Stránka 1 z 2

Tlak oleje - nízký - 2103

Napsal: pát zář 07, 2007 16:42
od Jirka 2103
Tak dnes jsem vyměnil termostat který jsem koupil od Petra 06 (ještě jednou díky), motor konečně udržuje lehounce pod 90°C předtím ta teplota létala od 50°C při brzdění motorem po 100°C při jízdě po dálnici

No, ale k věci - se správnou pracovní teplotou se znatelně snížil mazací tlak oleje. Třeba při 3000rpm to má tak 2 bary tlaku, ale s přimhouřenýma očima...

Co s tim? Má cenu podkládat ten redukční ventil tou 12 podložkou nebo je už vylágrované olejové čerpadlo?

Motor jako takový má najeto 76 500km důchodcovským stylem, tlaky ve všech válcích jsou 12 bar, olej je MOGUL SUPER STABIL starý asi 1500km, včetně filtru samozřejmě.
Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.

P.S. S tou výměnou termostatu jsem dal fridex růžový G12 napůl s destilkou. Doufám že to není nějak nevhodný fridex pro ladu?

Napsal: pát zář 07, 2007 17:07
od Little Red Riding Hood
Jirka 2103 píše:Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.
není tohle nejduležitější??.. ve 1200 jsi na palubce tlak oleje taky neměl, to že ti tam běhá rafička je jen přebytečněj luxus... :P

Napsal: pát zář 07, 2007 17:13
od Jirka 2103
Tak určitě je to potěšující skutečnost, ale stejně mi přijde že o něco vyšší tlak oleje by rozhodně nevadil. Aby to bylo aspoň jako předtím (cca 1 bar na 1000rpm, max. bývávalo tak 4 bar)

Napsal: pát zář 07, 2007 18:25
od Honza 21061
S těma podložkama v redukčním ventilu bych pro jistotu moc neoperoval, přeženeš to a někde provalíš těsnění pod hlavou a gufera ventilů... Spíše bych ten ventil vyčistil, protože pístek může díky usazeninám přestat těsně doléhat.
Obecně platí, čím novější olej a čistší motor, tím vyšší tlak oleje.
Já mám na tom svém podobné tlaky, možná o něco vyšší. Při 5 tisících otáčkách by měl ukazovat plus mínus 4, mně to ukazuje tak 3,5 při starším oleji. Ale jestli ten Tvůj motor není na takovéto otáčky zvyklý tím důchodcovským stylem, tak to snad ani radši nezkoušej, nebo ho postupně připravuj na sportovnější styl jízdy.
Kontrolka tlaku oleje zhasíná okamžitě i při startování, protože olej je hustý, to ale neznamená, že správně maže na všech místech, to čidlo je totiž značně benevolentní a je jen informativní, tlakoměr, pokud ukazuje správně, je samozřejmě mnohem lepší kontrola celkového stavu mazání.
tj. u žigula stejně taková polovičatá, protože je namontován v místě, kde je ještě vyšší tlak oleje, než např. v hlavě válců. Pokud zhasne kontrolka a budík něco ukáže, nemusí to znamenat, že se správně mažou ventilové rozvody. Ale to poznáš podle klepání, když se nemažou. Třeba když auto dlouho stojí, tak je charakteristické klepání rozvodů slyšet první 2 vteřiny po nastartování vždy.

Napsal: sob zář 08, 2007 10:03
od Little Red Riding Hood
tak já u sem konečně dosáhl uspokojení s upravou čerpadla... jak je motor studenej (olej hustej) tak max otáčky které jsou dle budíku unosné jsou 3500 jinek se rafička zalamuje o max na doraz... ale jak se ohřeje jsou taky naprosto bezvadné.. ale s klasickým olejem bych to asi nedělal ja jezdim na řidke polosintetice (10w-40)..

