Stránka 1 z 2

Lehké bouchání od podvozku ...

Napsal: stř zář 05, 2007 22:18
od Vašátor
Už jsem prošel celej podvozek a pořád nevím čím by tento jev mohl být způsoben. Za jízdy při nízkých rychlostech se z podauta ozývá takové jemné buch...buch...buch ... roste to z rychlostí a je to závislé na povrchu vozovky. Ve vyšších rychlostech tento jev již není slyšet. Pokud auto stojí, nic slyšet není.

Co můžeme vyloučit:
čepy OK
kardan OK
silemblok převodovky OK
výfuk OK
zadní náprava nijak necestuje...

Mohl by to být pomocný čep řízení??? Nedávno se ozvalo děsné bouchání a dělal to pomocný čep řízení. Čep jsem namazal, dotáhnul tak jak má ... bohužel jsem neměl nikoho u ruky, abych mohl kouknout, zda se lehce nehýbe při otáčení volantem.

Napsal: stř zář 05, 2007 22:21
od Křečík Barbuška
Kdysi se mnou takhle vydrbaly vymlácené kloboučky z pomocného čepu.

Napsal: stř zář 05, 2007 22:24
od Vašátor
Koko Loko píše:Kdysi se mnou takhle vydrbaly vymlácené kloboučky z pomocného čepu.
Rovněž mě to napadlo... ale v ruce to po dotažení vůli nemělo. Ovšem jízda je něco jiného... Dají se pořídit a vyměnit? Chce to nějak vystružit? Nebo lepší sehnat jinej pomocnej čep ...

Napsal: stř zář 05, 2007 22:27
od Little Red Riding Hood
je se přidám se svím dotazem: když se rychleji rozjíždím, nebo měnim směr jízdy (dopředu dozadu) tak mi jde od levého zadního kola takovej divnej lupanec (přirovnání pocitem jako by jste koulely obrovskou vačku a v jendom místě museli překonat odpor vačky).. někdy má kolo tendenci kvůli tomuto jevu se jakoby rozklepat (jako třást se).. taky netuším čím by to mohlo být.... vše sem překontroloval a zdá se OK... jediné co mě jako poslední varianta napadá je tlumič, ale zdá se býti svím chováním v pořádku... pak už leda nějakej hatzek od diferenciálu..

Napsal: stř zář 05, 2007 22:30
od Vašátor
Zadrhávájí se ti pakny (můj názor) ... buď máš moc dotaženou ručku nebo samoštel. Nápravu máš se samoštelama nebo origo 2101 s excentrama?
Cinkne ti to přitom lupanci kardanem?

Napsal: stř zář 05, 2007 22:32
od Little Red Riding Hood
náprava je 04 čili měli by tam být samoštely... ručka je hooodne povolená.. :|

Napsal: stř zář 05, 2007 22:40
od Vašátor
No bude to 100% na zadní nápravě. Třeba upadené pružinky co drží pakny k nápravě (ty malé). ... čili skontrolovat brzdy. Pokud budou OK, tak holt difik

Napsal: stř zář 05, 2007 22:44
od Křečík Barbuška
Vašátor píše:
Koko Loko píše:Kdysi se mnou takhle vydrbaly vymlácené kloboučky z pomocného čepu.
Rovněž mě to napadlo... ale v ruce to po dotažení vůli nemělo. Ovšem jízda je něco jiného... Dají se pořídit a vyměnit? Chce to nějak vystružit? Nebo lepší sehnat jinej pomocnej čep ...
2 kloboučky + 2 gumičky v pytlíčku mě před 3 lety stály 25Kč, samozřejmě je třeba opticky vyhodnotit kvalitu nového dílu, vylisované číslo na kloboučku je významným kladem. Zbytek čepu myslím nepodléhá opotřebení, pokud to tedy nechodilo kov na kov.

