Stránka 1 z 2

oprava přední nápravy atd. poraďte

Napsal: ned zář 16, 2007 19:38
od Lada_BV
Pustil jsem se před zimou do opravy přední nápravy na 21053 s kterou jezdí moje drahá polovička. Šroub na převodce byl již dotažen a volant má stejně velkou vůli. Ze všech čepů na řízení jsem objevil pouze jeden zatuhlý a to na té dlouhé tyči co spojuje převodku řízení a pomocný čep řízení. Ostatní čepy bez citelné vůle. Dále jsem zjistil vůli v pomocném čepu řízení a v převodce řízení.
1. Poraďte, když už to mám skoro všechno venku, mám všechny čepy vyměnit zrovna, nebo ten zatuhlý rozhýbat a pak všechny namazat a namontovat zpět? Pomocný čep budu rozdělávat a samozřejmě převodku také.
2. Ještě jsem zjistil vůli na kolech - když zahýbu předním kolem ve vodorovné rovině - vůle nula, když zahýbu kolem ve svislé rovině, je tam vůle - co je to ? (svisláky ?)

Napsal: ned zář 16, 2007 19:42
od Marek
ad 1: Pomocný čep vyměň za nový. Nyní se dají sehnat pomocné čepy, které jsou uložené na kuličkových ložiskách. Jsou mnohem lepší zejména v menším odporu volantu. Převodku budeš muset patrně vyměnit také, nebo ji seřídit pomocí podložek (předpětí v uložení šneku). Spojovací tyč nech i se zatuhlým čepem, jen ho rozhýbej a namaž A00 vazelínou pod manžetu.

Ad 2: Ano.

Napsal: ned zář 16, 2007 19:47
od Lada_BV
dík moc, to jsem přesně potřeboval - rychlou radu neboť auto potřebuji co nejdříve dostat zase na kola :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned zář 16, 2007 21:22
od Dusan
Moze byt vybite puzdro v prevodovke riadenia a to uz neopraviš...hlavne pozor na skladanie prevodovky aby si tu paku spravne nasadil a koliesko zapadalo do zubov v priamom smere do stredu sneku.

Napsal: pon zář 17, 2007 06:00
od Pája
Ještě k tý vůli kol ve svislý rovině. Mám svisláky nový, novej náboj a nový ložiska. A taky mám vůli. Čím to je???

Napsal: pon zář 17, 2007 07:17
od Marek
Pája píše:Ještě k tý vůli kol ve svislý rovině. Mám svisláky nový, novej náboj a nový ložiska. A taky mám vůli. Čím to je???
Buď vůle v ložisku nebo vůle v uložení ramen.

Napsal: pon zář 24, 2007 20:27
od Vašátor
Rovněž může být vůle na tisícihranu tyče řízení od volantu - ve spojení tyče řízení od volantu a převodce řízení. Dalo mi dost zabrat přijít na to, proč je vůle na volantu a bylo to toto ...

Napsal: pon zář 24, 2007 21:03
od Lada_BV
tak jsem to rozebral, zjistil chyby a zase složil :roll:
1. výměna silonů a gumiček pomocného čepu řízení - oddělaly to zatuhlé čepy
2. rozhýbání a namazání čepů řízení - objevily se vůle
3. přitažení šroubu na převodce řízení - únik oleje - za dva měsíce je suchá
4. vůle svislých čepů (spodní s mazničkama, horní bez)

efekt ???? spousta práce a efekt téměř nulový - přitažením šroubu na převodce se o chlup zmenšila vůle řízení a ještě vím co je v pr...........

takže až seženu ND, tak se na jaře :lol: do toho pustím nyní bohužel jsou v provozu obě auta a nelze ani jedno odstavit, až v létě, to budu jezdit zase na kole :( :( :(

Napsal: pon zář 24, 2007 21:31
od Vašátor
Lada 21053 píše: efekt ???? spousta práce a efekt téměř nulový
koukals na ten tisícihran mezi převodkou a hřídelí volantu? Jestli není vyčvachtanej

Napsal: pon zář 24, 2007 21:35
od Lada_BV
no se přiznám, že nééé, ale teď je to jedno - musí to jezdit, jinak je průser

při malém pohybu volantem chodí ta hřídel co vede k čepům doprava, nebo doleva, až při větším otočení volantu se začne točit, mám obavu, že je to tam vyčvachtanééééé nééééé :cry:

Napsal: pon zář 24, 2007 21:40
od Vašátor
chodí ti volant nahoru a dolů?? Jestli ano, je to 100% na té hřídeli volantu. Výměna je cca na hodinku :wink:

Napsal: pon zář 24, 2007 21:53
od Lada_BV
volant ne, chodí ta hřídel co jde z převodky řízení a má na sobě páku a v ní dva čepy
při mírném otočení volantu chodí buď do prava nebo leva a při větším otočení volantu se již otočí celá a chodí min. 1 mm na každou stranu - prostě hrůza :x :x

Napsal: pon zář 24, 2007 21:56
od Vašátor
no fuj :evil:

Napsal: pon zář 24, 2007 21:57
od Lada_BV
hm tak tak :roll:

Napsal: úte zář 25, 2007 06:55
od Marek
To Lada 21053

Proč tu mluvíš o odstavování auta??? Kompletní GO nápravy (včetně výměny ramen, kompletního řízení a všech čepů) + kompletní geometrie (záklon, odklon, sbíhavost) mi trvala necelé čtyři hodiny!!!