Napsal: sob zář 08, 2007 12:15
od Vašátor
Jirko, v první řadě zkus pořádně vyčistit čidlo tlaku oleje (jak pro kontrolku, tak i budík a celý ten bazmek ... také elektroinstalaci - přechodové odpory ). Nejlépe zkusit čidlo z jiného auta. Před tím než začneš do něčeho vrtat, prověř tzv. banalitky ...
Výměna termostatu nemůže mít v žádném případě vliv na tlak oleje. Respektive píšeš že teplota kolísala, tím pádem by měl lehce kolísat i tlak oleje. Po výměně termostatu může max. nastat ustálení.

Napsal: sob zář 08, 2007 12:23
od Jirka 2103
Takhle..

S ti našim žigulem se téměř vylučně jezdí po městě. Pokud nepočítám, že se občas zastavilo v koloně kde se to ohřálo někdy až moc že bylo třeba pustit saharu tak teplota s tím starým termostatem byla 50 - 70°C, teď je s tím novým termostatem asi těch 90°C, takže olej je o něco řidší..

Zkusím vyčistit ty čidla, elektrika je jinak v pořádku (na tu jsem pes) :wink:

Díky.

P.S: A co ten druh toho fridexu?

tlak oleje

Napsal: sob zář 08, 2007 19:56
od rosta
mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.

Napsal: sob zář 08, 2007 20:48
od Nemo
A fridex - no problem.
Doufám, žes mu vysvětlil, že je to ta největší dobrůtka, jakou může dostat, aby si toho vážil! :lol:

Napsal: sob zář 08, 2007 20:52
od Nulašestka
Jinak k tomu tlakoměru - vyprdnul bych se na to. I po generálce motoru se mi ta ručička sotva kdy vůbec trochu vychýlí, předtím se nikdy ani nehnula. Alfou a omegou je tady kontrolka mazání.

Re: tlak oleje

Napsal: sob zář 08, 2007 22:59
od Laďuša
rosta píše:mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.
jj, decentně potúrovat taky trošičku pomůže ;) ale zas na druhou staranu jak kdy, studenej se moc vytáčet nemá ..

Napsal: ned zář 09, 2007 07:47
od Jirka 2103
No, vždycky když ho studeného startuji tak ho moc neprošlapávám, chytne hned a je okamžitě na 1500 - 2000 rpm, kontrolka mazání vetšinou ještě svítí, ale zhasne max. během sekundy... (když se startuje po jízdě tak už nesvítí). Občas potřebuje sice lehce protůrovat aby se udržel, ale NIKDY jsem tu rafiku otáčkoměru při tomto krátkodobém protůrovávání nepřehnal přes 3000 rpm.. :wink: A víc asi tůrovat fakt nebudu, je mi toho motoru prostě líto ho takhle točit když je uplně studený.....

Napsal: pon zář 10, 2007 22:23
od Cory
Mne zhasina kontrolka uz pri startovani a som zvedavy ake hodnoty by mi ukazoval tlakomer,keby som ho mal :)

Napsal: úte zář 11, 2007 20:24
od Honza 21061
Nikdy nic po nastartování netůrovat a pokud možno otáčky srazit sytičem nejvýše do 1500 (i to už u svého motoru nepřipustím a nastavuji pro první vteřiny tak 1200) nebo se ti někudy ten olej vyvalí a nejedeš. Motor to při svém věku nemusí vydržet. Proveď očistu a kontrolu všeho doporučeného a snad to pomůže.
Kontrolka oleje mně při startování zhasíná taky a když náhodou musím opakovat, rozsvítí se až cca po 3- 5 vteřinách. Opatrně s těmi studenými motory... :roll:

Napsal: úte zář 11, 2007 21:54
od EMI
Jirka 2103 píše:Zkusím vyčistit ty čidla
když už v tom budeš, tak neni problem napojit klasickej manometr, u kerýho výš 100%ně na čem si :wink: (pokud to neni nějakej šit :P )