Stránka 1 z 3
LPG se vstřikovací jednotkou
Napsal: pon zář 10, 2007 11:49
od Sender
Ahoj,známej má v autě namontováno zařízení LPG se vstřikovací jednotkou.Auto startuje na benzín a po chvilce přepne samo na plyn.Dá se to nějak obejít ,aby auto startovalo rovnou na plyn ?
Napsal: pon zář 10, 2007 12:53
od Luděk Musil
Neřeknu rovnou, že ne - možná bych kecal....... ale asi ne.
Zeptám se: o jaký typ auta jde a o jaký jde typ LPG?
Napsal: pon zář 10, 2007 13:50
od Sender
Obsah 1,1 typ LPG nevím (to zařízení na LPG má asi půl roku starý).
Ptám se, protože se postupem času chystám koupit nějaký auto (novější) s LPG.S největší pravděpodobností to bude mít taky vstřikování (LPG).
V součastnou dobu mám na ježdění do práce Ladu 2101 s LPG.Jsem zvyklý startovat na plyn (i v zimě v největších mrazech) benzín vůbec nepoužívám.U dalšího auta bych chtěl mít taky takovou možnost jezdit jen na plyn (případně podle potřeby).
Napsal: pon zář 10, 2007 16:27
od Saša
Provozem na LPG se zabívám amatérsky od r.1987 a mám s tím skušenosti.Príležitostně pomáhám řešit elektrické závady u modernějších LPG zařízení jedné montážní fyrmě.
Chybí ni od Tebe základní info.
Napsals-"LPG se vstřikovací jednotkou"Myslíš tím řídící jednotku motoru auta nebo jednotku řídící "bohatost"LPG ?
Máš na mysli "moderní vstřikování kapalné báze LPG ?
Samozřejmě to jde vždy přepnout (start-plyn /benzín)
Některé "starší systémy pro auta se vstřikováním benzínu ale špatně bez úprav startují protože jim chybí tzv elektrický sitič LPG - proto start na benzín.Ale i z jinných důvodů!.
Moderní a velmi drahé LPG systémy to mají vyřešeno a je jen na řidiči co si zvolí....ale!
PS:každé moderní auto má některé odlišnosti a to ti zodpoví jen montážní fyrma zabývající se přestavbou .
UPOZORNĚNÍ:pokud jezdíte s autem co má KARBURÁTOR delší dobu jen na LPG NEPŘEPNĚTE na benzín bez toho aby jste si nezkontrolovali jestli někde benzín neuniká!!!. Příčina skoro 100% požárů aut s plynem!
V karbecu jsou membrány (1 nebo víc) a ty bez benzínu stvrdnou a rozlámou se , a pak to všude teče včetně hadice od ventilu ke karbecu.
Na srazu víc.
Aurčitě jsou tady odborníci zabývajíci se přestavbama já se zabývám elektrickou částí.
Napsal: pon zář 10, 2007 18:38
od Marek
Moderní systémy LPG řízené vlastní jednotkou a centrálním či vícebodovým plněním LPG mohou pracovat v jednom ze dvou režimů:
Prvá možnost je trvalý provoz na benzin (tento režim je vždycky k dispozici pro případ poruchy systému LPG), druhá je start na benzin a následné přepnutí do LPG. Přepnutí do LPG je řízené otáčkami motoru (přepnutí proběhne po prvém překročení nějakých předem nastavených otáček motoru) a mnohdy i teplotou motoru (často totiž dochází u studeného motoru k nepravidelnému chodu na LPG a vysokým emisím, což signalizuje CHECK). LPG musí být schopen se dokonale převést do plynného skupenství, sebemenší kapalné množství je nežádoucí (diametrálně odlišná hustota média).
Nejlepší je systém LPG, kde je přepnutí benzin/LPG řízené jak otáčkami motoru, tak i teplotou chladicí kapaliny.
Rozhodně ale NEEXISTUJE systém, který by pracoval výhradně jen s plynem, to z hlediska dodržení emisních norem není technicky řešitelné.
