Stránka 1 z 3

Podivné chování motoru

Napsal: ned srp 19, 2007 21:20
od Křečík Barbuška
Dnes mě celkem překvapilo chování otáčkoměru, který krátkodobě v nepravidelných intervalech skáče sem a tam, zejména při současném brždění motorem a užitím provozní brzdy, někdy i při akceleraci. Což by nebylo nic divného, kdyby se k tomu po pár kilometrech nepřidalo kucknutí motoru ve 3,5 tis. otáček a následný výbuch ve výfuku. Po několika dalších kilometrech jsem tento jev zpozoroval i při rozjíždění na křižovatce atd. vše se odehrává náhodně a nepravidelně, mezera mezi jevy je tak 3 -7 minut. Podezříval jsem LPG, ale na benzín jsem tento jev zaregistroval také. Provedl jsem optické a hmatové ohledání zapalování a karburátoru, ale nic povoleného jsem nenašel. Jediné co mě zarazilo, bylo zjištění poměrně značné vůle na rozdělovači čímž by se vysvětlovala má nespokojenost s výkonem vozu v poslední době, nicméněž nepředpokládám, že by tato vůle dělala tyto náhodné jevy. Poslední čerstvou opravou na vozidle bylo implantování nového tělesa ekonomizéru na karburátor, ale volnoběh to drží velice obstojně. Tipoval bych na cívku, samozřejmě i rozdělovač či kladívko by mohli páchat toto zlo, ale mate mě ta občasnost, každopádně dle toho otáčkoměru usuzuji na vadu v nízkonapěťovém obvodu, co na to znalejší a zkušenější?

Napsal: ned srp 19, 2007 21:25
od Nemo
Co tak ukostření motoru?......

Napsal: ned srp 19, 2007 23:27
od Saša
Koko Loko píše:Dnes mě celkem překvapilo chování otáčkoměru,
Otáčkoměr je výstupní čáctí jak nízko ,tak vysoko napětové části.
Jestli se to nepravidelne projevuje tak to může být opravdu cokoli co má společného s zapalovací soustavou. Jinak by to mohlo být i ložisko v rozdělovači ,když "praskne" propojení mezi ložiskem a kostrou tak při přidání plyvu si to kostru bere přes kuličky .

Napsal: pon srp 20, 2007 05:42
od Křečík Barbuška
Mno, po ranní jízdě do práce si začínám být jistý rozdělovačem, zaznamenávám téměř neustálé pidicukání, zkusím jednodušší hmaty, jako svíčky s kabely ev. cívku, nicméně primární bude ten rozdělovač, zrovna není moc času ani peněz a teď toto :| :mrgreen: .

Napsal: pon srp 20, 2007 07:57
od Roman
Skus pozriet to lozisko v rozdelovaci, ak sa na niektorom mieste trochu vyklepe, tak to robi podobne divy.

Napsal: pon srp 20, 2007 08:22
od Wolf
Já se připojuji k názoru Romana, zvláště v počátcích konce své kariéry se toto lozisko takto projevuje, později je to i horší :mrgreen: . W.

Napsal: pon srp 20, 2007 08:47
od Křečík Barbuška
Asi se dostávám, do fáze "horší" a to potřebuji odfrčet na dovolenou, mmj. se mi do rozdělovače nechce hrabat, neb to pak vyžaduje blikat na řemenici, což by normálně nebyl tak velký problém, kdyby ve výhledu nezavazely hadice, ventily a reduktor LPG :evil: . Ale co nadělám, mmj. prý jsou ložiska dvou rozměrů což situaci lehce komplikuje, na Táborské jsem sondoval a bylo mi předvedeno to menší nicméně jeho řemeslné zpracování bylo mírně řečeno odpudivé, porovnám vnitřnosti rozdělovače ze žlutého a uvidímež, tam byl vršek v pohodě.

Napsal: pon srp 20, 2007 09:56
od Little Red Riding Hood
Koko Loko píše:porovnám vnitřnosti rozdělovače ze žlutého a uvidímež, tam byl vršek v pohodě.
tak prohod hřidel z 1500 rozdělovače s hřídeli ze žlutáka (práce na pár minut) a když si vše dobře poznačíš (pootoč si motor do rozumné polohy-palec na některej z kontaktů a udělej si na rozdělko a blok rysku..) a povede se ti trefit hřídel naspátek tak jak byla v ozubenem kole, tak teoreticky nemusíš ani nic štelovat(s lehkou odchylkou.. ..


jinak mě se choval umírající rozdělovač podobně... házelo to jiskru kdy se to mu chtělo, nešlo to vůbec naladit...

Napsal: pon srp 20, 2007 10:11
od Myso
Little Red Riding Hood píše:tak teoreticky nemusíš ani nic štelovat(s lehkou odchylkou.. .
zabudas na to ze kontakty nebudu nikdy v rovnakom uhle a to ti celkom slusne zamava s predstihom...

Napsal: pon srp 20, 2007 10:20
od Little Red Riding Hood
OK,OK... chtěl sem ho trochu potěšit.. :wink:

Napsal: pon srp 20, 2007 15:07
od Saša
Ložisko je kostřeno takovým drátkem "licnou"a tenbývá ulomen.
Vem kousek drátu a sprav to propojení ,na pár tisíc to vydrží.

Napsal: pon srp 20, 2007 20:30
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:OK,OK... chtěl sem ho trochu potěšit.. :wink:
Děkuji, naštěstí vím, že jsem měl nastavenu jednu z mezních hodnot odtrhu (jen nevím kterou), ale půjčil jsem si blikátko, tak na to vletím, transplantaci těla ze žlutého mi taktéž poradil jeden z moudrých rádců, takže se uvidí. Zatím nebyl čas, muselo se jezdit, snad mi klika odpustí.

P.S. Předpokládám, že tělo madarského dárce, bude kompaktibilní s příjemcovými vnitřnostmi. Jsou nějaké jiné rozdíly mezi maďarským a ruským rozdělovačem vyjma víčka a palce, které jsou třeba lehce poupravit?

Napsal: úte srp 21, 2007 06:41
od Luděk Musil
Asi bude jeden "drobný" rozdílek.
Tvůj bývalý "žluťák" byl 2105 / 1300 ccm - čili nízký blok.
Tvá současná "bílá paní" je 2103 / 1500 - čili vysoký blok.
Z toho mi vyplývá, že pokud budeš měnit celý rozdělovač, tak se nebude točit - je tam krátká hřídelka. L.

Napsal: úte srp 21, 2007 06:44
od Křečík Barbuška
Bude se transplantovat jen tělo, nejsi pozorný čtenář Luďku :!: :lol: .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: út srpen 21, 2007 09:15 ]
Toš v tym připadku ja :D . L.

Napsal: úte srp 21, 2007 08:22
od Myso
Luděk Musil píše:Z toho mi vyplývá, že pokud budeš měnit celý rozdělovač, tak se nebude točit - je tam krátká hřídelka. L.
zas tak zle to neni, ona sa tocit bude, ale ten tisichran bude chyteny tak nakratko, ze moze nastat zvejknutie...

marek mal kedysi dobry napad ze jemne osustruzit telo kratkeho rozdelovaca, aby sadol do vysokeho bloku, potom ked ho chces dat do nizkeho tak jednoducho podlozis rozdelovac o tolko, kolko sa ubralo...