Stránka 1 z 2
gufera ventilu
Napsal: sob srp 25, 2007 10:08
od kubahosi
ahojte kdyz sundam hlavu motoru jak poznam kde jsou gufera???A jak je muzu vymenit jestli potrebuju nakej nastroj!!(jsem amater)
Re: gufera ventilu
Napsal: sob srp 25, 2007 11:07
od JmJ
kubahosi píše:ahojte kdyz sundam hlavu motoru jak poznam kde jsou gufera???A jak je muzu vymenit jestli potrebuju nakej nastroj!!(jsem amater)
gufera sou na ventilech

takove male cerne veci

vidim ventil, videl sem gufero, hadam ze bych to nasel, takze verim ze i ty.
kazdopadne k vymene je bud treba nastroj, nebo nejaka jina finta zahrnujici trusim treba kompresor pro natlakovani valce atd. Pokud vlastni patricne nastroje a pristroje, pak ti to zajiste pujde s trochou sikovnosti. Ja nastroje nevlastnim a tak si to pri svem amaterismu nechavam delat.
neco se da docist nekde priblizne zde, pripadne nahledni do obsahu publikace:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/59.htm
Pozn. moderátora: řekl bych, že to patří do hnací soustavy ..... přesouvám téma. L.
Napsal: pon srp 27, 2007 10:54
od Luděk Musil
Když budeš mít tedy sundanou hlavu ..... kompresoru netřeba

.
Gufera jsou důmyslně ukrytý "pod" pružinama. K sejmutí pružin stačí vhodně silná (já mám v šupletí, tuším, půlcoulku nebo tříčtvrtku od vody) trubka a kladivo. Nasadíš trubku na talíř ventilu a udeříš kladivem. Většinou po třetím úderu se uvolní z talíře klínky a tím se uvolní celá sestava. Potom se dostaneš k guferům.
Staré guferou stáhneš kombinačkama, nové gufero narazíš pomocí (teď už si přesně napamatuju rozměr) asi 9 oříšku z malé goly. Potom už nasadíš pružiny, pod ventil dáš nějakou matku, dáš talíř ventilu, zmáčkneš pružiny (buďto nějakým montážním klíčem, já to dělal rozevřenýma kombinačkama), vložíš klínky a máš hotovo.
Když už budeš měnit gufera, je vhodné trošku očistit (možná i přepastovat) ventily. L.
Napsal: pon srp 27, 2007 11:24
od Marek
Jen doplním a poopravím Luďka:
Demontáž simeringů kombinačkami ANO, ale NEVIKLAT!!! mohlo by dojít k prasknutí vodítka ventilu.
Montáž se provádí oříškem č.12 z velké (tedy 1/2') Gola sady a nástavcem - vlastně se jakoby namáčkne na vodítko (může se i malinko doklepnout, aby pořádně dosedlo). Před montáží se celý simering musí namazat motorovým olejem, doporučuji jej v oleji vymáchat.
Demontovaný ventil je vhodné očistit od karbonu. Já to dělám tak, že upnu ventil za stopku do vrtačky, roztočím a přiložím plátno o zrnitosti cca 120 - 180. Ventil musí být úplně čistý, jak na talíři tak nad sedlem (tam především). Pokud chceš být úplně super pečlivý, přelešti dosedací plochy brusnou pastou.
Postup (rychlý, osvědčený, účinný): Demontuj ventil a simering. Ventil očisti od karbonu (viz výše). Dosedací plochu ventilu potři brusnou pastou (je-li hustá, naředit kapkou oleje) a ventil zasuň do hlavy. Z druhé strany (na stopku) nasaď hadičku na benzin (asi 20cm) a tu sevři mezi dlaně a toč. Jako když točíš metlou v omáčce