Nechápu, proč tak úzkostlivě bazíruješ na provozu pouze na plyn. Tak prostě s plnou nádrží plynu dotankuješ za stovku benzín - co je na tom???
Nebo si kup naftu a nemusíš se tím zabývat.
Napsal: pon zář 10, 2007 18:56
od Sender
Vím o tom jen tolik že LPG zařízení má svoji řídící jednotku která na několik ms otevře asi nějaký ventil a vstříkne plyn (asi kapalnej).Ta řídící jednotka se programuje a monitoruje i za jízdy notebookem.
Z požáru způsobeným benzínem nemám obavy.
Napsal: pon zář 10, 2007 18:59
od Acibuk
Naftu do Lady ani do Corsy nenaliju..Mě z toho taky ten benzín pořád někde teče..Ale přesně tak - musí to jít přepínat.Měli jsme Corolu, ta startovala defaultně na benzin, pak se prepla.ale sla prepnout potom i zpet na benzin
Napsal: pon zář 10, 2007 19:04
od Sender
Marek píše:Nechápu, proč tak úzkostlivě bazíruješ na provozu pouze na plyn. Tak prostě s plnou nádrží plynu dotankuješ za stovku benzín - co je na tom???
Protože součastná Lada kterou mám na plyn i v těch největších mrazech jde dobře.Motor nijak neškytá,jízda se studeným motorem je plynulá.Jako jednu nevýhodu vidím jen v tom,že když je větší zima jak -25°C ,tak musím tak dva km jet jen na zvýšený otáčky motoru.Při vyšších otáčkách (vyšší spotřebě LPG) zamrzá směšovač LPG.
Napsal: pon zář 10, 2007 20:02
od Acibuk
Já jsem 1203 na benzín blahého času v životě nestartoval, i v kose chytla.
Napsal: pon zář 10, 2007 20:40
od Majo
Sender píše:Protože součastná Lada kterou mám na plyn i v těch největších mrazech jde dobře.Motor nijak neškytá,jízda se studeným motorem je plynulá.Jako jednu nevýhodu vidím jen v tom,že když je větší zima jak -25°C ,tak musím tak dva km jet jen na zvýšený otáčky motoru.Při vyšších otáčkách (vyšší spotřebě LPG) zamrzá směšovač LPG.
Toto je len ciste Tvoj osobny pocit a tym ze chodis len na LPG viac prerobis nez usetris.
Dobre zostelovany motor za studena zozerie diametralne menej benzinu nez LPG, nakolko velka cast LPG vyjde cez vyfuk nezhorena(a to je aj citit).
Cize ked na par minut prepnes na benzin neprerobis na tom, prave naopak, bude nizsia spotreba LPG(a to nie len pre to ze ides par km na benzin)
Napsal: pon zář 10, 2007 21:57
od utia
Majo píše:Dobre zostelovany motor za studena zozerie diametralne menej benzinu nez LPG, nakolko velka cast LPG vyjde cez vyfuk nezhorena(a to je aj citit).
Zajimave, to jsem nevedel! Nicmene, pripadne mi to trosku zbytecne resit... to ze nastartuji na benzin a po par km prejdu na plyn neni zas takova tragedie
Napsal: pon zář 10, 2007 23:01
od Saša
Majo píše:Toto je len ciste Tvoj osobny pocit a tym ze chodis len na LPG viac prerobis nez usetris
Tak o tomhle bych pochyboval!.
Při studeném motoru a "vytaženém" sitiči teče do motoru velké množství benzínu které kondenzuje na stěnách válců a smívá olej a tím se motor strašně opotřebovává!!!
Mohl bych teď u mého dočasného íčka provést pokus co víjde levněji.(prvních 5 km na plyn / to samé benzín).
Jsem si scela jist že i kdyby to vyšlo ve prospěch benzínu ,a to je asi nepravděpodobné tak stráta nenahradí opotřebení motoru .A za to dám "ruku"do ohně!
Jinak jsem došel k stejnému závěru jako Sender a naprosto ho chápu! .Jezdím jen na plyn 19 let!
