Pneumatiky, disky, rozměry, značení, převod tlaku
Napsal: pon zář 17, 2007 07:52
popisy na pneumatice- které číslo co znamená?
převodní tabulka pro varianty pneumatik
vše o pneumatikách a jejich jízdních vlastnostech
vše o elektronech, velikosti rozměry rozteče značení
Že naše motory disponují výkonem v kW event. koňských silách (HP) a přepočet je 1HP = 0,736 kW a 1kW = 1,358 HP ví asi každý na tomto fóru .
Ale to, že do pneumatik si můžeme „nafoukat“ tlak v Pascalech [Pa] = Newton/kvadratmetr [N/m2] , Barech [bar] , fyzikálních atmosférách [atm] , technických atmosférách [at] , Torrech [torr] , metrech vodního sloupce [mVS] , milimetrech rtuťového sloupce [mmHg] , v anglosasských zemích dokonce v poundech na čtverečný palec [PSI] a v od nich předponami odvozených jednotkách - kPa , Mpa , mbar , mmVS atd. , to asi každý vědět nebude .
Navíc nás matou meteorologové s netypickou jednotkou hektopascal [hPa] = 100 Pa .
Tak jsem si dovolil uvést zde převodní tabulku , která snad pomůže alespoň trochu se v tomto „guláši“ orientovat .
Základní jednotkou mezinárodní soustavy měr SI (bývalá soustava MKSA) je metr, kilogram, sekunda, ampér, dnes ještě kandella a mol.
Základní jednotkou pro tlak, resp. přetlak je 1 Pascal, zástupná 1 bar. Tak tedy:
1 Pa = 1 N/m2 = 1 kg/ms2
1 bar = 105 Pa = 0,1 N/mm2
1 atm = 101325 Pa = 1,01325 bar
1 at = 98066 Pa = 0,9806 bar
1 Torr = 101325/760 Pa = 1,333224 mbar
1 mVS = 9806 Pa = 98,066 mbar
1 mm Hg = 133,322 Pa = 1,33322 mbar
1 PSI = 6944 Pa = 0,06944 bar
Jestli jste se zorientovali , tak teď si běžte zkontrolovat huštění pneu .
Petr HC a Pátrač
[ Komentář přidal: Hurikán: po březen 16, 2009 13:49 ]
Ještě toto téma doplním o dva soubory s přehledem rozměrů a roztečí disků používaných jednotlivými automoblkami, které pěkně zpracoval Radek MB a za což si nepochybně zaslouží naše poděkování.
převodní tabulka pro varianty pneumatik
vše o pneumatikách a jejich jízdních vlastnostech
vše o elektronech, velikosti rozměry rozteče značení
Že naše motory disponují výkonem v kW event. koňských silách (HP) a přepočet je 1HP = 0,736 kW a 1kW = 1,358 HP ví asi každý na tomto fóru .
Ale to, že do pneumatik si můžeme „nafoukat“ tlak v Pascalech [Pa] = Newton/kvadratmetr [N/m2] , Barech [bar] , fyzikálních atmosférách [atm] , technických atmosférách [at] , Torrech [torr] , metrech vodního sloupce [mVS] , milimetrech rtuťového sloupce [mmHg] , v anglosasských zemích dokonce v poundech na čtverečný palec [PSI] a v od nich předponami odvozených jednotkách - kPa , Mpa , mbar , mmVS atd. , to asi každý vědět nebude .
Navíc nás matou meteorologové s netypickou jednotkou hektopascal [hPa] = 100 Pa .
Tak jsem si dovolil uvést zde převodní tabulku , která snad pomůže alespoň trochu se v tomto „guláši“ orientovat .
Základní jednotkou mezinárodní soustavy měr SI (bývalá soustava MKSA) je metr, kilogram, sekunda, ampér, dnes ještě kandella a mol.
Základní jednotkou pro tlak, resp. přetlak je 1 Pascal, zástupná 1 bar. Tak tedy:
1 Pa = 1 N/m2 = 1 kg/ms2
1 bar = 105 Pa = 0,1 N/mm2
1 atm = 101325 Pa = 1,01325 bar
1 at = 98066 Pa = 0,9806 bar
1 Torr = 101325/760 Pa = 1,333224 mbar
1 mVS = 9806 Pa = 98,066 mbar
1 mm Hg = 133,322 Pa = 1,33322 mbar
1 PSI = 6944 Pa = 0,06944 bar
Jestli jste se zorientovali , tak teď si běžte zkontrolovat huštění pneu .
Petr HC a Pátrač
[ Komentář přidal: Hurikán: po březen 16, 2009 13:49 ]
Ještě toto téma doplním o dva soubory s přehledem rozměrů a roztečí disků používaných jednotlivými automoblkami, které pěkně zpracoval Radek MB a za což si nepochybně zaslouží naše poděkování.