.
Obě dosedací plochy, jak sedlo v hlavě tak ventil, musejí mít matný šedý povrch po celém obvodu.
Potom se to důkladně očistí a ventil a simering se namontují. Takhle se postupuje u všech ventilů.
Chceš-li být opravdu pečlivý a ještě jsi to nikdy nedělal (bude Ti to logicky trvat déle), vyčleň si na to celý den (my zkušení to umíme za tři až čtyři hodiny). Ale stojí to za tu snahu, uvidíš.
Napsal: pon srp 27, 2007 12:14
od kubahosi
a jakej to bude mit vyznam ze ocistim ventily???To bych naz zvladnul ale bojim se potom to nasadit a udelat rozvody aby mi to nenarazelo o pisty!
Napsal: pon srp 27, 2007 12:25
od Marek
Očištění ventilů od napečeného karbonu je velmi důležité !!!!!
Zanesené ventily se nedokonale ochlazují a po nějaké době se podpálí a mohou se ohýbat či jinak deformovat, což má za následek poruchu motoru (ventilů a hlavy). Špatně ochlazované ventily se mohou přehřívat až o 200°C více než ventily bez nánosů karbonu, což je celkem vysoké číslo. Navíc znečištění ventilů má vliv i na výkon motoru, a to celkem podstatně. O napečené usazeniny se nasávaná směs trhá a narušuje se její homogenita, čímž dochází k nežádoucímu víření a detonačnímu spalování na talířích přehřátých ventilů.
Nastavení rozvodů je jednoduchý úkon a nic na tom není. Pokud si před demontáží nastavíš kliku na značku 0°a vačku tudíž na značku proti značce, postačí Ti pouze, když po uvolnění vačkového kola z hřídele si svážeš kolo s řetězem tkaničkou, aby to nepřeskočilo. Po zpětné montáži pouze zkontroluješ, zda značky na obou hřídelích souhlasí a není co řešit.
Napsal: pon srp 27, 2007 22:34
od kubahosi
jo tak uz vim ale kdyz vyndam ventily a vsechno kolem tak budu muset potom i seridit ventily co?? to taky neumim !!
Napsal: pon srp 27, 2007 22:38
od Laďuša
kubahosi píše:jo tak uz vim ale kdyz vyndam ventily a vsechno kolem tak budu muset potom i seridit ventily co?? to taky neumim !!
Tak pozri literatůru v knihovně, nebo to určitě už i tady někde je na fóru, hele, neni to těžký, když jsem to zvlád i já....

Napsal: úte srp 28, 2007 10:29
od Marek
kubahosi píše:jo tak uz vim ale kdyz vyndam ventily a vsechno kolem tak budu muset potom i seridit ventily co?? to taky neumim !!
Při jakémkoli zásahu do hlavy motoru, byť jen malého, je nutno seřídit ventily. S tím je vždy třeba počítat.
Napsal: úte srp 28, 2007 12:19
od kubahosi
ok tak ja to nak seridim teda aspon to zkusim
Napsal: úte srp 28, 2007 20:58
od Stanley__001x
Laďuša píše:hele, neni to těžký, když jsem to zvlád i já....
Že by ses Laďušo už do něčeho pustil jo

Napsal: úte srp 28, 2007 21:25
od Laďuša
Stanley__001x píše:Laďuša píše:hele, neni to těžký, když jsem to zvlád i já....
Že by ses Laďušo už do něčeho pustil jo

Jj, už pustil..
Ale pšššt, aby nelítali bludišťácí

Napsal: sob čer 07, 2008 12:15
od kubahosi
ahojte nekde jsem ztratil jak nikdo psal ze mam koupit silikonove gufera ventilu na favorita na moji ladu 01 ale nejsem si jist tak se tu ptam nez to koupim predem dik
Napsal: sob čer 07, 2008 20:10
od Marek
Na Ladu se dělají taky. Není to silikon, je to polyacryl, což je velmi podobné (poznáš to podle zelených břitů).
Napsal: sob čer 07, 2008 21:29
od kubahosi
Nekdo tvrdil ze na favorita jsou lepsi pry myslim ze zelene barvy nevim v jake sekci to bylo, takze na ladu a kdyz nebudou mit tak mohu vzit bez problemu na facko?