Napsal: pon zář 10, 2007 23:17
od utia
Saša píše:Při studeném motoru a "vytaženém" sitiči teče do motoru velké množství benzínu které kondenzuje na stěnách válců a smívá olej a tím se motor strašně opotřebovává!!!
S tim se neda nez souhlasit, to je vseobecne znama vec. Ale otazka je jak se u studeneho motoru projevi start na LPG, myslim ze je dost agresivni a nez se motor zahreje dostane se tam kam by nemel... nebo se pletu
Napsal: úte zář 11, 2007 15:40
od Saša
utia píše:Ale otazka je jak se u studeneho motoru projevi start na LPG, myslim ze je dost agresivni a nez se motor zahreje dostane se tam kam by nemel... nebo se pletu
Tohle nechám povolanějším-Rád se něco dovím.
Napsal: stř zář 12, 2007 07:57
od Marek
Pánové, pravdu má Majo.
Při spouštění studeného motoru na LPG dochází k velmi nekvalitnímu a neúplnému plynování LPG, správně řečeno dochází k nedokonalé přeměně z kapalné na plynnou fázi LPG. Reduktor (zařízení na přeměnu skupenství) je velmi studený a jeho schopnost správné funkce je velmi omezená. Proto je okamžitá spotřeba LPG několikanásobně vyšší než kdybyste motor provozovali v tu danou chvíli na benzin. Je to samozřejmá věc - důsledek přítomnosti určitého množství nažádoucího nedostatečně přeměněného kapalného LPG (které má několikatisíckrát vyšší hustotu než plyn a tudíž je jí tam obrovské množství!!!).
Ke správné funkci reduktoru LPG je potřeba, aby jeho teplota byla aspoň +30°C (tedy teplota chladicí kapaliny aspoň 40°C). Do té doby je spotřeba LPG nesrovnatelně vyšší než v danou chvíli na benzin. To je dokázané - nemá cenu nad tím diskutovat.
Nekvalitní přeměna skupenství a nepředstavitelně vysoké emisní hodnoty znemožňují provoz studeného motoru na LPG u motorů řízených a vybavných vlastní diagnostikou (kontrolka CHECK). Proto start na benzin a přepnutí až po určité době, kdy jsou splněny dané podmínky pro přepnutí paliv (především teplota reduktoru).
Někdo tu zmínil zamrznutí reduktoru. A zamýšleli jste se třeba nad tím, proč vlastně zastudena reduktor zamrzá??? Co kdyby to bylo třeba právě proto, že teplota kapalného propanu (více než -40°C) prostě má v tu chvíli větší "moc" a nad teplem reduktoru jednoduše zvítězí???
Při provozu na LPG je vhodné (a odborníky doporučované) provádět první, tedy studený start výhradně na benzin. Teprve po ujetí několika stovek metrů (při mrazech třeba ujetí až několika kilometrů) přepnout na LPG. Ušetříte, věřte tomu. Je to léty vyzkoušené a opravdu to tak je.
Mimochodem - Sašo, myslíš si opravdu, že bohatá směs na benzin opotřebovává olej v motoru a motor jako takový více než bohatá směs LPG??? Plyn je kyselý jako šťovík a navíc má schopnost velmi nežádoucí, a to je vysušování stěn válců. Podle mého názoru (a zdravého rozumu) právě toto ničí olej a potažmo motor mnohem víc než trocha benzinu. Ostatně zeptej se na to našeho tribotechnického odborníka, jistě Ti poví totéž co já. Ono totiž pouhé "černání" oleje, tedy rozpouštění uhlíku, není jedinou známkou opotřebení oleje.
Jak známo, olej v motoru při provozu na LPG zdaleka tolik netmavne jako při provozu na benzin (nebo dokonce na naftu). Ovšem obsah jiných možná ještě méně žádoucích složek v oleji rozpuštěných (například právě různé kyseliny a soli) škodí motoru více než vlastní rozpuštěný karbon.
Ale co já bych tu mlel pantem - mně se tu nevěří. Zeptej se Majora, ten je kovanej v oboru. Jistě Ti dotaz zodpoví (a já věřím, že nejsem dalece pravdy).