Napsal: stř zář 05, 2007 22:57
od Vašátor
Namazné to bylo celkem dobře. Jen je mi divné, že se to nemusí nijak vystružit. To jsi jen nasadil, namontoval a bylo po problému? Co vím, tak tyto plastové pouzdýrka se nasazují pod tlakem a nasazením se lehce zlisují aby držela - tím pádem se pak musí lehce vystružit na přesný rozměr teho bazmeku, který v nich chodí (teda takto to funguje u motorek - tlumičů ...)

Napsal: stř zář 05, 2007 23:32
od Křečík Barbuška
Nasadit jdou trošku ztuha, takže je třeba je máznout, nic jsem nesoustružil, nijak neupravoval, vyměnil, složil, vůle a bouchání zmizely.

Napsal: čtv zář 06, 2007 06:54
od Luděk Musil
Vašátor: Zkus zkontrolovat spodní uložení předních tlumičů.
Mě taky bouchala (a docela šeredně) přední náprava. Vše jsem vyměnil a efekt 0. Teprve při demontáži držáku tlumiče na spodním rameni jsem zjistil ovalitu v oku, které drží tlumič. L.

Napsal: čtv zář 06, 2007 07:14
od Drobek81
Taky bych se přikláněl k tlumičům, případně uložení předního stabilizátoru...kdysi mi při ostřejší jízdě v horách vyjela jedna guma co v ní drží stabík...

Napsal: čtv zář 06, 2007 08:07
od Wolf
Pokud je to bouchani opravdu jenom takove lehke, zkus nasadit jina kola. Mnohdy se vada plaste opticky nejprve neprojevi, ale pri jizde je to uz znat. W.

Napsal: čtv zář 06, 2007 15:07
od Ivo
Nebo silentbloky horního ramena. Teď jsem to řešil u manželky na autě. Pořád něco bouchalo. Už jsem navěděl co s tím, tak jsem ji poslal ať si zajede na stk a tam to prohlídnou. Nepřišli vůbec na nic, akorád začali vymýšlet. Prý ať si nechá vyměnit přední tlumiče (loni nové), ložiska předních kol (nové 4 dny před tou prohlídkou), potom že to dělají brzdové kotouče (to jsem zamítl, ikdyž výměnu potřebovali). Jinak bylo vše ok. Následující víkend jsem dotahoval kolo a všiml jsem si, že jakoby trochu chodilo dopředu, dozadu. Vyměnil jsem teda ty horní silentboky (loni nové) a už to nebouchá. Na mojem mě to čeká taky (měnil jsem je na jeře před cestou do Srbska).

Vrzání (pravděpodobně) pomocného čepu řízení

Napsal: sob lis 28, 2009 14:07
od MartasBrno
Omlouvám se, ale nechci zakládat už asi 15 podobný téma.
Poslední dobou, asi dva měsíce mi občas vrzne (občas nic, občas je to hvííííííí nebo huááááá přes jednu otáčku volantem) něco z podlahy spolujezdce. Všechny kuláče i svisláky jsem protlačil tekalamitkou s Mogul LV 2-3, řízení jde stejně, možná nepatrně lépe, ale to vrznutí se občas projeví. ozve se tak při jednom z deseti zatočení volantem do většího rejdu, Poprvé se to stalo když sem párkrát po sobě použil plný rejd, což dřív nebylo třeba.
Svádím to na pomocný čep řízení, už proto, že mám doma druhý, celkem slušný a i původní majitel auta mně k tomuto vedl (a evidentně není blbec).
Ale:
Jaké vůle má mít pomocný čep ve futrech radiálně?
Jakým momentem se má dotáhnout horní matice?
Ani Tůma, Ani Škoda, ani Šuvalov toto neřeší, ikdyž Šuvalov dával nejvíc nadějí. Ještě je možnost že jsem slepý. Anebo na to jdu blbě. Dopátral jsem se, že správný pom. čep řízení má jít pootočit silou cca 10-20N na konci jeho ramene. Řeší se to tedy přiměřeným dotažením horní matice čerstvě sestaveného a namazaného čepu bez ohledu na moment dotažení?