
Téma zkončilo, ale celkem nic se nevyjasnilo. Tak teď já, s mým prvním problémem z axtecem, s kterým si ani nevím rady. Chová se to skoro stejně, jak psal Wolfhunt. Volnoběh je v normě. Nízké otáčky taky, ale když chci trochu přidat, tak to začne kuckat a dusit se. Pomůžou dvě věci. Buď uberu, ale tak se jezdit nedá, nebo dám plný plyn. Cačalo to dělatpotom, co jsem měl sundaný karburátor a snažil se ho vyčistit, profoukat a promazat táhla. Nic jsem nešteloval a s ničím jsem netočil. Problém přetrvává i po výměně za druhý karburátor z auta, které tyto problémy nemělo(aspoň o tom nevím). Co teď s tím. Poraďte mi někdo prosím.

Napsal: pon lis 12, 2007 19:31
od fakír
Nemáš přeházený ty hadičky co jich nam je asi 5 nebo kolik